Oh jee

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door MLkids, 15 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MLkids

MLkids Niet meer actief

Beste verloskundige,

Dit is mijn 4e zwangerschap, bij mijn eerste heb ik premature weeen gehad en gelukkig is het remmen goed gelukt.

Nu heb ik vorige week in het ziekenhuis gelegen omdat ze dachten dat ik weeen had, het bleken echter harde buiken die verder niet voor een verkorte baarmoederhals zorgden. (Ze deden ook geen zeer dus kon mij niet voorstellen dat het weeen waren)

Nu heb ik vandaag deeltjes van de slijmprop verloren, van die geleiachtige stukken/stukjes/snotjes zonder bloed overigens.

Omdat ik er niet helemaal gerust op ben (ik blijf toch behoorlijk wat harde buiken houden) heb ik mijn baarmoedermond gevoeld, dit omdat ik liever nu niet naar het ziekenhuis rijd in het donker met die gladheid en ik morgen toch mijn controle weer heb.

Waar er vorige week nog een harde kogel te voelen was met een opening van ongeveer 1 cm voelt hij vandaag super zacht en flubberig aan, het is ook geen kogel meer. Het voelt alsof iemand een kartelschaar in je oorlel heeft gezet alleen dan nog zachter.
    Er is niet meer opening dan vorige week wat ik voel, ik weet dat een opening normaal is omdat het natuurlijk mijn vierde kindje is.

Weten jullie of dit nu echt al iets te betekenen kan hebben?

Vorige week was mijn baarmoedermond tijdens opname 38 mm en bij ontslag in de ochtend 45 mm.

Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen gerust stellen.

Dank je wel!

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi MLkids,

zolang je geen toenemende pijnlijke harde buiken hebt zou ik het toch nog gewoon afwachten. Wanneer je wel meer pijn krijgt, de harde buiken frequenter komen of je gaat water of wat bloed verliezen; dan moet je je vk even bellen voor de zekerheid. Zonder (een van deze) symptomen bevalt bijna niemand.

Groeten Brigitte

3. MLkids

MLkids Niet meer actief

Hoi Brigitte,

Dank je wel voor je antwoord. Ze nemen niet toe, doen geen pijn, ze zijn hooguit wat vervelend, ik heb ook geen bloed of vochtverlies.

Ik wacht dan gewoon af tot mijn controle morgen maar zal het wel aankaarten, mijn laatste bevalling duurde een uurtje met nog geen minuut uitdrijving.

Als ik nu beval zal het wellicht sneller gaan vandaar dat ik ook extra alert ben. Het ziekenhuis is een half uur rijden namelijk.

Fijne avond nog!

Deel Deze Pagina