Hey meiden, 15 december heb ik mijn HSG. Zie er echt vreselijk tegenop! Ik weet dat sommigen door de grond gaan van de pijn en anderen het mee vinden vallen. Ik zal het dus zelf moeten ervaren, maar ben nu al nerveus! Hoe zit het met de napijn? ik heb savonds een feestje, maar denk dat ik die wel kan vergeten? en kun je de dag erna gewoon weer werken?
ik wil je heel veel succes wensen en hopelijk valt het mee... het is echt bij iedereen anders meid ik heb zelf ook een hsg gehad maar tijdens een operatie dus weet niet goed hoe het voelt.
lieve Germini, een hsg hoeft niet perse extreem pijnlijk te zijn! onthoud dat het juist de extreme gevallen zijn die je bijblijven terwijl alle verhalen van meiden waarbij het meeviel zo langs je heen gaan..... volgens mij is de angst voor die pijn uiteindelijk wat het ook extra pijnlijk kan maken omdat je dan zo ontzettend gespannen bent... als het niet te doen was zouden ze je in het ziekenhuis echt niet met wat gewone pijnstilling behandelen.. probeer te ontspannen.. het is zo voorbij heel veel succes! en ik hoop op een goede uitslag gr Jose
ik was niet gespannen, maar toch deed het vreselijk pijn! Maar dat kwam ook omdat ze flink met de vloeistof moesten drukken, omdat mijn recht eilieider niet goed doorliep.... dus ja, als het wel vloeiend was gegaan dan waarschijnlijk minder pijn gehad. Het inbrengen van alles was goed te doen, alleen het doorspuiten deed dus pijn... Maar dit is idd bij iedereen verschillend, dus helaas kun je er niets van te voren over zeggen.... heel veel succes meid!
Ik was ook enorm nerveus omdat iedereen maar zei dat het zo'n pijn deed. Nou zal ik je zeggen: je hebt pijn en Pijn Dit deed pijn, geen Pijn. Ik moest me echt wel even verbijten, maar ik heb er absoluut geen trauma aan overgehouden ofzo. Het was ook zo afgelopen. Ik ging ook naar binnen als terminator woman hahaha gewoon met de instelling " ik ben heel mans en kan dit"! Als ik dit al niet kan... hoe moet ik dan ooit bevallen?! Het enige dat ik fout deed was na afloop meteen opstaan en weglopen, want toen viel ik bijna flauw. Maar dat was niet door de pijn hoor, ik had mezelf gewoon gek gemaakt en die spanning viel opeens van me af. Ik ben daarna lekker op de bank gaan liggen maar ben er niet enorm ziek van geweest.
Hoi germini, Ik heb zelf 2 keer een HSG gehad, in antwoord op je vraag heb ik zelf geen napijn gehad, wel direct na de foto een beetje eng, niet gelijk opstaan is mijn advies. Ik denk dat het lichaam reageert op de vreemde vloeistof en daar kan je wat draaierig van worden, maar dat is met een paar minuutjes weg. Je kan absoluut de volgende dag werken, dat is tenminste mijn ervaring. De enige nare herinnering voor mij was de vloeistof doorspuiten, dat voelt niet fijn, flinke ongi kramp voor mij 'au au au...k#t!" Zeg je feestje niet af hoor, als alles gaat zoals het hoort heb je er geen last van. Sterkte, Emmy
Hai, Iedereen ervaart het inderdaad anders. Ik heb me ook enorm durk gemaakt door alle horror verhalen, maar vond het goed te doen. Gewoon een pijnstiller van te voren innemen en je proberen goed te ontspannen. Ik had gelukkig geen napijn en kon 's avonds alles alweer doen. Ik kan je alleen maar veel succes wensen! Gr. Daan
Ik heb ook een HSG onder narcose gehad, dus precies antwoord op je vraag kan ik niet geven. Mij lijkt dat je het beste zo veel als kan ontspannen, en het over je heen laten komen. Sterke meid, ik snap dat je er tegenop ziet.
