Wat heerst er icm opgezette klieren nek?!

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Saar22, Apr 14, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Saar22

Saar22 Niet meer actief

#1 Saar22, Apr 14, 2016
    Last edited by a moderator: Apr 14, 2016
    Ik vraag me af of er 1 of ander gek virus heerst. Vanaf zondag vond ik zoon al een vierkant hoofd hebben(niemand was het met me eens vandaar dat ik er niks mee gedaan heb) en vandaag kwam ik erachter dat dat klopt, hij heeft behoorlijke opgezette klieren. Ik heb overleg gehad met de huisarts en dit moet met een week over zijn of hij moet er echt ziek van worden. Nu zag ik ineens bij dochter ook ineens aan 1 kant een gigantisch opgezette klier. Het is de klier die begint bij de kaaklijn en helemaal onder het oor opgezet is.
    Ik vraag me echt wel af nu wat er zo besmettelijk is dat beiden er last van hebben. Ze zijn er verder niet ziek van, dochter zegt wel dat ze wat keelpijn heeft. Dus hebben meer kids er last van?

2. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

Dec 12, 2011
    2,662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Zo begon de roodvonk bij mijn dochter ca. 3 weken terug.
    Daarna kwam er koorts en daarna werd ze bont (vooral de wangen waren erg rood). Ook had ze een rare tong.

Zelf heb ik nu ook al 2 weken keelpijn.

3. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

Feb 1, 2013
    3,690
    2,400
    113
    Female
    Broek
    Hier ook keel/amandelontsteking door streptokokken (zelfde bacterie die roodvonk veroorzaakt). Eerst zoontje, toen manlief en daarna ik alle 3 ab kuur, nu ruim een week over en ik heb het sinds vandaag weer terug. Morgen maar weer terug naar huisarts, gelukkig hebben man en zoontje nog nergens last van.

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,140
    8,871
    113
    Hier in de omgeving een kindje met angina die daardoor extreem dikke klieren had.

5. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ze klagen niet over keelpijn, er wordt gewoon gegeten. Lijkt me vreemd als het dan keelontsteking is, maar goed de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

6. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

Aug 11, 2011
    1,291
    57
    48
    Mijn zoon heeft pas de bof gehad. Hierbij is opgezette klieren in de nek het belangrijkste symptoom. Mijn zoon kwam er zelf mee en toen meteen naar de huisarts geweest. Ondanks de BMR vacinatie is er dus een kleine kans om het toch te krijgen.

7. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Ik had vorige week zelf dikke klieren. En nu hebben we vanaf zondag nacht allemaal buikgriep

8. Zohra

Zohra Fanatiek lid

May 20, 2015
    2,005
    322
    83
    Ik had het zelf een tijdje geleden, was een keelontsteking maar ik had weinig keelpijn, wel twee pingpong ballen onder mijn kaak :(
    Bekijk het positief ; het betekent dat hun afweer goed werkt :)

9. Ammie1984

Ammie1984 Bekend lid

Nov 12, 2012
    778
    68
    28
    Bij mijn dochter op school heerst ook roodvonk. Ze was net hersteld van een zware griep en vanavond is ze met 39gr koorts naar bed gegaan. Ben benieuwd of het roodvonk is.

10. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Zohra: Zo zie ik het ook hoor. Maar het kan dus keelontsteking met weinig pijn. Nou hopelijk is dit het.

Anne: Zou wel heel toevallig zijn als zowel dochter als zoon het tegelijk zouden hebben de bof.

Jada: Dat hoop ik niet, was wel klaar met die vervelende griep.

We wachten maar af hoe het zich ontwikkeld. Het kan van alles zijn zo te lezen.

11. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Oei vervelend Ammie. Ik denk dat roodvonk het niet is want zoontje heeft na 5 dagen nog geen uitslag oid.

12. Proudmama2012

Proudmama2012 Bekend lid

Jul 16, 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    Als ik je verhaal zo lees denk ik ook bof. Klinkt als speekselklier wat opgezet is. Bof is besmettelijk dus beide zouden het kunnen hebben.

13. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

Aug 11, 2011
    1,291
    57
    48
    Zijn je kinderen gevacineerd? Bof is namelijk erg besmettelijk.
    En zelfs met vacinatie is er dus wel nog een kleine kans dat je het krijgt.

14. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Proud: Ja zou ook kunnen hoor. Verloopt verder vrij mild behalve de dikke hamsterwangen:D

Anne: Ja beiden zijn gevaccineerd. Ik zag het bij de bof dat het heel besmettelijk is inderdaad, maar al vanaf 5 dagen voor het verschijnen van de wangen. Daar kunnen we dus niet zoveel meer mee. Dochter is woensdag ook gewoon naar de psz geweest.

Kids zijn nog steeds in goede doen. Alleen wel wat last van die klieren. Maar ze zijn er dus verder niet ziek van. Die wangen zullen vanzelf wel verdwijnen.

15. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,216
    16,574
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Als je de bof vermoedt moet je naar de huisarts want dit moet bij de ggd worden gemeld.

16. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik heb geen idee wat het is Anouk. Het zou de bof kunnen zijn, maar net zo goed iets anders. Ik heb al contact gehad met de huisarts donderdag en die vond het niet nodig om zoonlief te zien. Ik vind het dan prima, zolang ze er niet heel erg ziek bij zijn.

17. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Dan bel je morgen weer en zeg je dat je wil weten of het de bof is of niet.

18. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik heb afgesproken dat ik halverwege de week weer bel mochten de klieren niet minder worden of zoveel eerder wanneer ze echt hoge koorts zouden krijgen. Op zich maakt het mij niet uit wat het is, was gewoon benieuwd of er iets heerste op dit gebied.

19. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Als het bof blijkt, moet de ggd worden geinformeerd ivm school/kdv/psz.

20. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

May 18, 2012
    3,897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik weet niet hoe het is met kinderen maar ik heb er ook last van. Mijn huisarts vertelde me dat deze klieren opzetten wanneer er een virus is of een ontsteking. Dat kan gaan van keelpijn tot iets anders.
    Dus het kan zowat vanalles zijn. Daarom hoeft het niet echt erg te zijn.

Share This Page