Oh jee een drol!

Discussie in 'Voeding' gestart door Omelet, 2 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik let er nu op dat ik hem extra drinken geef maar hij heeft opeens ook besloten om van 4 naar 3 bv-momenten te gaan (fijn, met dit weer). Vandaag ook weer een drolletje en hij moest echt hard persen. Vanaf nu iedere dag darmpjes masseren..

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Mijn zoontje heeft amper drollen gehad en met 8 maanden was het echt nog plak hoor!

Ik dacht meteen al: ben je bv gaan minderen toen je met bijvoeden begon?

Vet, vocht, vezels.

Bij dit weer extra vocht aanbieden: mm, water, thee, aangelengd sap, sappig fruit als peer, meloen, mango.

3x bv bij 8 maanden EN dit weer vind ik erg weinig hoor!

3. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hard persen lijkt me niet goed. Hier gaat (en ging het ook altijd) gewoon gemakkelijk, het heeft alleen de vorm van een drol. Maar moeilijk poepen lijkt me inprincipe nooit goed.
    3 x drinken op een dag vind ik ook weinig.

4. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    De drollen variëren bij Miriam erg, ligt eraan wat ze gegeten heeft. Soms is ze erg verkouden en drinkt ze erg veel BV, dan zijn het weer van die fijne spuitluiers :D Persoonlijk zou ik me niet al te druk gaan maken, mits JuJuBaby geen last heeft met poepen. Wij zijn trouwens met 6 maanden begonnen met Rapley, en toen ze écht begon te eten, zijn we ook water aan gaan bieden, dat was met zo'n 8 maanden, denk ik. Na diverse dingen uitgeprobeerd te hebben zijn we uitgekomen bij een rietjesbeker, daar drinkt ze het beste uit.

5. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hij drinkt maar 3x borstvoeding maar hij drinkt uiteraard wel vaker op een dag. Ik ben niet minder aan gaan bieden, hij vraagt er gewoon niet meer om.. Het is natuurlijk wel een cirkel: hij vraagt geen bv dus geef ik hem extra vocht (water en rooibosthee) en dan heeft hij natuurlijk geen dorst meer.

Vandaag voor 9 uur al 2 poepbroeken gehad, wel weer drollen maar hij heeft geen last meer. Vandaag krijgt hij pruimenlimonade (gisteravond pruimen gekookt) en ik houd het goed in de gaten. Langzaam maar gaan wennen aan kleipoep in plaats van ontplofpoep denk ik.. (en aan de geur.. juk!)

Hij krijgt vanaf nu regelmatig de rietjesbeker onder zijn neus (hij drinkt daar opeens ook goed uit, gek genoeg). Als ik het idee heb dat hij te weinig binnen krijgt dan stop ik er gewoon weer een bv bij maar ik vind het prettiger om mijn kindje te volgen.

Dacht gewoon dat ze nog járen kledderpoep zouden houden.. *schaam*

6. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Stom ook, ik dacht altijd dat als je (bv) voedt op verzoek de baby genoeg vocht binnen krijgt. Misschien toch anders als je overdag met de fles aanbiedt? Al was die vierde voeding die dus is komen te vervallen al weken vooral op mijn verzoek en minder op de zijne (tegenwoordig slaapt hij er door heen)

Heb gisteren nog flink zitten googlen en op zich denk ik niet dat er iets ernstigs is: de poep is klei-achtig en niet droog en hij heeft 2 tot 3 poepluiers per dag. Maar ik merk wel dat ik steeds meer zelf moet nadenken voor mijn kindje in plaats van hem te volgen. En dat deed ik al natuurlijk door hem geen snickers aan te bieden maar fruit en groente (;)) maar kan er dus ook niet van uit gaan dat hij zelf aangeeft dorst te hebben.
    Naief naief.. maar ik ben ook maar lerende..

7. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Jij bent lerende, je baby is lerende... Het komt allemaal wel goed :)

En idd, die stánk! Ik heb heimwee naar die BV luiers :D

8. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ja poehee.. ik wil echt niet weten hoe het ruikt als hij straks ei en vlees krijgt..

9. zogelukkig

Ik ben ook altijd bv op verzoek blijven geven. Na het starten met de bijvoeding werd dat niet minder. Ik gaf sowieso voor en na het slapen, dus ook voor het eten. Water en thee gaf ik tot een jaar niet, als hij dorst had (het was toen winter) gaf ik borst. 6x per dag toch nog wel bij 8 maanden.
    Maar je mag ook weleens op jouw verzoek voeden hoor als je denkt dat de kleine te weing plast of te harde drollen maakt.

10. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Maar standaard voor en na het slapen voeden is natuurlijk op jouw verzoek en niet zozeer op de zijne :).

Ik vind het op verzoek verhaal maar lastig als ik er meer over lees. In mijn hoofd is het: als mijn kind honger heeft, eten geven. En toen hij vaker op een dag dronk gaf ik hem het wel eens bijvoorbeeld voor een langere autorit om te voorkomen dat hij halverwege trek zou krijgen. Hij zat met 6 maanden op 5 voedingen, toen viel de nachtvoeding af en met 7 maanden wilde hij 4 voedingen, en nu dus opeens (tijdelijk?) 3 (al duurt de ochtendvoeding soms wel 2 uur ;)).

Soms heb ik het gevoel dat voeden op verzoek betekent dat je (bij wijze van) minimaal 8x per dag moet voeden, bij voorkeur ook minimaal 1x 's nachts. En dan voel ik me weer onzeker, want mijn baby krijgt dat niet want hij vraagt er niet om. Mijn eerste reactie is dan: dat is prima, ik voed op verzoek. Maar vaak is het antwoord: dan moet/mag je vaker aanleggen, want dan is het op jouw verzoek. Maar volg je nou je baby, of volg je nou jezelf?

Nou goed, daar kom ik soms mee in de knoop. Ik denk dat ik er nu wel weer mee verder kan. Hij krijgt melk als hij honger heeft, en op vaste momenten vaste voeding a la rapley: als hij niet wil dan hoeft hij niet te eten. En ik geef hem dan extra vocht, op mijn verzoek ;)

11. fafje

fafje Niet meer actief

hier waren het in het begin ook drollen, later bleek ook van banaan...kreeg verstopping of harde ontlasting van..
    Ik ben altijd heel royaal met boter en olijfolie en volle producten en veel water/vocht...

Nu zijn het vaak geplette drollen, dus niet te zacht en niet te hard :D (bleghhhh)

12. fafje

fafje Niet meer actief

*kotst* bij de gedachte :p:D

echt ranzigggg :p (gister bami met kip gegeten...jammertje hoor die stank :p)

13. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Ik kan het me voorstellen dat voeden op verzoek in jouw geval best lastig kan zijn.
    Hier krijgt dl ook bv op verzoek, maar vraagt daar ook heel veel naar (daarom ook nog derriepoep). Ze krijgt, denk ik, een keer of 7 a 8 een voeding. Sowieso altijd voor het slapen, na het slapen niet, want dat wil ze niet. Overdag een keer of 4 en 's nachts 3 a 4 keer. Ik kies er daarom ook voor om geen ander vocht aan te bieden.

Maar inderdaad wat je zegt, vocht geven op jouw verzoek. Maar dat kan natuurlijk op verschillende manieren. In een bekertje, flesje e.d. Of gewoon nog een keer aanleggen en dus bv geven.

Op bv.com staat een artikel over het aanbieden van ander drinken onder een bepaalde leeftijd.. Was hem aan het zoeken, maar kan hem ff niet vinden.

14. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ja ik bedoel het ook niet negatief ofzo, was (na het afsluiten ;)) bang dat het zo over zou komen. Het is een zoektocht die ik al vanaf de geboorte van mijn baby heb. Of eigenlijk ook niet, toen vroeg hij gewoon heel duidelijk. En nu nog wel, maar wel veel minder. Het zou me trouwens niet verbazen als hij vandaag weer 4 voedingen wil.

Even aanleggen voor vocht heeft bij hem nooit gewerkt. Raar kind.. ;)

15. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hij had trouwens voor 12 uur 4 poepbroeken dus denk dat de doorloop nu weer redelijk is.. (zucht)

16. zogelukkig

Nee, da's op verzoek van mijn zoontje!
    Waarom denk je dat dat niet kan?
    Na zoveel tijd wordt dat een standaard, dat wel.

In de praktijk voed je natuurlijk ook wel eens op jouw verzoek. Wat je zegt: als je een lange reis gaat maken of als het warm weer is en/of je kind heeft harde ontlasting/verstopping. Of als je kind ziek, zwak en misselijk is en wel wat extra's kan gebruiken. Hier vraagt kind trouwens altijd erg veel boesj als hij niet lekker is.

Voeden op verzoek heeft niks te maken met het aantal keren dat je op een dag voedt. Sommige kinderen vragen nooit om borst of ander drinken, die mag je best een beetje helpen natuurlijk!
    Soms gaat een kind minder drinken door een sprong, doorkomende tanden, start van bijvoeding etc. Dan kan je kind dan heel vol van zijn en dan kan het ineens hard teruglopen met als gevolg het einde van de borstvoeding. Toen ik bij 8 maanden een weigeraar had, was ik er nog lang niet aan toe om te stoppen met de borstvoeding! Dus legde ik hem net zo vaak aan totdat hij de borst weer pakte. En ik heb het idee dat zoonlief er destijds ook nog lang niet klaar mee was. De oorzaak van het weigeren waren doorkomende tanden. Als hij er echt klaar mee was, wat heeft hij dan gedaan de afgelopen 20 maanden? Op jouw verzoek hoeft dus niet altijd eigenbelang te zijn, je kan je kindje er ook mee helpen!

Goed zo!;)

17. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ja je hebt gelijk Zogelukkig. Ik bedoelde dat ook helemaal niet als eigen belang ofzo hoor, het is gewoon de knoop die soms in mijn hoofd zit.

Het is soms gewoon even zoeken, ik vond de eerste 6 maanden heerlijk: ik hoefde me nergens zorgen over te maken want of uk nou 8 keer of 15 keer wilde drinken: het kon en mag allemaal. Slapen op verzoek, eten op verzoek. En toen moest er opeens vaste voeding bij, natuurlijk niet op verzoek (wat tijd betreft dan, ik denk dat rapley verder erg op verzoek is) en dus moest er iets van een planning komen (ook voor het kdv, mijn vriend en mijn moeder die het lastiger vonden om uk te volgen). En nu opeens moet ik gaan nadenken voor mijn uk en beslissingen nemen en is alles wat eerst vanzelfsprekend was dat niet mee (klink dramatisch, het valt wel mee).

Net samen lekker yoghurt gegeten (uiteraard niet van een lepel, want dat wil meneer niet, maar van stukken fruit: afzuigen en dan fruit opeten) en toen de zesde poepbroek van vandaag: een ouderwetse spuitluier-met-stukjes die weer lekker zoetig rook. Ik ben blij :D

18. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Oh en gelukkig geen weigeraar. Hij vindt de fles prima (ook met mamamelk, dat scheelt) maar geniet héél erg van onze twee borstmomenten. En ik ook *smelt*

Op zich zou een voeding uit de fles ipv 2 niet zo heel slecht zijn, ik red dan de 9 maanden met mijn vriezervoorraad en dus zonder kunstvoeding en dat is wel gaaf.

19. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Oh en bedankt voor jullie antwoorden allemaal!

20. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Oh en.. oh nee dat was het ;)

Deel Deze Pagina