Woorden soms ineens slechter uitspreken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Pienkie, 17 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pienkie

Pienkie Lid

22 jul 2010
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een dochter van 18 maanden die nu begint te kletsen. Wat me opvalt is dat ze woorden die ze eerst goed kon zeggen, soms ineens (een tijdje) minder goed uitspreekt. Slordiger bijvoorbeeld en letters daarbij minder goed uitsprekend. Is dat herkenbaar bij kinderen van die leeftijd?

2. Mayon

Mayon Niet meer actief

Nee dat herken ik niet, wel eens dat sommige woorden wat op de achtergrond raken, maar dat ligt vooral aan wanneer-hoevaak je het woord gebruikt denk ik.

3. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ja herkenbaar, wanneer mijn zoontje moe is doet hij t ook slechter.vandaag was hij niet alleen moe maar ook n beetje ziek, hij riep mij n paar keer papa en papa mama!dat heeft ie goed sinds hij 9 maanden oud was of zo...het is voor hem de hoeveelheid denk ik, en niet de kwaliteit van zijn uitspraak. want eerst zegt hij n nieuw woord heel goed en n paar dagen later is het slechter want hij leert een ander woordtje.

4. Pienkie

Pienkie Lid

22 jul 2010
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik geloof inderdaad ook dat het te maken heeft met nieuwe woorden leren. De laatste tijd heeft mijn dochter er veel nieuwe woorden bij geleerd en daardoor raakt ze soms ook wat 'in de war' geloof ik.

Deel Deze Pagina