Hier ook gewoon parmaham gegeten...... Het enige wat ik bewust heb laten staan is Biefstuk (rare/medium), tartaar en filet american! En volgens mij is het allemaal goed gekomen met beide kids!
ik woon in italie en heb qua ham en salami alles gegeten wat los en vast zit en niks aan de hand (alleen tonijn heb ik bewust laten staan) mooi gezond jongetje geboren ik heb in 38 jaar die bacterie (ondanks hoe ik eet en altijd katten in huis gehad en de kattenbak gedaan) niet binnengekregen en dat zou dan precies in die maanden gebeuren? ik vind het geweldig dat sommigen het niet meer willen eten maar als je een foutje maakt is er echt niets aan de hand hoor
Het probleem met toxoplasmose is ook juist dat je er vaak helemaal niets van merkt als je ermee besmet bent; sommigen voelen zich een dagje niet lekker, anderen merken gewoon echt niets. Maar het komt dus wel ook bij de baby.
Lees dit maar: Listeria | Voedingscentrum Rauw vlees mag dus ook niet vanwege listeria naast toxoplasmose. En listeria kan ook een miskraam veroorzaken, later kan je kindje erdoor overlijden.