Vraagje aan de kappers hier

Discussie in 'De lounge' gestart door GossipGirlxoxo, 31 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

4 weken geleden heb ik mijn haar van licht blond in de lengtes en donkerblond bij de aanzet nav een plaatje dat ik mooi vond bij een kapper donkerder laten verven. Ik dacht dat is wel leuk voor de winter. Resultaat de kleur van de lengtes vond ik niet lelijk (wel te donker ivm het plaatje wat ik in gedachten had) maar de aanzet (het stuk waar de verf op mijn natuurlijke haarkleur is gegaan) werd erg warm. Echt een kastanje kleur en dat vond ik niet mooi. De kapper had vorige week als oplossing er toch heel veel highlights in te zetten zodat de lengtes lichter zouden worden en de warme aanzet wat minder op zou vallen. Over die highlights heeft ze een beige toner gezet om ervoor te zorgen dat de highlights niet geel zouden worden. Het lichter worden is gelukt maar toch vind ik de aanzet nog veels te warm. Bij kunstlicht gaat het nog maar bij daglicht vind ik het zelf best wel oranje ogen nu (denk door de mix fijne highlights op dat kastanje/koper kleurige ondergrondje). Tevreden ben ik dus nog lang niet. Wat zouden jullie als kapper adviseren om de warmte er echt uit te krijgen? Alles opnieuw verven met een tint donkerdere verf in een hele koele toon en daarover heen weer nieuwe highlights? Of zijn er nog andere opties zoals iets met een kleurspoeling of toner wat niet zo een aanslag op mijn haar zal zijn?
    Ik heb vandaag bij een andere salon shampoo en een masker gekocht van het merk fanola (anti orange shampoo met blauwe tint omdat deze tegenover oranje staat in de kleurlijst) dus net even anders dan zilvershampoo die tegenover geel staat. Volgens de omschrijving is deze speciaal voor donkerder geverfd haar dat te warm is uitgevallen. Ik ga het morgen proberen maar kan me niet echt voorstellen dat ik dit probleem met alleen een shampoo nog op kan lossen. Ik zit letterlijk en figuurlijk met mijn handen in het haar want als ik ergens ijdel mee ben is het mijn haar! Alle tips en trucs zijn welkom. Normaal ben ik geen fan van koele en assige haarkleuren maar nu met deze warmte in mijn haar klinkt zelfs dat als een droom!!
    Oh ja en als laatste, ik zag dat andrelon (en volgens mij john frieda ook een shampoo heeft voor blond haar waar een klein percentage watersof peroxide in zit. Zal dit nog kunnen helpen mijn haar op te lichten en vooral de warmte eruit te trekken????

Super mega ontzettend bedankt alvast voor alle tips die volgen.

2. Gl0ria

Gl0ria Niet meer actief

Enkel een toner zal niet voldoende doen.
    Ik zou één tint donkerder met tegenliggend pigment op de aanzet doen, eventueel highlights (deze zullen dan wel weer getoned moeten worden)

Shampoo met peroxide zou ik absoluut niet doen, het zal het alleen maar warmer maken en is super slecht voor je haar.

3. Tijger4

Tijger4 Actief lid

15 sep 2020
    190
    72
    28
    Vrouw
    Precies dit. Ben wel benieuwd hoe het er nu uitziet

4. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.797
    497
    83
    Ik snap niet waarom de kapper niet alleen je aanzet heeft bijgewerkt (met een kleur om de warmte te neutraliseren) en de highlights in de lengte heeft gehouden om die lichter te maken. Als je nog meer highlights in een warme ondergrond zet, wordt het zeker nog warmer qua kleur. En een toner wast er vaak vrij rap uit, dus daar ga je niet heel lang resultaat van hebben.
    Ik zou kijken of de kapper een zogenaamde 'shadow root' kan inzetten, dus met een donkerdere kleur met neutrale tint over je uitgroei en je lengtes verder met rust laten.

Overigens een tip met de shampoo van Fanola, gebruik het niet in je lengtes en laat het de eerste keer niet te lang intrekken. Ik gok namelijk dat de blauwe variant net zo heftig is als de paarse, en die slaat op highlights vrij makkelijk door naar een grauwe tint (ik heb de paarse om m'n blonde haal koel te houden). En je krijgt er smurfen handen van, maar einde van de dag zie je er niks meer van :D oh ik ben geen kapper trouwens, maar wel een groot fan van zelf verven en dus veel youtube filmpjes hierover kijken (vooral Brad Mondo, om te zien hoe het niet moet :roflmao:).

Deel Deze Pagina