Oh jee, harde val op buik...

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Lady1983, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lady1983

Lady1983 Lid

29 jan 2008
    28
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik ben nu 23 weken zwanger, mijn placenta ligt aan de voorkant, maar voel ons kindje evengoed vaak bewegen.

Nu is er gister een kind op mijn buik gesprongen. Natuurlijk was die zich nergens van bewust, maar het is een zwaar meisje van 4 jaar en ik maak me een beetje zorgen.
    Gelukkig voelde ik later wel weer ons kindje bewegen en heb ik geen pijn verder.

Nou, hoor ik steeds dat het geen kwaad kan, maar maak me toch een beetje zorgen.

Iemand ook zoiets meegemaakt?

Liefs Lady

2. Aichaaaa

Aichaaaa Niet meer actief

Bij ongerustheid altijd gewoon de verloskundige even bellen.
    Zij kan je misschien beter geruststellen of anders even luisteren en/of kijken.

Hoop dat je ongerustheid snel over is...

Groetjes Aicha

3. MamaVJeroen

16 nov 2008
    7
    0
    0
    Verzorgende
    Nederlandeee
    Juist, gewoon even bellen desnoods langsgaan dan kan ze even voelen en luisteren naar het hartje.
    Mijn vriendin is ook een keer hoogzwanger op haar buik gevallen toch voor de zekerheid even de arts gebeld en die liet haar gewoon komen om te kijken of alles goed was. Voor haar gevoel maar ook voor dat van hun. Je kan altijd zeggen 'een buik kan veel hebben' maar als je de zekerheid van een deskundige kan krijgen liever dat.

Succes!

4. Lady1983

Lady1983 Lid

29 jan 2008
    28
    0
    0
    Bedankt voor de reacties :)

Ik heb toch even de gyn gebeld en ze vertelde dat zolang ik geen hele erge buikpijn krijg ik me geen zorgen hoef te maken. Ook omdat ik de baby nog voel. dat is makkelijker gezegt, want ik blijf er aan denken... ook al weet ik wel dat het geen kwaad kan. Zullen wel mijn hormonen zijn :cry:

5. mootjen

mootjen Bekend lid

10 mrt 2008
    575
    0
    0
    ik ben ook rond de 20 weken voorover op mijn buik gevallen. ben toen rustig gaan zitten en voelde de baby al weer bewegen dus maakte me er niet zo druk om. paar dagen later vreselijk spierpijn, toch maar de vk gebeld. vroeg of ik bloed/water had verloren maar dit was niet het geval. het bleef gelukkig bij spierpijn. zo'n buik kan toch wel wat hebben, goeie stootkussen ;)

6. Secretstar

Secretstar Actief lid

Hey meid, ik ben op 22 weken hard op de grond gevallen. Ik heb mijn dokter gebeld en zolang ik het kindje goed voelde bewegen en ik geen vocht of bloedverlies had kon het geen kwaad ;)

7. Lady1983

Lady1983 Lid

29 jan 2008
    28
    0
    0
    @ Mootjen en Secretstar: Bedankt voor jullie reactie! Weer een beetje gerust gesteld :D

Ik voel onze beeb nog steeds bewegen dus ga er van uit dat het goed is. En hier ook geen bloedverlies. Dat grote zwembad zal dus wel genoeg bescherming brengen :D :D

Liefs Lady

8. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

hoi ik hoorde laatst van mn moeder dat mn zus(toen 3) en ik (toen 2) ook regelmatig op mn moeders buik sprongen en `schopten`toen ze zwanger was van mn kleine broertje.
    dat maakte niets uit.

9. mootjen

mootjen Bekend lid

10 mrt 2008
    575
    0
    0
    haha och gossie is je broertje nu niet bond en blauw? hihi

10. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    Misschien een domme vraag, maar wat is je bloedgroep?

11. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Geen domme vraag! ;)

Ik ben toen ik 29 weken zwanger was ook heel hard op mijn buik gevallen, een harde rand schoot in mijn buik.
    Ik maakte me zorgen en moest naar het ziekenhuis komen.
    Omdat ik 0 negatief bloed heb moet ik blijven.
    Door een val oid kan jou bloed bij het kindjes bloed komen en als het kindje positief bloed heeft gaat je lichaam anti-stoffen aan maken tegen het kindje...
    Ik moest hierdoor 24 uur in het ziekenhuis blijven!

12. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Ik ben ook rond die tijd met mijn buik op het zadel van mijn fiets gevallen. Deed goed pijn! heb ook met de vlos gebeld omdat ik me zorgen maakte, maar het kindje kan een boel hebben. als je geen bloed of vruchtwater bent verloren en je voelt de baby nog, dan is er niks aan de hnd.

maar bij onzekerheid AlTijd bellen.

13. mamajennifer

mamajennifer Actief lid

Als je je nog zorgen maakt dan zou ik de VK even bellen als ik jou was. Die kan je altijd bellen als je je ongerust maakt...

Gewoon doen hoor! Daar zijn ze voor! ;)

Deel Deze Pagina