Ooh je.... Wie helpt me hier even door heen? Wat moet ik doen... Of moet ik juist niks doen? Geef nu 4 mnd bv en loopt super. Ik kolf 3x per week 2x ongeveer 20 minuten. Beide borsten en dan heb ik ongeveer 210 - 260 ml. Dit weekend vond ik mijn borsten al minder vol aanvoelen en nou weet ik dat dat normaal is, omdat vraag en aanbod wel op elkaar zijn afgestemd. Maar ik heb net gekolfd en haal er met moeite 150 ml uit, terwijl dochter nu net meer uit het flesje begint te drinken. 150 ml gaat schoon op. Tips en advies van harte welkom! Oh ja.... Ik merkte dat de poep van baby ook wat aan het veranderen is van dikte.... Heeft dat er mee te maken?
Adem in en adem uit... Leg op dagen dat je bij je kind bent vaker aan, en let daarbij goed op de drinktechniek (kijk even op YouTube of het allemaal nog goed gaat). Kijk of je op je werk tijdelijk in een ander schema kunt kolven, wat vaker en wat korter.
Inderdaad, op de dagen dat je thuis bent wat vaker aanleggen, goed eten en drinken, veel rust en véél huid-op-huid contact met je kindje. Dat zal de productie stimuleren. Op werkdagen vaker kolven, en desnoods ook korter per keer als het je wat zwaar valt. Liever vaak en kort, dan minder vaak en lang. Dat zal ook de productie stimuleren. Gebruik een dubbelzijdige elektrische kolf, ook dat stimuleert de productie beter. Dan is 10min kolven (beide borsten tegelijk) ruim voldoende, en dan bijvoorbeeld elke 2 uur. Wat betreft de poep: hier veranderde de stoelgang duidelijk rond de 4 maanden, naar wat dikker en minder vaak. Ook begon de gewichtscurve van mijn dochter toen af te buigen (de beruchte 4 maanden dip in gewicht). Sinds 5 maanden oud gaat haar gewichtscurve weer omhoog, maar sindsdien is haar poep nog dikker geworden en nog minder vaak. Haar lichaam benuttigd duidelijk meer uit de melk en heeft minder afvalstoffen uit te scheiden.
Ja dat denk ik nu achteraf ook.... Man zei ook al gister dat hij de gekolfde melk er wat minder romiger uit vond zien. Gister was ze ook heel ontevreden en dus vaker gedronken.