Kistje met asperges en wijn gekregen... Maar ik heb geen idee hoe je asperges moet bereiden Dus als iemand goede tips en recepten heeft: graag! Anders krijgt het hele gezin vanavond een rauwe of te lang gekookte asperge
Hoi Ik schil ze eerst de schillen kook ik dan eerst min of 10 Haal de schillen uit het water en in dat water kook ik de asperges 8 a 10 min dan draai ik het vuur uit en laat ze nog 10 min zo staan voor ik ze afgiet
Ik doe het altijd zo: Asperges schillen en in de pan doen met water zoveel dat ze er net onder staan. Met een beetje zout aan de kook brengen en ongeveer 10 minuten tot een kwartiertje laten koken. Ondertussen eieren koken en fijn prakken met peper en zout. Asperges afgieten en serveren met het geprakte ei, ham en ik doe er altijd een peper-roomsausje bij ( zelf gemaakt ), maar je hebt ook van die kant en klare asperge sauzen. Vaak nog iets van gebakken aardappeltjes/ krieltjes er bij. Eet smakelijk!
Je snijd ongeveer 1 á 2 centimeter van de onderkant van de asperges af, dan schil je ze met een dunschiller. Je doet ze in kokend water met wat zout eerst 5 minuten koken, doe dan het vuur uit en laat ze nog 10 minuten staan in het warme water. Lekker met een mooie plak ham, en zacht gekookt eitje en een lekker aspergesaus. ( meerdere recepten zijn op internet te vinden)
Voor je ze gaat schillen even een half uurtje onder water zetten dan zuigen ze zich weer vol en gaat het schillen makkelijk. En royaal schillen, niks zo vies als asperges met draadjes
Ik kook ze altijd samen met de schillen en het onderkantje in water met een beetje zout, suiker en citroen. Daar overheen geprakt eitje en aspergesaus en fijngehakte peterselie
Schillen, onderkantjes eraf, in een laagje water koken tot ze mooi zacht zijn (afhankelijk van de dikte, echte dikke duren wel 20 minuten). Heerlijk met eiersalade en gerookte zalm: Mijn mixed kitchen: Asperges met gerookte zalm en eiersalade
En hei zit dat als je van de schilletjes nog soep wil maken? @eylem: zat ik net te lezen ja Ziet er wel heeeeel erg lekker uit moet ik zeggen. En dat eet je dan ook met een aardappeltje of hoeft daar verder niks meer bij?
Eylem: dat ziet er heerlijk uit! Gelijk de link doorgestuurd aan m'n man. Ik denk zomaar dat je recept dit weekend uit gaan proberen
Hier eten wij graag asperges met ei-botersaus en ham met krieltjes. Ik schil ze goed. Houd niet van draderige houterige asperges. Daarna 10 minuten koken in water met zout en suiker. Afgieten. Gekookte eieren prakken. Klont boter smelten. Gekookte eieren mengen met de boter en over de asperges doen. Ham erbij. Krieltjes erbij. Jummie! Mijn vriend lustte geen asperges, maar ik heb ze hem leren eten. Hij vindt ze nu ook overheerlijk. Aankomend weekend (waarschijnlijk 1e Paasdag) ga ik me wagen aan een quiche met asperges, ham en brie. Hopelijk wordt dat wat .
Goed schillen. En van die schillen kun je volgens mij geen soep maken hoor. Dat is een en al draad. Bleh. ook lekker: aspergesoep, aspergesalade, aspergetaart. Hmmmmm hier al de hele week asperges aan t eten
Doe er altijd ham in stukjes, eitje in stukjes en gesmolten roomboter overheen. En dan met krieltjes, heerlijk!
Heerlijk, ik heb ze net ook gekocht. Dit weekend eten we ze met tagliatelle, gerookte zalm en witte wijn roomsaus.
Oh ja als je nooit asperges hebt gegeten: niet schrikken van de geur van je urine als je asperges hebt gehad. Hier is één hap asperge al genoeg voor een afschuwelijke ammoniak-lucht een uurtje later.
Hahaha, ja, die riool/putlucht achteraf in de WC als je moet plassen....dat is dan wel weer een nadeel .