Ik ben 2 maanden geleden bevallen van ons 2e kindje. Ik had altijd maat 36-38 en kon vlak na beide bevallingen binnen 2 weken weer in mijn oude kleding. Ook nu na de tweede vond ik dat mijn buik enorm snel weer slank was. Wel een beetje slap, maar je kon eigenlijk niet zien dat ik zwanger geweest ben. Kreeg zelfs complimenten van mensen. Bijna iedereen zei hoe slank ik ben. Maar nu heb ik het een beetje verpest volgens mij, want mijn snoeppatroon is nog niet veranderd. Het viel me pas op dat ik toch weer wat dikker ben geworden en nu na een verjaardagsweekend met heel veel snoepen lijk ik wel een paar maanden zwanger. Mijn buik is echt dik en hangt helemaal. Voel me er echt niet lekker onder. Is het niet raar dat dit zo snel gegaan is? Qua kilo's ben ik volgens mij niet aangekomen, maar ik zie echt wel een groot verschil met een paar weken geleden. Ik geef nog borstvoeding dus kan niet ineens op een zwaar dieet gaan, maar kan iemand me aub wat tips geven voor goede voeding zodat ik er toch weer snel beter uitzie?
6 maaltijden eten.. Dit wil zeggen.. Een gezond ontbijt ( yoghurt met muesli of brood met mager beleg , fruit tussendoor evt een boterham erbij. Als lunch zie ontbijt.. tussendoor fruit/brood.. Avondmaaltijd.. matig met aardappels, veel groenten..mager vlees en vis en evt rauwkost er bij..
Je lichaam zoekt een nieuwe balans nu je bevallen bent. En het kan best zijn dat je lijf ivm borstvoeding allemaal extra voeding gaat opslaan. Ook is het mogelijk dat je cyclus alweer opgang komt, hierdoor kan je extra vocht gaan vasthouden. Leuk is anders, maar zolang je gezond/verantwoord eet en goed beweegt, bijvoorbeeld 45-60 minuten per dag een flinke wandeling met de kinderwagen, dan kom je weer in balans. Open deur: 9 maanden op en 9 maanden af. Succes, Groetjes van Kiki
Zwaar dieet hoeft ook niet. Denk dat als je gewoon simpel minder snoept en meer gezonde tussendoortjes neemt dat dat al heel veel scheelt. En gewoon netjes alle maaltijden op een dag eten ontbijt, lunch en avondeten.
Goed menu, behalve de aardappels: daar mag je best veel van hebben, zeker als je borstvoeding geeft. Er zitten veel goede dingen in en weinig calorieen. En vergeet je zuivel niet!
ik snoepte helemaal niet, eet gezond en in normale hoeveelheden,en kwam paar maanden na mijn bevalling ineens meer dan 2 kilo per week aan.. dr heeft nog bloed laten prikken om te kijken waardoor het kwam.. in recordtijd had ik een buik net alsof ik hoogzwanger was en was ik 2 kledingmaten gegroeid/.. nu ben ik opnieuw zwanger en is mijn gewicht de eerste 21 weken gelijk gebleven.. ik hoop maar dat het dit keer na bevalling er af gaat.