Dag iedereen, ik startte deze maand op dag 9 met ovulatietesten. Sinds dag 11 heb ik telkens een vaag streepje, zit nu op dag 17. Op dag 15 en 16 werden de streepjes duidelijker, maar geen knaller. Zaterdag, dag 12, had duidelijk cervixslijm. Dag 15 en 16 buikkrampen. Op dag 14 een druppel bloedverlies. Ik heb het gevoel dat mijn eisprong al voorbij is toch? Toch blijft de ovulatietest lichte streepjes geven, en is er geen knaller geweest... Iemand die hetzelfde voorhad?
Het kan zijn dat de testen die je gebruikt hebt niet gevoelig genoeg zijn voor jou of dat je je piek gemist hebt. Wanneer mijn streepjes donkerder werden begon ik altijd twee keer per dag te testen, anders kon ik gemakkelijk mn piek missen. Dan eerst rond 11 uur in de ochtend en dan in de avond weer.
Vorige maand gebruikte ik ze ook al, en werkte het prima.. Toen had ik een duidelijke piek en daarna blanco.
Heb je een foto om mee te kijken? Hoe lang zijn je cycli normaal? Hoe lang was hij vorige maand en op welke dag had je een posi ovu test?
Ik test altijd rond dit uur. Net opnieuw gedaan, duidelijk opnieuw een streep, ik zet zodadelijk een foto op van die van vandaag. De andere kan ik pas vanavond er op zetten. Tot mijn grote verbazing wel een soort roze afscheiding op mijn inlegkruisje. Bizar, want mijn maandstonden verwacht ik pas de 10de december.. Ik ben niet altijd regelmatig, een keer 26 dagen, een keer 27, eens 28 en keer 31 en de vorige keer (wel maar 2 dagen maandstonden) terug 27 dagen.
Deze is idd negatief. Vandaag dag 17, stel dat je een lf hebt van 10 dagen en een cyclus van 31 dagen, zal je eisprong op dag 20-21 zijn en dus een posi ovu rond dag 19. Ik zou dus blijven doortesten.
Cervixslijm .... was het ook vruchtbaar slijm, dus als rauw eiwwit? En heb je toevallig vrijdag sex gehad? Helaas is slijm geen garantie dat je ook rond je eisprong zit, want slijm kan snel veranderen
Het was heel duidelijk eiwit structuur, was ook de eerste keer in 5 maanden dat ik het echt zo opmerkte, een beetje vies gezegd, maar was echt een kwakje.. Zaterdagmiddag opgemerkt en pas zaterdagavond seks gehad..Ervoor niet, door maandstonden. Ik kon er duidelijk draden van trekken, nu niet meer.Ik ging er dus vanuit dat mijn eisprong er toch voor vandaag geweest zou zijn... Na 5 rondes raak ik er helemaal niet meer aan uit!
Maar toen zat je op cd 12. Dan had de ovutest op cd 10-11 al positief geweest moeten zijn. Of deze ovutesten werken niet bij jou
Heb je de vorige ronde dezelfde ovu testen gebruikt als deze? En had je toen een duidelijke knaller ? Deze zijn allemaal negatief.. zou echt nog ff door blijven testen. Hopelijk krijg je snel meer duidelijkheid. Ik zelf gebruik de dipsticks van zwanger en kids. Vorige ronde had ik een positieve ovu test op cyclus dag 58 en dag 66 ongesteld nu zit ik inmiddels weer op dag 16 en ook nog steeds geen positieve ovulatie test.. hoop niet dat ik weer zo'n rare lange cyclus zal krijgen
Mijn vorige cyclus heb ik dezelfde gebruikt en daar haalde ik wel duidelijk 2 positieve tests uit. De streepjes waren niet zo dik, maar qua kleur wel merkelijk donkerder dan de controlestreep. Nu helemaal niet. Ik denk dat ik na deze cyclus ook overschakel op andere als deze zo onduidelijk blijven..
Hier een foto van m'n testen vorige ronde.. heel duidelijk, nauwelijks een streepje te zien maar bij m'n piek een knaller.. Weet niet hoe lang je al bezig bent met ovu testen?
Nu ronde 2 met de ovulatietesten, ronde 5 in totaal. Begin al een beetje moedeloos te worden; we doen wel ons best, maar beginnen het wat gehad hebben met het klussen van "moeten". Vandaar dat ik een piek wou vinden, om gerichter te klussen, en het "moeten" een beetje te beperken. Maar op deze manier lukt dat natuurlijk niet. Ik denk doordat het slijm zaterdag was en nu echt weg is , dat mijn ovulatie voorbij is. Maar ik heb nog 3 testen, dus ik test nog door tot zondag..
Vandaag opnieuw een lichte streep. Bij het afvegen een veeg bruin bloed vermengd met slijm... Waar komt dat bruinige vandaag als ik nog geen eisprong zou gehad hebben?
Bruin betekend oud bloed, hoeft niet perse iets met je cyclus van doen te hebben. Kan ook door een kleine beschadiging bijv door gemeenschap komen