Ons zoontje is bijna 10 maanden en at tot vorige week nog het volgende: 7.00 180+6 met 4 el pap 10.00 fruit 12.00/12.30 1 boterham en fles 90+3 15.00 bakje volle yoghurt of drinken (slecht) met koekje 17.30 groente 19.00 fles 180+6 Nu drinkt hij zijn ochtendfles in totaal nog maar 100cc zijn middagfles weigert hij steeds vaker zijn avondfles drinkt hij 100cc Wat kunnen we veranderen? Kunnen we nu al overgaan op koemelk als hij dat beter drinkt? kunnen we dat proberen? Ik geef nu na de avondmaaltijd al yoghurt en smiddags een koekje met wat diksap of water als ik de yoghurt na de groente geef kan ik dan de avondfles laten vervallen? of moet ik die toch blijven geven? de ochtendfles gaat nog het best maar de rest echt niet. en heb al lauwe thee/ diksap/water e.d. alles geprobeerd tuitbeker,fles, open beker. niks helpt echt eigenlijk, en vocht is wel belangrijk, dus wat zouden jullie doen?
Toen mijn dochter rond de 10 maanden was dronk en at ze ook minder. Een fase denk ik.Het duurde een week of 3 daarna at en dronk ze weer als van ouds.
Mijn dochter drinkt alleen 's morgens nog zo'n 50 ml opvolgmelk, voor de rest wil ze er niets meer van weten. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ze nooit zo dol is geweest op melk Volgens het CB kon ik dit prima aanvullen met volle yoghurt en kaas op brood. Dus dat doe ik nu en ze doet het er super op
goed om te weten, hij is inderdaad ook gek op volle yoghurt, dan krijgt hij in ieder geval genoeg binnen gelukkig