aaaarggggggghh schimmelinfectie wil maar niet weggaan (oksel)

Discussie in 'De lounge' gestart door peekaboo, 2 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

hoi dames
    ik ben ten einde raad ik heb in het begin van mijn zwangerschap op 4 weken een schimmelinfectie onder men oksel ontdekt en ze is nog steeds niet weg men meisje is al 5 maand en half
    heb al verschillende zalfjes en pillen gekregen te vergeefs

weet iemand de tip of een middeltje dat ik nog kan proberen ben het zo beu zeker met die warmte het zijn heel open wonden gewoon pffff:(

2. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    biologische koudgeperste kokosolie. Kan je bij de natuur winkel halen. Zo vaak er op smeren als je er maar aan denkt, tot het weg is. Werkt super schimmeldodend.
    Succes!

3. peekaboo

bedankt voor de tip ... mag dat ook op een wonde ?

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Oh wat vervelend, als het echt heel hardnekkig is anders misschien een verwijsbrief voor de dermatoloog vragen?

Wat ik nog wel een aanrader vond bij hardnekkige voetschimmel (vaak gaat het om dezelfde schimmel) was Mycocure, google er maar eens op. Ik ben een aantal jaar pedicure geweest en dit werkte bij veel mensen goed en snel.
    Edit, ik weet niet of je dat op een open wond mag sprayen.
    Sterkte hoor, vervelend zoiets!

5. peekaboo

heb al een verwijsbrief gevraagd maar krijg hem niet grrrrrr is meer als een jaar niet genoeg :( .....kga die mycocure is googlen bedankt voor de tip

6. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Evt kun je deppen met natuurazijn op een watje, 2xpd na het wassen.
    Vics vaporub helpt goed tegen een schimmelnagel, misschien ook voor je oksel? Anders locoidcreme, hier zit wel corticosteroïd in.
    Beterschap! Oja..wanneer je regelmatig schimmels eet, bv. Champions, schimmelkaas etc, blijf je er meer last van houden.

7. peekaboo

viks vaporub kan ik niet tegen :( en heb al zalf gekregen met cortisone antibiotica pfff ....

8. oleander1986

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    ja hoor, mag ook op open wond.
    Nog meer huismiddeltjes zijn zwarte bessen sap (ook bij natuurwinkel want mag natuurlijk geen suiker in zitten, dat voedt de schimmel alleen maar), knoflook (doet wel pijn denk ik op open plekken) tea tree olie.

9. peekaboo

heb de tips allemaal opgeschreven hoop echt dat er iets tussen zit dat helpt ...... zou het eigenlijk geen psoriasis kunnen zijn ? het begint ook als een rode plek met wit zilvere schilfertjes en dan van het schuren wrijven de schilfertjes eraf en worden het wondes ??? mijn mama heeft zware vorm van psoriasis iemand hier bekend mee ???

10. oleander1986

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Zou kunnen, maar dan is onder de oksel wel een rare plek.
    Heb je er dan nog helemaal geen arts naar laten kijken dan? En het eerst eens proberen droog te houden dmv talkpoeder of maizena?
    Psoriasis kan ook heel erg jeuken idd.
    Maar schimmel ook, tjah. Heb je al gegoogeld voor afbeeldingen van beide aandoeningen en gekeken op wat het t meest leek?

11. peekaboo

ja het lijkt op psoriasis dat ken ik heeel erg goed mijn mama staat er vol mee en heb er al tig keer laten naar kijken door verschillende artsen tjha een schimmelinfectietje he we gaan een zalfje geven of een pilletje pff ze luisteren niet eens naar wat ik te zegge heb ze weten het allemaal beter

12. Aszz

Aszz Niet meer actief

Psoriasis onder de oksel kan heel goed, mijn vader heeft er ook erg veel last van. En helemaal met deze warmte.
    Knieholte, ellebogen zijn trouwens ook een ramp.
    Ik zou echt aandringen bij de HA om er even goed naar te laten kijken door een dermatoloog.

13. peekaboo

ja oksel en begin het precies idd ook in men knieholte te krijgen kan ik niet op eigen houtje naar de dermatoloog ??? is psoriasis erfelijk ??

14. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Ik heb het jaren geleden gehad en toen een kuurtje cortisonezalf gekregen voor 1 of 2 weken. Belangrijk is wel dat je elke keer je oksels goed wast met zeepvrije wasgel. Ik moest 2 keer per dag smeren en waste dan, dan smeren en dan een schoon shirt aan. Dat laatste is wel belangrijk elke keer een schoon shirt aan want anders besmet je jezelf telkens weer gaf de huisarts aan. Bij is het keurig weg gegaan toen.

15. peekaboo

heb al 3 kuren cortisonezalf achter de rug en idd ook wassen met zeepvrije wasgel 3 maal daags proper shirt aandoen en insmeren endergelijke helpt allemaal niet je zou toch zegge na al die kuren zalf pillen enzo dat het na meer als een jaar toch moet beteren pfff

16. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Psoriasis is inderdaad erfelijk dus het zou heel goed kunnen dat het dat is in plaats van een schimmelinfectie.

17. peekaboo

kga probere of ik eens een foto kan plaatse morgen ....en toch nog maar eens naar de dokter gaan pfff

18. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Zeg er gelijk bij dat je eventueel aan psoriasis denkt omdat je moeder het ook heeft. Een wat redelijke dokter zou daar toch verder moeten op ingaan.

19. peekaboo

ja heb ik al gedaan hoor .... best eens een andere dokter zoeken dan maar

20. peekaboo

zo ziet het eruit is geen foto van mezelf omdat ik dus men arm bijna niet omhoog kan doen omdat het zo trekt en pikt en jeukt verschrikkelijk gewoon maar het is praktisch identiek zoals op de foto alleen zijn er soms meer witte schilfertjes en dus open wonden:(

Deel Deze Pagina