Zonnebrand en aftersun

Discussie in 'De lounge' gestart door DastyQueen, 12 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

nav alle topics over haar en verzorging kwam ik op een nieuw idee.
    Welke zonnebrand/aftersun vind jij het fijnst in gebruik en waarom?
    En gebruik je een aparte voor lichaam en gezicht?
    En omdat ik de volgorde altijd vergeet... doe je de zonnebrand voor of na je dagcreme op en de aftersun voor of na je nachtcreme? Of vervang je in de zomer de dag en nachtcreme voor zonnebrand en aftersun?

Hier gebruik ik voor mijn gezicht zonnebrand van lancaster met een tan versneller erin spf50.
    Voor mijn lichaam gebruik ik van lancaster een pot zonnebrand spf30 ook met tan versneller.

Voor na het zonnen heb ik voor gezicht en lichaam een apparte aftersun van lancaster die de bruine kleur wat langer vast moet houden.

Normaal gebruik ik in de lente / zomer geen dag/nacht creme dit vervang ik door de zonnebrand en aftersun maar begin te twijfelen of ik daar wel goed aan doe.

En als laatste, de keuze voor de lancaster producten is de geur! Mijn moeder gebruikte dit al toen ik een kleuter was en de geur brengt herinneringen boven die ik associeer met zon, zee, strand en vakanties!

2. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik gebruik naif. Voor zowel ons als zoon. Puur omdat er minder rommel in zit. Factor 50, anders verbrand ik. Man smeert amper. Zoon en wel.

En voor zowel lichaam als gezicht.

Na mn dagcreme, dat smeer ik namelijk alleen smorgens een keer. Dus de zonnebrand en aftersun komt daarna.

DastyQueen vindt dit leuk.
  3. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Ik smeer smorgens eerst m'n dagcreme. Later voordat ik de zon in ga la Roche posay fluide 50 voor m'n gezicht. Hele fijne niet vette dagcreme. Voor m'n lichaam moet ik nog even kijken wat ik neem. Vind een spray vaak wel fijn.
    Voor dochter ga ik Garnier (geloof ik) proberen. Is een spray die niet plakt. Volgens de go. Een keer geen zand geplakt op de armen. Is spray die in een bus zit

4. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Als je verbrand bent, dan moet je koelen met water! Gewoon natte theedoeken of T-shirt over je verbrande plekken leggen. Zie je al dat je aan het strand verbrand bent, maak een T-shirt nat met zeewater en leg dat op je verbrande plekken.
    Zo voorkom je dat verder doorbrand.

Aftersun is vettig, daardoor stopt het verbranding proces niet goed genoeg. Je moet het koelen.

5. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ik gebruik biodermal, met een aparte fluïde voor mijn gezicht.
    Aftersun maakt mij niet uit, zolang het maar vettig is en lekker ruikt.

@spruitjes het risico met een spray is dat je veel te weinig zonnebrand gebruikt met daarbij weer het risico op verbranden... ik verbrandde altijd, tot dat ik leerde dat je echt een flinke laag moet smeren en dat red je niet met een spray. Het kan wel hoor, bij mijn man maakt het bijvoorbeeld niet uit.

Ik gebruik weinig dagcreme, maar je zonnebrand moet als eerste en daarna pas de rest.

spruitjes vindt dit leuk.
  6. Paris91

Paris91 Fanatiek lid

22 jul 2017
    1.384
    1.276
    113
    Vrouw
    Ik gebruik de zonnebrand van Vichy, factor 50.
    Ik kreeg last van zonneallergie en ben daarom overgestapt op een iets duurder merk, speciaal voor de gevoelige huid.
    Sinds ik Vichy gebruik geen last meer van. :)
    Heb een aparte zonnebrand van Vichy voor mijn gezicht

7. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.986
    6.984
    113
    Vrouw
  8. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.810
    9.317
    113
    Gelderland
    Ik smeer alleen hoogzomer, op vakantie of als we een dagje weg gaan waarbij ik veel in de zon zit. Verder probeer ik de zon gedoseerd toe te laten.
    Dit doe ik dan met factor 50. Ik heb vorig jaar eindelijk een hele fijne ontdekt. Ik geloof luvea? Gekocht in Frankrijk.

9. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Ik gebruik altijd zo'n 1x per dag smeren zonnebrand. Van vision of p20 en meestal factor 30. Ik gebruik geen aparte voor het gezicht en meestal geen aftersun. De kinderen smeer ik met dezelfde in.

10. Yaisa

Yaisa Fanatiek lid

31 jul 2013
    1.225
    1.262
    113
    Zonnebrand crème gebruik ik van lovea. Ooit voor het eerst gekocht voor de oudste en zo tevreden mee dat ik het ook zelf ben gaan gebruiken. Voor m’n gezicht gebruik ik een speciale van la roche posay omdat ik een huid probleem heb een goede niet vette zonbescherming hier erg belangrijk voor is.

After sun heb ik van no ad. Is een gel met aloe Vera die ik ook in de koelkast bewaar, lekker koel.

11. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Wij gebruiken zonnebrand van dokter leenarts zij is dermatoloog en heeft zonnebrand en nu ook aftersun gemaakt. Heel fijne en heeft allergie keurmerk en zitten geen "gekke" dingen in

12. Knuffie85

Knuffie85 Niet meer actief

Zonnebrand heb ik geen vast merk in. Kijk meestal wt er in de reclame is. :D
    Wel altijd factor 50

Aftersun heb ik van mylene.
    Dit is ook meteen mijn gezichtscreme na het douchen. Andere gezichtscremes werken niet bij mij helaas.

Deel Deze Pagina