Het is weer eens zover, ik heb een intake afspraak bij de plaatselijke sportschool volgende week. Nu ga ik altijd vol goede moed naar zoiets toe en daarna zakt de moed me iedere keer weer verder in de schoenen. Nu ben ik ook de slankste niet en heb ik bijna een jaar stil gezeten (mijn gynaecoloog vond regelmatig autorijden al te inspannend voor mij tijdens mijn zwangerschap ivm cerclage). Zoonlief is nu door de ergste darmkrampjes heen, dus voel ik me niet meer schuldig als ik hem alleen laat met zijn vader. Vandaar dat ik nu die afspraak gemaakt heb. Herkennen jullie dit en hoe houden jullie de sportschool vol? Ik ken alvast niemand om mee te vragen hier in de buurt, helaas.
Vind je het wel echt leuk? Zo niet, dan hou je het toch niet vol. Misschien een paar maanden, misschien zelfs een jaar, maar langer geef ik het niet. Als je het wel echt leuk vind, heb je volgens mij geen tips nodig om het vol te kunnen houden. Mijn tip: zoek een sport die je echt heel leuk vind.
Ik ben gewoon slecht in balsporten, ik zie geen diepte, dus alle balsporten vallen af. Dan blijft er hier in de buurt alleen de sportschool over, helaas. De enige sport die ik wel heel leuk vond was skieën, maar dat is voor mij net te duur om op regelmatige basis te doen.
Haha, elk weekend naar de sneeuw vliegen zou voor mij ook iets te duur zijn! Ik heb een paar maanden geleden yoga ontdekt en ben helemaal fan geworden, wel de power-variant, anders is het meer ontspanning. (gaat met mijn maat 44 overigens prima, wel handig om al een beetje lenig te zijn). Ok, het wordt echt de sportschool. Dan zou ik klasjes volgen en niet zelf trainen, dan heb je in ieder geval een dag en tijd, en het is een stuk leuker.
Ik sluit me aan bij de Fenneke, je houdt het alleen vol als je het leuk vindt. Ik persoonlijk heb een hekel aan sportscholen, al die zwetende mensen op een kliene oppervlakte, bij groepslessen zit je vast aan tijden en het is duur (helemaal als je steeds minder gaat en sponsor wordt). Ik heb een hometrainer op de slaapkamer staan waar ik een paar keer per week 10 km op fiets, bij mooi weer ga ik lekker hardlopen en ik wandel regelmatig met man en zoon. Succes met sporten!
Haha, herkenbaar. Daarom sport ik tegenwoordig in een kleine sportstudio waar ze alleen op afspraak werken. Je dus na een keer sporten afspraak voor de volgende keer. Zo heb je stok achter de deur. Ik heb het nog geen 1 keer gemist! Werkt perfect voor mij.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik het met de andere eens ben. Vind je het eigenlijk niks dan zal het ook niet je favo bezigheid zijn. Wat ik tegenwoordig doe is thuis grondoefeningen om mijn rug te versterken en daarna lekker op een nummertje of 3 wat springen en dansen. Ziet er echt niet uit maar dat is wat ik leuk vind en nu al bijna driekwart jaar volhoud iedere dag. Ik val heel langzaam af maar zie wel degelijk het resultaat van iets waar ik zelf achter sta. Persoonlijk vind ik sportscholen duur en niet echt heel erg leuk om naartoe te gaan. Wat ik hiermee probeer te zeggen is 'probeer een eigen ritme en doel te vinden en ga er dan voor met of zonder sportschool'. Succes en denk 2012 wordt JOU jaar.
En wat vind je van een les Zumba bijv? Lekker op muziek, geen gesjouw aan apparaten en de tijd vliegt voorbij.. Ik ga na mn bevalling ook weer aan de zumba hoor (en anders een dvdtje kopen/lenen en thuis een zumba work out doen)
Ik zou die groepslessen eens proberen. En verder doe je het dus eigenlijk alleen voor je conditie/af te vallen? Nou daar is toch niets mis mee? Je hoeft ook niet alles leuk te vinden,dit doe je om oud te worden en gezond te blijven. Plan 2 vaste dagen in je agenda en die dagen ga je hoe dan ook sporten! Verder niet teveel erover nadenken,gewoon gaan!