Ik vraag me af of er 1 of ander gek virus heerst. Vanaf zondag vond ik zoon al een vierkant hoofd hebben(niemand was het met me eens vandaar dat ik er niks mee gedaan heb) en vandaag kwam ik erachter dat dat klopt, hij heeft behoorlijke opgezette klieren. Ik heb overleg gehad met de huisarts en dit moet met een week over zijn of hij moet er echt ziek van worden. Nu zag ik ineens bij dochter ook ineens aan 1 kant een gigantisch opgezette klier. Het is de klier die begint bij de kaaklijn en helemaal onder het oor opgezet is. Ik vraag me echt wel af nu wat er zo besmettelijk is dat beiden er last van hebben. Ze zijn er verder niet ziek van, dochter zegt wel dat ze wat keelpijn heeft. Dus hebben meer kids er last van?
Zo begon de roodvonk bij mijn dochter ca. 3 weken terug. Daarna kwam er koorts en daarna werd ze bont (vooral de wangen waren erg rood). Ook had ze een rare tong. Zelf heb ik nu ook al 2 weken keelpijn.
Hier ook keel/amandelontsteking door streptokokken (zelfde bacterie die roodvonk veroorzaakt). Eerst zoontje, toen manlief en daarna ik alle 3 ab kuur, nu ruim een week over en ik heb het sinds vandaag weer terug. Morgen maar weer terug naar huisarts, gelukkig hebben man en zoontje nog nergens last van.
Ze klagen niet over keelpijn, er wordt gewoon gegeten. Lijkt me vreemd als het dan keelontsteking is, maar goed de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Mijn zoon heeft pas de bof gehad. Hierbij is opgezette klieren in de nek het belangrijkste symptoom. Mijn zoon kwam er zelf mee en toen meteen naar de huisarts geweest. Ondanks de BMR vacinatie is er dus een kleine kans om het toch te krijgen.
Ik had het zelf een tijdje geleden, was een keelontsteking maar ik had weinig keelpijn, wel twee pingpong ballen onder mijn kaak Bekijk het positief ; het betekent dat hun afweer goed werkt
Bij mijn dochter op school heerst ook roodvonk. Ze was net hersteld van een zware griep en vanavond is ze met 39gr koorts naar bed gegaan. Ben benieuwd of het roodvonk is.
Zohra: Zo zie ik het ook hoor. Maar het kan dus keelontsteking met weinig pijn. Nou hopelijk is dit het. Anne: Zou wel heel toevallig zijn als zowel dochter als zoon het tegelijk zouden hebben de bof. Jada: Dat hoop ik niet, was wel klaar met die vervelende griep. We wachten maar af hoe het zich ontwikkeld. Het kan van alles zijn zo te lezen.
Oei vervelend Ammie. Ik denk dat roodvonk het niet is want zoontje heeft na 5 dagen nog geen uitslag oid.
Als ik je verhaal zo lees denk ik ook bof. Klinkt als speekselklier wat opgezet is. Bof is besmettelijk dus beide zouden het kunnen hebben.
Zijn je kinderen gevacineerd? Bof is namelijk erg besmettelijk. En zelfs met vacinatie is er dus wel nog een kleine kans dat je het krijgt.
Proud: Ja zou ook kunnen hoor. Verloopt verder vrij mild behalve de dikke hamsterwangen Anne: Ja beiden zijn gevaccineerd. Ik zag het bij de bof dat het heel besmettelijk is inderdaad, maar al vanaf 5 dagen voor het verschijnen van de wangen. Daar kunnen we dus niet zoveel meer mee. Dochter is woensdag ook gewoon naar de psz geweest. Kids zijn nog steeds in goede doen. Alleen wel wat last van die klieren. Maar ze zijn er dus verder niet ziek van. Die wangen zullen vanzelf wel verdwijnen.
Ik heb geen idee wat het is Anouk. Het zou de bof kunnen zijn, maar net zo goed iets anders. Ik heb al contact gehad met de huisarts donderdag en die vond het niet nodig om zoonlief te zien. Ik vind het dan prima, zolang ze er niet heel erg ziek bij zijn.
Ik heb afgesproken dat ik halverwege de week weer bel mochten de klieren niet minder worden of zoveel eerder wanneer ze echt hoge koorts zouden krijgen. Op zich maakt het mij niet uit wat het is, was gewoon benieuwd of er iets heerste op dit gebied.
Ik weet niet hoe het is met kinderen maar ik heb er ook last van. Mijn huisarts vertelde me dat deze klieren opzetten wanneer er een virus is of een ontsteking. Dat kan gaan van keelpijn tot iets anders. Dus het kan zowat vanalles zijn. Daarom hoeft het niet echt erg te zijn.