Rode schrale piemel

Discussion in 'De lounge' started by anietje, Apr 23, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. anietje

anietje Actief lid

Nov 16, 2006
    263
    1
    0
    Verpleegkundige
    Hallo allemaal,
    de koptekst zegt het eigenlijk al. Mijn man heeft een rode schrale piemel. Zondagavond hebben we gevreeën en maandag had hij dit. Het lijkt op een schimmelinfectie daar het ook jeukt enzo.
    Ongeveer 12 weken geleden had hij dit ook na onze gemeenschap ( in die tussentijd niet gevreeën omdat ik bang was voor vroeggeboorte... dit dreigde namelijk tijdens mijn eerste zwangerschap iedere keer na de seks)
    Het lijkt mij dus dat hij een schimmeltje heeft op zijn voorhuid. Nu is het alleen zo dat hij die dan van mij moet hebben gehad die twee keer alleen ik heb nergens last van. En dat terwijl ik een bekende candida klant ben dus weet wel hoe het zou moeten voelen.
    Wat vinden jullie? Schimmeltje of wat anders???

Ik vind sowieso dat hij even naar de huisarts moet maar hij durft niet (wat ik wel snap) maar als hij het iedere keer na de seks krijgt is toch ook niet fijn.

Bedankt voor de reacties.
    Liefs Anita

2. djezelf

djezelf Fanatiek lid

Apr 13, 2006
    2,224
    0
    0
    omg. schagen
    tja zou het ook niet weten,
    Maar kan alleen maar het standaart antwoord geven;
    snel naar de huisarts.
    Er zijn ook soa's waarvan de drager niets merkt en het dus wel over kan geven aan de partner.
    Mischien is het zo iets?
    Heb je al gegoogled?

3. anietje

anietje Actief lid

Nov 16, 2006
    263
    1
    0
    Verpleegkundige
    Nee ik heb niet gegoogeld daar ik er eigenlijk van overtuigd ben dat het een schimmeltje is. Ik weet in ieder geval dat ik sowieso geen soa heb, getest ivm de zwangerschap.
    We moeten volgende week toch even langs de huisarts, ik hoop dat ik hem dan kan overhalen om daar ook even naar te laten kijken.
    Bedankt voor je antwoord.

4. Sammie88

Sammie88 VIP lid

Jun 12, 2008
    11,287
    0
    36
    Emmen
    Anietje,

Ik denk toch echt dat het Candida is.

5. janette

janette VIP lid

Feb 26, 2007
    5,113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    naar de dokter met die man, desnoots aan de hand als een klein kind
    enne gelijk wel ff vragen of het ook van jou kan komen, omdat jij nergens last van hebt.....

6. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

May 21, 2007
    2,779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Ik had de grootste ruzie met mijn man gekregen als hij zou weten dat ik dit over hem en zijn "vriend" ;) op internet zou zetten.
    Maar ontopic zou toch ook maar snel mee naar de huisarts gaan of in ieder geval even bellen voor info.

7. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Dit hoeft niet persee van jou te komen hoor. Mannen kunnen ook die vervelende schimmel krijgen zonder met een vrouw te zijn geweest. Maar hij kan jou WEL besmetten (net zo goed als andersom) Dus even opletten dat je geen symptomen krijgt. (je bent er wel vatbaarder voor nu)
    Even naar de doc en dan krijgt hij een zalfje. Die jonge heer van je man is echt niet de eerste die de doc onder ogen krijgt of een schimmel infectie heeft gehad! ;)

(maar ok ik heb er zelf ook een hekel aan om me daar te laten onderzoeken!)

8. Massie

Massie Lid

Mar 15, 2009
    52
    0
    0
    Gastouder
    Utrecht
    manen krijgen niks van de dokter hoor..
    mijn vriend heeft er ook last van na het vrijen omdat ik heel vaak schimmels heb(suikerziekte)
    maar je krijgt er niks voor

9. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    2,688
    0
    36
    Naar de dokter is het enige wat ik erover kan zeggen!
    Zeker niet mee blijven lopen!

