Oh help een muis!

Discussie in 'De lounge' gestart door riga01, 10 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Oh jakkes muizen.

Wij hier ook. In het tuinhuisje. Er staat heel veel spul van de kinderen. De teller staat inmiddels op 27 muizen:eek:
    Op het moment al een paar dagen niks gevangen. Maar ik ga echt dat tuinhuisje niet in. Doodeng.

2. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Wij hebben muizen in ons tuinhuisje en daar staan 2 van die houten vallen. En we hebben muizen tussen de plafonds in ons huis en daar ligt nu gif. Buiten strooien we geen gif vanwege onze kinderen en alle vogels en eekhoorns in de tuin.

Ik vind het niet eng, alleen irritant in huis en vies in huis, dus daar moeten ze hoe dan ook weg. En in de tuin en het huisje, daar moet de populatie een beetje onder controle gehouden worden want ik heb geen zin in een plaag.

3. Noonaa

Noonaa Niet meer actief

Wij hebben ook al een tijdje muizen, in de keuken! We hebben er ééntje kunnen vangen met zo'n houten klapvalletje, gelukkig meteen dood want ik vind het ook wel zielig, maar de "levende muizenvallen" werken gewoon niet. De muizen lopen er gewoon rond. En met die houten valletjes ook maar 1 keer succes gehad dus... Brutale muizen zijn het! ;)

Nu hebben we toch maar vergif gezet, zo'n korreltjes op basis van granen. Uiteraard ver weg van kindjes, hondjes en alle dieren die in de tuin kunnen komen. Ben benieuwd of het gaat werken. De muizen zouden van dat vergif soort van mummificeren en verstoffen ipv ergens te liggen wegrotten.

Vind het wel zielig, ze zijn zo klein en schattig en zoeken gewoon eten. Maar het moet gewoon hygiënisch blijven, zeker met kleine kindjes en eentje in mijn buik! Ik heb nog goede hoop dat ze het vergif links laten liggen en gewoon vertrekken nu dat het weer wat warmer begint te worden.

4. Noonaa

Noonaa Niet meer actief

Oh en als je weet waar ze vandaan komen kan je één en ander gaan dicht stoppen met aluminiumfolie. Dat hebben wij tussen een aantal kiertjes in de keuken gepropt waar we een muis hadden zien wegglippen, en dan blijven ze inderdaad een paar dagen weg. Muizen bijten blijkbaar niet door aluminiumfolie, dus dan moeten ze weer een andere route gaan zoeken. Als je zo alles dicht krijgt, blijven ze misschien wel weg!

5. riga01

riga01 Bekend lid

28 apr 2010
    978
    392
    63
    Vrouw
    In de zorg
    Den-Haag
    Geweldige verhalen zitten er tussen haha!

Waar ze vandaan komen geen idee. Ik woon op 3 hoog en een kat is geen optie..zo allergisch als de pest

De valletjes staan. Ik hoop dat ik er een van en dan nooit meer wat vind. Durf alleen mn ramen niet meer open te zetten haha

6. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

8 dec 2012
    826
    204
    43
    Vrouw
    Volgens mij zag ik gisteren (geloof ik hoor...) met Editie NL daar een stukje van... Wat was dat nou ook alweer... Ik geloof een fred ofzo? Die zou de muizen ook wegjagen... Geen idee hoe dat verder dan zit hoor... Maar klinkt dan stukken beter dan een kat die ze juist naar je tuin brengt :roflmao:
    Anders zou ik toch echt iemand anders voor dat karretje spannen, echt niet dat ik daar zelf wat aan durf te doen dan :eek::p

7. mamabri

mamabri Niet meer actief

hahahaha, sorry....ik heb wat met beestjes. nu ook weer. Normaal pas in september joekels van spinnen, maar wij hebben de afgelopen 3 dagen er al heel wat vermoord..althans man dan, ik kom niet in de buurt.
    waarschijnlijk zie ik gewoon teveel. Als er een beestje in huis is, zie ik hem volgens mij altijd.
    :roflmao:

DastyQueen vindt dit leuk.
  8. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.953
    113
    Vrouw
    Onze kat is een sadist, toen ik zwanger was had ze een muis gevangen alle 4 zijn pootjes gebroken, nooit geweten dat muizen een soort van kunnen gillen van de pijn... :eek: Toen dat beest niet meer weg kon rennen was voor mijn kat de lol er af. Ik kon het echt niet aan zien en horen hoe die muis daar lag te creperen van de pijn en om hem nou naar de dierenarts te brengen voor 4 gipsen pootjes ging mij iets te ver. Uiteindelijk heb ik die muis maar met een grote tuin schep doodgeslagen, oftewel hem uit zijn lijden verlost. Ik krijg nog de kriebels als ik er weer aan denk.

Ondertussen zijn wij verhuisd, dus tegenwoordig komt de kat vaker met fazant(kuikens), waterrallen en padden thuis dan met veldmuizen.

9. Emama

Emama Bekend lid

13 jun 2016
    792
    118
    43
    heb weleens gelezen dat slangenpoep (te koop bij dierenwinkel) neerzetten helpt

10. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Van gif ga de muizen zo stinken. Ze worden ziek, kruipen in hun holletje en rotten daar weg. De geur is niet te harden. (vroeger een bakkerij gehad)

Thuis heb ik wel eens gevangen met zo diervriendelijk valletje, (met krentenbrood) en vervolgens in een weiland vrijgelaten. Het was er maar 1, dus dat viel reuze mee.
    Ik vind ze levend minder eng dan als ze dood zijn (en dat ik ze moet opruimen)

Bedenk, een muis is maar klein, ze zijn niet giftig. Je kan er niet aan dood gaan.

11. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Nee maar je kunt er wel flink ziek van worden, salmonella, ziekte van Weil en het Hantavirus kunnen ze verspreiden door hun urine en ontlasting. En muizen piesen en poepen nu eenmaal overal.

Deel Deze Pagina