Ik heb 4 weken geleden een HSG gehad. Ik vond het wel pijnlijk. Het doorspuiten vond ik juist weer niet pijn doen. Wel het inbrengen van het slangetje. Het is in ieder geval zo voorbij. Heb alleen die avond napijn (af en toe een beetje buikpijn) gehad en kon de volgende dag weer gewoon werken. Gewoon lekker rustig aan doen! Bij mij werd gezegd dat de twee dames voor mij geen kik hadden gegeven, dus het is echt bij iedereen anders. Echt, het is zo voorbij! Succes en probeer je niet te druk te maken. Liefs!
Ook ik vond het achteraf meevallen. Het moment van doorspuiten deed even flink pijn, maar toen dat klaar was was de pijn meteen weg. Heb ook geen napijn gehad of zo. Wel een nabloeding toen ik opstond, dat hebben ze toen even aangestipt. Ik vond het dus een korte pijn, wat goed te doen was. Goed ontspannen en je consentreren op je ademhaling. Ik voelde me trouwens prima na die tijd. Had vrij genomen van mijn werk, maar ben uiteindelijk toch heengegaan omdat ik me verder prima voelde. Heel veel succes!
ik heb het ook gehad, maar viel super mee.... ben er vauit gegaan dat t echt pijn zou doen, maar heb echt niks gevoeld. heb wel een half uur vantevoren 1 ibuprofen ingenomen. maar het ligt er ook aan of je eileiders verstopt zitten want dan heb je wel pijn maar als het doorloopt is het echt te doen. al reageerd iedereen anders. ik wens je heel veel sucses en zal aan je denken. zet m op je kunt t
Het inbrengen vond ik goed te doen, het doorspuiten vreselijk! maar dat was ook omdat 1 eileider niet meteen goed doorliep en ze er druk achter moesten zetten. Op het moment dat ik dacht tjeedit houdt ik niet vol was het over. Dus het gaat heel snel. Ik had het uur daarna wel een heel raar gevoel van binnen alsof er een soort gaatje in mijn baarmoeder zat en lichte krampen, maar daarna was dat weg. Ik hoor ook verhalen van meiden die het pijnlijk vonden, maar daarna meteen zijn gaan winkelen of werken. Denk dus dat jij 's avonds gewoon naar je feestje kan hoor. Neem een uur van tevoren een pijnstiler in (ik kreeg die ook mee van ZH) Komt helemaal goed hoor meid. Ontspannen is waarschijnlijk de key word. Succes.
hoi ik heb zelf ook een paar maanden geleden een hsg gehad en ik moet zeggen dat het achteraf hel erg mee viel voor mij. ik had namelijk allemaal verhalen gelezen over pijn enzo maar viel mij heeel erg mee nou moet ik er wel bij zeggen dat ik van te voren een pijnstiller had ingenomen (2) en mijn beide eileiders waren netjes schoon dus dat kan ook geholpen hebben suc6 !
Hoi hoi, Ik heb de HSG in september gehad. Ik vond het inbrengen van het slangetje niet pijnlijk, het doorspuiten van de vloeistof wel, maar net toen ik dacht nu hou ik het echt niet meer was het voorbij. Het is geen leuk onderzoek maar het is best te doen. Ik heb erna gewoon mijn huis schoon gemaakt, nergens last van. Wel rustig aan gedaan. En inlegkruisje in want je kunt nog wat vloeien. Succes alvast.
zo te lezen wordt het dus heel wisselend ervaren. denk dat ik maar gewoon af moet wachten. ligt er ws ook aan of mijn eileiders verstopt zijn ja of nee. brrrrrrrrr....krijg wel de kriebels als ik eraan denk....houdt me beetje vast aan het verhaal dat velen zwanger worden na een hsg (ook al is dat nooit wetenschappelijk bewezen)