Succes ermee.

10. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    mijn man kreeg alleen een zalfje voor voetschimmel dat hij erop moest smeren. Hielp wel goed.

11. morgaine

morgaine Bekend lid

Sep 22, 2006
    894
    0
    0
    Arnhem
    ALs jij die schimmel hebt dan krijg je toch die inwendige eitjes? Dan moet je die inbrengen en dan gaan vrijen. ZO doe ik het altijd en mijn vriend heeft er nooit last van

12. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

Feb 14, 2008
    2,047
    46
    48
    friesland
    Ik heb al heel vaak last gehad van schimmelinfecties, maar als je een goede infectie hebt dan wil je het vrijen wel laten hoor!!! Lopen is dan al pijnlijk, laat staan fietsen.. :(
    Zelf zo'n eitje is een hele opgave om dat binnen te krijgen, dan moet ik er niet aan denken om te vrijen!

Als je mannetje niet naar de huisarts wil dan zou ik gewoon proberen om twee keer daags te smeren met miconazol creme en kijken of het opknapt! Wel even door blijven smeren tot het echt helemaal weg is!

Even een tip van jip.. als iemand 'eitjes' gebruikt is het condoom (ik geloof tot een paar dagen na het laatste eitje) niet veilig!

13. morgaine

morgaine Bekend lid

Sep 22, 2006
    894
    0
    0
    Arnhem
    Nou ik heb ook heel vaak schimmelinfecties gehad, ben er erg vatbaar voor maar bij mij doet het geen zeer het, jeukt juist heel erg. Dus dan snap je wel wat ik bedoel

14. susanne85

susanne85 VIP lid

Aug 13, 2007
    9,809
    866
    113
    Noord Holland
    als je zwanger bent kan t ook zij nat je niks merkt van een schimmel. ik had er eentje tijens e bevalling en bleek niks gemerkt te hebben

15. Laika

Laika Fanatiek lid

Jul 23, 2006
    2,334
    3
    38
    Even off-topic. Moet je met een schimmelinfectie (als vrouw) naar de dokter? Volgens mij heb ik al maanden een schimmelinfectie, maar ik schaam me zo om naar de dokter te gaan. Maar zelfs slapen gaat nu moeilijk omdat ik zo'n jeuk heb. Maar ik durf echt niet naar de dokter!

16. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Zou zeker even gaan, dokters zijn dat echt wel gewend hoor. Ik zou nog niet eens een week met een schimmelinfectie door blijven lopen, bah.

Waar ben je zo bang voor dan?

17. Laika

Laika Fanatiek lid

Jul 23, 2006
    2,334
    3
    38
    Ik ben niet bang, maar ik schaam me ervoor. Ik heb het niet eens aan mijn man verteld. :oops:

18. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

schamen voor een schimmelinfectie is totaal niet nodig. Het komt heel veel voor bij vrouwen.
    Zelf heb ik het helaas erg snel en heel gauw, maar hier kijkt de dokter vaan geen eens en geef zo een zalfje mee of tabletten of wat dan ook.

@ TS ik zal gewoon even naar de huisarts gaan gewoon meesleuren. schimmelinfectie zijn namelijk zeker besmettelijk. En de huisartsten zijn een hoop gewend. Dus meesleuren aan die arm en gaan..

19. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Ik zou gewoon even bellen tijdens 't telefonisch spreekuur. Doe ik ook altijd en dan hoef je ook niet langs te komen.
    Alleen als 't niet overgaat.

Je kunt ook anti-schimmelcreme kopen bij de kruidvat ofzo. Als 't niet werkt kun je altijd langsgaan.

20. susanne85

susanne85 VIP lid

Aug 13, 2007
    9,809
    866
    113
    Noord Holland
    ik heb t regelmatig ook gehad en nu hoef ik alleen maar te bellen en ze zorgen eroor dat er een recptje bij de apotheek klaar ligt voor me.
    en je hoeft je echt niet te schamen hoor. hij of zij kijkt alleen maar naar de kwaal en niet naar t vlees ;)

Share This Page