Ik zou willen dat ik ook nog maar 6 kilo was aangekomen, nu 23 weken en +12 kilo, terwijl ik al niet slank was voor de zwangerschap , maar de kilo's zitten voornamelijk op m'n buik. Ach... het is voor een goed doel, en als de kleine het maar goed maakt, dat vind ik het belangrijkst!
Bedankt voor de reacties....ik voel me weer een stuk beter. Probeer me er geen zorgen over te maken, gezond te eten en voldoende te bewegen. Iedereen is verschillend en ieder lichaam is verschillend en reageert anders op een zwangerschap....ik wens iedereen een fijne én vooral gelukkige zwangerschap!!
Inderdaad, maak je niet te veel zorgen. eet gezond, snoep niet TE vaak maar geniet verder vooral dat je zwanger bent en dat je ietsje meer mag hebben. Ik ben bij mijn vorige zwangerschap 22 kilo aangekomen. Daar is ook niet alles vanaf gegaan (ondanks de BV). Nu ben ik nog maar 0,5 kg aangekomen omdat ik eerst afviel. ik probeer er en beetje op te letten door gezond te eten maar vooral niet te panisch over gewicht doen nu. Lekker genieten.
bij Tycho ben ik 9 kilo aangekomen ( en in de laatste week 4kg aan vocht) Dus 12kilo in totaal. Nu ben ik nog maar 5 kilo aangekomen. En ik kreeg van iedereen die ik een tijdje niet gesproken heb te horen dat ik enorm afgevallen ben ( weeg nu lichter dan ik voor Tycho's zwangerschap ooit woog blijkbaar) Tja ieders lichaam reageert er anders op. En bij de een blijft het hangen en bij de ander niet. Ik let wel op wat ik eet ( heb zowiezo weinig trek/ruimte om echt te snoepen) maar vorige week was toevallig wel een "slechte week" hadden we elke avond een zak chips met zn 2en. Regenachtig en kouderig weer, kaarsjes aan, filmpje aan gezet... ja dan schiet die gewoonte erin. Geen zorgen maken, zolang je kindje maar goed groeit en ontwikkelt komt het best goed. En ik vind 6 kilo netjes hoor! Tegen mij zeiden ze toen ik zwanger was van Tycho dat je 12-14 kilo "mocht" aankomen. Dus als je zo doorgaat blijf je daar prima in toch? xx
Met 14 weken deze keer al 16 kilo aangekomen, en ik ben nu 17 weken en 2 kilo afgevallen weer, ondanks dat ik de eerste 14 weken amper heb kunnen eten en alles eruit heb gespuugd.. dus dat zegt ook niks Bij de eerste 32 kilo aangekomen (begin gewicht van 50 kilo) bij de tweede 33 kilo aangekomen (begin gewicht 48 kilo) bij een lengte van 168 cm Owh en bij alle 2 binnen 2 weken 30 kilo eraf, allemaal te maken met de hormonen en vocht bij mij, dit is extreem, bij de meeste die ik ken zijn max 15 kilo of minder aangekomen. dus ligt er aan hoe je lichaam op de hormonen reageert, en hier is dit dus extreem. En niet te vergeten iedere keer een keizersnee op medische gronden en deze derde keer ook weer. Al ben ik nu wel al van maat 34 naar maat 40 gegaan en dat had ik toendertijd niet, was mn max maat 38. Hoort er bij, na de bevalling en einde borstvoeding ga ik weer afvallen, en als de kleine twee jaar is zit ik weer in de maat 34 met toch redelijk strakke buik (en nee ik ga niet naar de sportschool, heb ik mn honden voor, en mee helpen op de pensionstalling, en mn kids boven alles!)
Ja joh, ik had net al de neiging om een berichtje bij een ander topic over gewicht te plaatsen. Heb de indruk dat vrouwen daar zo obsessief mee omgaan, met dat gewicht. Ik zie 'klaag'berichten voorbij komen over -2 kilo bij 26 weken en ook nog veel vocht vasthouden. Het lijkt af en toe wel een dieet of anorexiatopic ipv een zwangerschapstopic. Snap er niets van. Je kindje, vruchtwater etc alles heeft toch gewicht, dus je moet toch wel wát aankomen tijdens de zwangerschap...Lijkt me alleen maar gezond.. Vind het maar raar hoe de meesten op zo'n topic daarmee omgaan..
ik snap je gevoel goed. ik heb voor de zwangerschap flink wat moeite moeten doen om wat kilo's kwijt te raken. en nu ik weer aankom heb ik er link last van. ik ben nu 7 kilo aangekomen maar volgens mij zit er ook een deel vocht tussen. ik ga gewoon niet meer op de weegschaal staan (hoe moeilijk dat ook is) en ik hoop dat het na me bevalling wel mee valt. belangrijker is nu genieten van dit mooie wondertje
Ach ik heb al minstens +20 erbij.. (2 weken geleden gewogen..) Als ik minder eet lijd ik honger dus geniet gewoon. Beebje is nr. 1. Gewicht komt wel na de bevalling (woog 56 bij 1.71 m)
ben nu 28 week en precies 10 kilo aangekomen... ga mijn best wel doen na de bevalling hoor en zie wel waar ik heel hard mijn best voor moet doen hihi