De titel zegt al genoeg lijkt mij... maar wij willen als er een kindje op komst is dat ik dezelfde naam krijg als vriendlief (en dus ook als ons kind) wij hechten er verder niet heel veel waarde aan->), we hebben zelfs al die tijd gezegd niet te willen trouwen... maar nu we een kinderwens hebben voel ik HEEL sterk dat ik het zelfde wil heten als mijn man+kind. Nu is mijn vraag: Waarom hebben jullie ervoor gekozen om te trouwen of juist ger. partnerschap aan te gaan? Wat was de reden, wat zagen jullie als de voordelen en van het ander als eventuele nadelen enz.? liefs
bij geresistreerd partnerschap is alles hetzelde als bij trouwen BEHALVE als het om kinderen gaat.... en juist daarom zijn wij getrouwd, zodat mijn man ons kind niet hoeft te erkennen en automatisch de vader is. wij hechtte er ook inderdaad niet heel veel waarde aan. je houdt echt niet meer of minder van elkaar.... en er veranderd echt niets in de relatie als je toch al samenwoonde... maar stiekem is het heel leuk om hem "mijn man" te noemen!!!
Wij hebben geregistreerd partnerschap dat was makkelijker toen Indy in mn buikkie zat. Manlief hoefde haar alleen maar te erkennen en dan was alles geregeld. Ben zelf getrouwd geweest met mn ex en had nu zoiets van niet weer! voor mij heeft het geen toegevoegde waarde meer. We hebben het ook gewoon op een gratis ochtend gedaan, geen feestje ofzo verder gewoon voor ons zelf. We hebben nu dezelfde achternaam en het is goed geregeld voor Indy dus ik vind het prima zo! Kijk wil je alles erop en eraan en ik moest kiezen dan zou ik voor trouwen gaan hoor wil je het klein houden dan was mijn keuze ger. partnerschap.
Wij zijn getrouwd omdat we dat beiden wilden. Het voelt voor ons 'echter' dan alleen samenwonen. Wij zijn absoluut niet 'om een kind' getrouwd en ook niet omdat ik hetzelfde wil heten als hij, maar gewoon omdat wij vinden dat het zo hoort. Wil je je leven lang bij elkaar blijven, dan trouw je met elkaar. Klinkt heel ouderwets misschien maar voor ons voelt het prima. En dat we na 8 jaar een dochter kregen die dezelfde achternaam heeft, tja dat is dan mooi meegenomen maar zeker geen eerste reden voor huwelijk dus.
Oke, dus alleen het moeten regestreren van het kind is het verschil? Verder helemaal niks?? mijn vriend vind het zelf een beetje "eng" om het woord trouwen te horen hahaha... daarom denken we aan ger. partnerschap. we willen ALS we trouwen; klein 20pers en dan etentje, meer niet
Mijn meisje droeg dezelfde naam als haar vader, en in november hebben wij voor partnerschap gekozen.. De reden is simpel, vanwege dochter en het huis! Ik heb niets met trouwen en hij ook niet..
Wij hadden net een huis gekocht en wilden een kind, alle reden dus om een en ander vast te laten leggen. Maar ik heb het geld voor een bruiloft er niet voor over...als ik veel geld over heb ga ik liever lekker op vakantie of zo. Het huwelijk op zich zegt mij totaal niks (a-romantisch ben ik he ) Dus daarom hebben we voor het gemak een partnerschap gedaan. Kostte niks, en alles is nu gewoon goed geregeld. En mocht ik ooit van gedachten veranderen, kunnen we alsnog 'echt' gaan trouwen.
Wij zijn getrouwd omdat wij dat speciaal vonden en elkaar voor altijd trouw wilden beloven. Wij zagen het als het gouden randje en een bezegeling van de liefde die je al hebt. Daarnaast is het idd praktisch voor wat betreft kinderen en ik vind het speciaal om dezelfde naam te dragen, we zijn nu echt een gezin voor mijn gevoel, ook al zijn we nog met z'n 2tjes En ik vind het echt super om te zeggen: Dit is mijn man, ipv partner/vriend/etc. Kortom: Hier geen spijt, maar zeker niet alleen vanwege hopelijk toekomstige kindertjes
Wahahaha.. Wij hebben er ook niets mee en A zei tegen mij, ach misschien krijgen we er nog wat mee gaan we dan 'trouwen'..
Ik heb gehoord dat als je geregistreerd partner van mekaar bent en je wilt graag alsnog met elkaar trouwen dan kan dat wel, maar je krijgt geen ceremonie meer bij het gemeentehuis. Het is dan even wat ondertekenen en klaar. Voor de rest kun je er dan natuurlijk wel je dag van maken, maar houd dat even in de gaten anders kan het een behoorlijke domper zijn.
Wij zijn 4 maanden na de geboorte van onze zoon getrouwd, simpelweg vanwege hem, omdat we alles geregeld wilden hebben voor de kleine, wij hechten er niet veel waarde aan we zijn al bijna 9 jr samen (waarvan nu dan 2jr getrouwd). We zijn dan ook op een gratis ochtend getrouwd en dan alleen de ouders als getuigen en natuurlijk de kleine man.
