Na 15 maanden wil ze ineens een speen met slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Angeltje24, 2 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angeltje24

Angeltje24 Bekend lid

22 nov 2006
    536
    1
    18
    Vanaf het begin hebben we Nina niet laten wennen aan een speen als ze 's avonds ging slapen. Met haar slaapje overdag krijgt ze wel een speen. Dit ging altijd goed tot aan nu. Sinds een aantal dagen begint Nina te huilen als we haar 's avonds in bed hebben gelegd, dit heeft ze echt nog nooit gedaan. Het is ook geen echt huilen want je hoort echt dat ze heel hard haar best moet doen om te huilen. Volgens mijn moeder en het kdv is het mogelijk dat ze rond deze leeftijd verlatingsangst krijgen en dat het een periode is. Ze gaat nu alleen slapen als we haar een speen geven. Ik probeer haar nog wel iedere avond zonder speen op bed te leggen maar dan begint ze te huilen en zodra ik haar dan bij mij neem vraagt ze om haar 'meme' (= speen).
    Moet ik hier aan toegeven in het vervolg of gelijk gaan afleren? Graag jullie tips en ervaringen!

;)

2. Merel1976

Merel1976 Actief lid

8 dec 2008
    245
    0
    0
    Hoi,

Ik herken dit helemaal! Onze dochter van 1 jaar en 4 maanden heeft de eerste maanden alleen 's nachts een speen gehad. Al na een paar maanden was het helemaal over en taalde ze er niet meer naar.
    Zo'n 6 week geleden werd ze opeens 's nachts regelmatig wakker en bood de speen uitkomst!
    Ik ben er wat makkelijker in, van mij krijgt ze hem dus wel 's nachts en 's middags, maar mijn man vindt dat onzin.
    Ik denk inderdaad ook dat het deels een fase is, en een stuk gewenning. Het is m.i. wel zo dat hoe eerder je de spiraal doorbreekt, hoe sneller het weer over gaat.
    En ze zeggen altijd: vaak wordt het eerst even erger voor het beter wordt!
    Sinds gister dus weer zonder en dat gaat tot nu toe goed...

Aan onze dochter merk ik ook nu pas dat ze veel bij ons wil zijn en ook jaloers wordt als ik andere kids vast hou.

Succes!

Groet Merel

3. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    hier op dit moment presies hetzelfde....
    Ik geef er gewoon niet aan toe... Meestal ben ik nog niet in de woonkamer en is ze alweer stil!

Deel Deze Pagina