Oh jee.. Parmaham mag niet..??

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Inge88, 3 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Ik lees net dat je tijdens de zwangerschap ook geen parmaham mag eten, omdat dit rauw is.

Daar heb ik helemaal niet aan gedacht! En heb een paar weken terug meloen met parmaham op.... :(

Ooh.. Voel me zo stom nu! Let netjes op mijn eten, laat de carpaccio, filet, gerookte zalm etc goed staan en nu heb ik onbewust toch rauw vlees gegeten!! :(

Is dit echt héél verschrikkelijk??

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    huh... parmaham is toch gerookt?

3. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Waarom zou je geen parmaham mogen hebben ;)

4. Sweetangel28

Sweetangel28 Fanatiek lid

3 nov 2009
    2.007
    0
    0
    Fulltime mama
    nijmegen
    GEZOUTEN OF GEROOKT VLEES
    Wees extra voorzichtig met gezouten of gerookt vlees, zoals parmaham, salami en chorizo. Koop voorverpakt vlees en gebruik het ruim voor de datum verstreken is. Het zelfde geldt voor gerookte zalm en andere gerookte vis en gerookt vlees; het is verstandig om het te bakken voor je het opdient.

Dus niet zo heel erg hoor meis :)

5. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Dit stond op de site van een verloskundige:

"Dezelfde listeriabacterie kan zich ook bevinden in rauw gevogelte, rauwe en gerookte vis (bijvoorbeeld gerookte zalm) en gedroogde worsten (parmaham, droge worstjes). Het is dan ook raadzaam deze producten niet te gebruiken. Als je gerookte vis wilt eten, koop deze dan niet voorverpakt maar vers."

Daarom schrok ik er zo van! Ik zag listeriabacterie en toen dacht ik oh oh...

6. Sweetangel28

3 nov 2009
    2.007
    0
    0
    Fulltime mama
    nijmegen
    Van 1x hoef je je denk ik geen zorgen te maken hoor :) ze zeggen raadzaam maar zeggen dus niet dat het helemaal niet mag ;)

Hier toen ik nog niet wist dat ik zwanger was heb ik rauw vlees gegeten en ons meisje doet het nog steeds goed hoor .. Maak je niet al teveel zorgen

7. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Pff bedankt voor de geruststelling.. :)

Maakte me toch wel even zorgen! Vanaf nu pak ik het gewoon niet meer :) Wel jammer.. Dat is zooo lekker, vooral als het zo warm is als gisteren!

8. Sweetangel28

3 nov 2009
    2.007
    0
    0
    Fulltime mama
    nijmegen
    Haha is zekers lekker zo vind ik filet american ook zo lekker kan niet wachten tot ik eeen lekker stokbroodje ermee kan eten ;);)

9. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Hmmm ja filet american is ook echt heerlijk! Nog een paar weekjes en je kunt het weer onbezorgd eten! :)

Ik moet nog een hele tijd! En heb er nu al zoveel zin in haha!! Net als in carpaccio, broodje gerookte zalm, sushi etc..! Oh en nu dus parmaham er bij :p

10. Sweetangel28

3 nov 2009
    2.007
    0
    0
    Fulltime mama
    nijmegen
    hmmmm jaaa lekker sushi of zalm ooooh heerlijk hahahhaha

11. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Haha hou op hou op! Krijg er écht honger van... Zit nu al te denken aan een bruin pistoletje met filet american en ei en peper en zout.... Hmmm.. :D Of een italiaanse bol met carpaccio, rucola, pesto en parmezaanse kaas... Gerookte zalm met kruidenkaas.. California roll.. Sushi met tonijn en soja saus.. Haha! Ik denk dat ik maar even een cracker met ham ga smeren... :)

12. Sweetangel28

3 nov 2009
    2.007
    0
    0
    Fulltime mama
    nijmegen
    Hahahahaha zeg je tegen mij dat ik moet ophouden moet je kijken wat je hier allemaal schrijft jeetje :p Maar cracker met ham ook wel lekker :D:D:D

13. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Ja ik hou op ;) *denkt even aan iets vies zoals spruitjes*

Nog maar een paar maandjes :)

14. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ja, nu heb ik ook honger! :p

Ik heb zelf een keer gerookte makreel gegeten uit vacuumverpakking, dacht echt dat dat mocht, maar beter niet dus... Mja, niets meer aan te doen, nu laat ik het natuurlijk wel staan. En de kans op besmetting is volgens mij ook niet groot, dus 1x'tje per ongeluk is geen ramp.

15. Sweetangel28

3 nov 2009
    2.007
    0
    0
    Fulltime mama
    nijmegen
    hahaha meis die maanden die vliegen om echt had ik ook sta er nog van te kijken dat ik al op het einde loop :D

Wat denk je dat ik hier trouwens ineens op mijn scherm zie als reclame ?? hahaha sushi !!!

16. NieuwWolkje

NieuwWolkje Fanatiek lid

11 apr 2011
    1.143
    0
    36
    Gent - België
    Ik heb dit al regelmatig gegeten :(

17. Blije Door

Blije Door Actief lid

10 apr 2011
    376
    1
    0
    Rotterdam
    Ik eet bijna elke week sushi! Zelfs op advies van de VK omdat ik gebakken vis echt ranzig vind. Probeer alleen de tonijn te vermijden vanwege het kwikgehalte maar rauwe zalm is supergezond! Dat mag gewoon als het maar dagvers is en niet uit de supermarkt komt. Zelf haal ik ook wel eens een stuk rauwe zalm bij de visafslag, snij dat in plakjes met soja en wasabi en eet mezelf scheel eraan. Zijn allemaal goede vetten voor de baby hoor!:D

18. Bluemoon

Bluemoon Bekend lid

30 jan 2011
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook begrepen dat sushi mag zolang het maar vers is. Het probleem met listeria is dacht ik de verpakking. We verpakken tegenwoordig veel om alles langer houdbaar te laten zijn en laat listeria nou juist in lang houdbare verpakkingen goed gedijen.

Zo bedenk ik me nu dat ik misschien ook wel een stuk zalm in de bbq kan laten roken.

19. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Nooit geweten, dat parmaham niet mocht.

Tijdens onze vakantie in Italië in 2008, heb ik aardig wat meloen met ham gegeten, heerlijk was dat. Ik was toen ca. 18 weken zwanger.

20. Iefie

Iefie Niet meer actief

Ik heb het ook een aantal keer per ongeluk gegeten. Ook heb ik salami gegeten waarvan ik nog later hoorde dat je daar ook mee uit moet kijken. Ik eet nog steeds af en toe salami omdat ik echt denk dat het een beetje te ver gaat. Een paar maanden geleden bleek uit een steekproef bij Lidl (meen ik) dat de listeriabacterie was gevonden in vacuum verpakte jonge kaas. Dat verwacht je toch niet? Het kan volgens mij zo'n beetje overal in zitten, dus ja...je kan onmogelijk helemaal niets meer eten dus ik zou me niet te druk maken hoor! hihi, hoop dat het lekker was de meloen met parmaham..mmm krijg gelijk weer trek in lekkere dingen.. ;)

Deel Deze Pagina