Ik wil ook graag hier even mijn verhaal kwijt! Nu ongeveer 3 weken geleden had ik ruzie met mijn partner. Het ging nergens over maar hij was zo boos op mij de hele tijd. Toen hij op zijn werk was, smste hij dat hij die avond met mij wilde praten. Toen hij thuis kwam wilde hij gelijk praten en zei al snel dat hij niet meer met me verder wilde. Ik werd gek! Was 3 maanden geleden bevallen waarbij ik bijna mijn leven had verloren en was op het herstellen na zo dolgelukkig met mijn gezin! Hij voelde het gewoon niet meer en vond onze zoon geen reden om nog te vechten. Ik was zo boos dat hij het zomaar weg gooide.. Het ging niet eens slecht tussen ons voor mijn gevoel. Ik bleef dagen hopen dat hij zich zou bedenken en stuurde sms'jes en briefjes dat ik het niet begreep en dat dit een beslissing voor het leven zou zijn. Een paar dagen na het nieuws kon ik me niet meer bedwingen en heb ik zijn laptop erbij gepakt. En wat ik daar las maakt me nog steeds kotsmisselijk! Hij had een affaire met een collega en ze waren helemaal dol op elkaar. Toen ik hem ermee confronteerde kwam het er op neer dat het allemaal mijn schuld was en ik al die jaren een verschrikkelijke vriendin was geweest. Ik heb toen mijn koffers gepakt en ben een paar dagen naar mijn vader gegaan. Toch nog hoopvol vroeg ik hem nog eens in alle rust na te denken voor Lucas en dat zou hij doen. Lucas deed het slecht bij mijn vader dus wilde eigenlijk zo snel mogelijk weer naar huis. Hij vroeg nog een paar dagen extra om alles op een rijtje te zetten. Toen hij ons weer kwam halen bij mijn vader zei hij gelijk dat hij nagedacht had maar dat het toch echt is wat hij wilt. Toen we thuis waren ging hij gelijk weer weg en ik mocht niet weten waarheen. Ik merke gelijk dat er iets anders was thuis en met een beetje gesnuffel in bed en een blik in de prullenbak wist is gelijk dat zij hier al die dagen geweest was... Hoop drama volgde, bijna politie gebeld omdat het compleet uit de hand liep. Hij wilde Lucas op 1e kerstdag hebben, ik moest weg en zijn nieuwe vriendin zou komen in ons huis!! Ik dacht dat ik gek werd. Uiteindelijk toch gedaan omdat ik doodsbang voor hem was... Nu is hij de hele week al weg en gaat morgen eindelijk een appartement bezichtigen. En dit alles in 3 weken... Ik kan het nog steeds niet beseffen. Heb gelukkig van de ha tijdelijke sollicitatie vrijstelling voor een uitkering maar weet niet hoe ik dit alleen verder voor elkaar moet krijgen. Hij wil Lucas maar 1 dag in de twee weken gaan zien. Vind de zorg alleen nu al zo zwaar. Sorry voor het onsamenhangende verhaal maar wilde het even snel en redelijk kort kwijt
Wat een rot situatie meid, bah! Allereerst een dikke knuffel, het is een hele moeilijke tijd waar je nu door heen gaat en dat zal de komende tijd ook zo blijven waarschijnlijk. Je ex heeft een affaire en hij heeft duidelijk gemaakt met haar verder te willen, dus ik denk dat je voor jezelf nu ook de stap moet zetten om je te richten op een toekomst alleen met je zoontje. Dan erbij, stel dat je ex toch van gedachte zou veranderen, zou jullie relatie dan nog een kans van slagen hebben? Ik denk het niet. Maar dat is uit eigen ervaring, mijn ex is vreemd gegaan en een tweede kans incl. relatietherapie e.d mocht niet baten. Dat de zorg nu voor Lucas je zwaar valt is logisch! Sowieso is dat zwaar met een baby en dan erbij wat je nu allemaal voor je kiezen krijgt maakt het nog moeilijker. Zijn er mensen in je omgeving die je helpen, je kunnen steunen? Dat is echt belangrijk hoor, je kan dit niet alleen.. Wat zijn zijn redenen om zijn zoon maar zo weinig te willen? Wil hij geen band opbouwen met zijn kind? Dat gaat hem met 1 keer in de 2 weken 1 dag niet lukken hoor. Lastig meid, dit zijn moeilijke dingen. Mijn ex wil zijn kind ook niet te vaak want dan kan ie niet doen en laten wat ie wil (zuipen en stappen). Zijn jullie trouwens getrouwd?
Jeetje meid, heftig!! Net wat Helise zegt, hij zegt met zijn nieuwe vriendin verder te willen, probeer je te richten op de toekomst hoe heftig en mogelijk dat nu ook zal zijn. Er zijn een hoop mannen die tijdens de zwangerschap of na de geboorte helemaal van slag raken, daarnaast is het gras altijd groener.... Dat hij een grote fout maakt ziet hij niet. Hij is verliefd, je kan nog zo je best doen maar daar kan je helaas niet tegenop. Ik vind het overigens compleet respectloos dat zij meteen in jullie huis is gekomen en dat hij met de kerst deze streek heeft uitgehaald. Ik ben bang dat je hiermee nog heel watten stellen krijgt. Ik wil je daarom heel veel sterkte wensen!
Wil je even heel veel sterkte wensen! en verder heb ik er eigenlijk geen woorden voor. Behalve jullie verdienen beter!
Wat een ellende meid! Verschrikkelijk dat je dit moet doorstaan! En dag zij ook gewoon in jouw huis zit, gewoon zo respectloos. Heel veel sterkte gewenst!!
Heel veel sterkte! Wat lijkt me dit verschrikkelijk! Ik zou een omgang wel op pappier proberen te krijgen, er zijn zat moeders die een rot ex hebben die zouden willen dat hun ex het kind maar zo weinig ziet, je kan het altijd nog veranderen mocht je dat in de toekomst willen. Dat het heel zwaar is snap ik, maar ik denk dat je beter af bent alleen, en zwaar of niet, gebeuren doet het toch dus probeer er het beste van te maken! Dikke knuffel meid en heel veel sterkte!