Wij hebben gekozen voor geregistreerd partnerschap, omdat ik dus ook hetzelfde wilde heten als onze zoon.. Na lang wikken en wegen zijn we vorig jaar 31 maart geregistreerde partners geworden. Zo heet ik hetzelfde als manlief en zoonlief, maar.... kunnen we ook ooit nog in de toekomst trouwen. Met echt een bruiloftceremonie, jurk, knalfeest etc! Nu hebben we wel een mooi pak en mooie jurk gedaan, ringen laten graveren die we hadden van ons verloven en erna met de getuiges en partners uit eten. Was voor ons een prachtige dag, maar nog niet zo groots als we ooit zouden willen. Maar daar hadden we nu geen geld voor, dus dit was voor ons een mooie tussen oplossing. En dat manlief de 2e nog moet erkennen dan vantevoren is voor ons geen drama.
@Puck1, wel.. bij onze gemeente wel. Moet je gewoon even navragen anders. Wij kunnen dan gewoon aangeven dat wij wel een ceremonie willen voor het omzetten van de akte. Want dat gebeurt er uiteindelijk, je zet de akte van geregistreerde partners om naar huwelijk. Dat kan gewoon aan de balie.. Maar bij ons kun je ook gewoon weer vragen om een ceremonie.
Wij zijn nu 7,5 jaar bij elkaar, wonen 4 jaar samen, en hebben 2 bijna 3 kindjes samen. Tijd om te trouwen dus we hebben er eigenlijk niet echt heel veel mee, doen het ook niet groot hoor....meer voor het op Papier allemaal geregeld te hebben. Ouders zijn getuigen, doen wel ringen, niet in een jurk ben dan 35 weken zwanger, en als ik dan net zo´n buik heb als bij de vorige nee dat zie ik niet zitten. En dan bij ons thuis wat drinken met een stukje taart. En we zitten nog te twijfelen of savonds uit eten of een bbq geven....het is op 6-6 dus het zou in princiepe goed weer moeten zijn......
Het enige verschil is dat je vriend het kindje nog moet erkennen maar dat kan gelijk als je het regelt dat je geregistreerd partnerschap wilt. Het gezag zit bij het geregistreerd partnerschap in dus je hoeft dat niet aan te vragen. Verder is het hetzelfde als trouwen je bent gewoon man & vrouw van elkaar hihi
wij zijn geregisteerde partners We hebben hiervoor gekozen omdat we elkaar toen pas 9 maanden kende en een huis hadden gekocht. We wouden alles goed geregeld hebben. Trouwens zat er en financieel nog niet in en we waren er niet aan toe. Nu denk ik dat we alsnog niet gaan trouwen gewoon omdat het op het feest n niks meer toevoegd... Ik heb zijn naam aangenomen ook mede omdat we beide een eigen bedrijf hebben en voor elkaar kunnen bellen bijvoorbeeld...
Ik dacht dat dat niet kon, als je partnerschap hebt kun je niet ook nog gaan trouwen toch voor de wet?
Hier gekozen voor trouwen, zie de voordelen van gp niet echt tov trouwen. Wij zijn in het klein getrouwd, ik ben niet graag het middelpunt. Wij hebben alleen naaste familie uitgenodigd, het gemeentehuis zat wel vol met de rest van de familie en vrienden, maar ja dat kan je niet tegenhouden, en was achteraf ook wel leuk. We zijn daarna uit eten geweest met onze naaste familieleden, en waren om 21 uur lekker thuis Ik had wel een trouwjurk aan, maar een beetje een sexy jurk niet zo'n slagroomtaart zeg maar (ik hou dus niet zo van trouwjurken ) Beetje strak met een halter, creme kleurig en verder geen kantjes, roeseltjes en andere ellende. Hij koste maar 200 euro En mijn man had een nieuw pak van Tommy maar die moest hij sowieso hebben voor zijn werk Dus wel getrouwd maar geen bakken met geld uitgegeven, het was in totaal iets van 1200 euro geloof ik, met trouwen, kleding, en eten bij elkaar. Trouwen was rond de 450 euro.
Wij beide vinden trouwen meteen zo groots klinken, en wij (sorry als iki mensen met deze uitspraak kwets daarom nogmaals WIJ) vinden trouwen geen teken voor het leven meer, omdat het heel vaak helaas ook mis gaat. Dus voor ons is alleen samen zijn en een kindje en samen wonen ok voldoende. We houden er niet meer/minder door van elkaar Maar nu er kindje hopelijk op komst is hebben we wel besloten zelfde naam te willen, maar ik had gehoord dat ger.partnerschap dan veel meer geregel was voor de man en wettelijk (Stel dat het fout gaat, al ga ik daar niet vanuit) de man dan minder sterk staat kwa kind rechten enzo als we uit elkaar gaan. En ondanks dat ik de vrouw ben wil ik dat natuurlijk niet! Maar dat is dus niet zo? De vader heeft (na erkenning) dezelfde rechten als bij trouwen? Wij willen geen feest enz. en omdat we dat niet willen lijkt ons ger.partnerschap voldoende dank alvast voor de antwoorden!