Niet meteen reageren. Als je snel reageert denkt ze waarschijnlijk dat je tijd hebt. Ik had het met een collega, meestal reageerde ik snel om er vanaf te zijn, maar dat werkte juist averechts. Nu ik haar op dempen heb gezet reageer ik meestal pas uren later, omdat ik het niet gehoord heb. Werkt wel, want dan heeft zij geen tijd of zin meer om te appen .
Dit. Ik reageer gewoon niet als ik bezig ben en mensen weten dat op den duur wel. En bezig zijn kan ook gewoon goed betekenen dat ik lui op de bank hang voor de tv...
Ik heb ook zo'n vriendin. Maar dan vooral met bellen. Die kan me zo 3 keer per dag bellen om dan vervolgens een uur over niks te lullen. Ik heb daar echt geen tijd voor maar dat snapt ze niet. Als ik eindelijk even zit wil ik gewoon even iets voor mezelf doen in plaats van over haar eikels van vriendjes te horen. Ik heb 3 kinderen en een man, zij is single en heeft geen kinderen. Onze levens zijn totaal verschillend. Ik snap dat ze soms iemand mist om mee te praten, maar ik heb juist zin om soms niets te hoeven en even niet te praten Heel lastig inderdaad, ook omdat ik wel snap waarom ze zo vaak belt en appt. Ik ben haar surrogaat vriendje
Gewoon niet reageren en pas doen als je er tijd en zin in hebt. Dan merkt zij vanzelf dat jij niet echt een frequente apper bent. Scheelt ook als je niet meteen de berichtjes leest.
Pas reageren wanneer je tijd hebt. Ik heb mijn 'laatst' gezien uit staan en die blauwe vinkjes komen pas wanneer je een gesprek opent. Als ik iemand zie waar ik geen zin in of tijd voor heb, open ik het gesprek niet. Dat zou ik bij zo'n vriendin ook doen, eind van de dag reageren met 'sorry, ik had het heel druk.' De volgende keer dat je haar dan echt ziet zou ik wel zeggen dat je niet zo'n apptype bent. Ben je eerlijk en stoot je haar niet voor het hoofd.
Oh zo herkenbaar. Ik heb een haat/liefde verrhouding met whatsapp. Aan de ene kant heerlijk dat je op een simpele manier mensen kunt bereiken voor iets kleins. Maar aan de andere kant vind ik het heerlijk om gewoon niet bereikbaar te zijn. Als ik thuis ben leg ik mijn telefoon regelmatig aan de kant op stil. Heerlijk! Als ik weg ben check ik wel mijn telefoon, maar reageer ik gewoon niet als het op dat moment niet belangrijk is. Ik heb inderdaad ook de vinkjes etc uit staan. Ik vergeet regelmatig te reageren als ik weer eens berichtjes heb genegeerd, maar mensen weten dit van mij. En mocht het heel belangrijk zijn bellen ze mijn vriend, die is wel altijd bereikbaar.
Ik zou de berichtjes pas lezen als je tijd en zin hebt. Dan ziet zij pas de blauwe vinkjes, aangezien je die aan wilt laten staan. Dit doe ik zelf ook. En ophouden met constant reageren. Als je merkt dat ze dat vervelend vind kan je altijd nog erover beginnen. Jij bepaalt toch wat je in je tijd doet en hoe je het verdeelt?
Gewoon aangeven dat je geen whatsapper bent en deze echt alleen maar gebruikt voor noodgevallen, werk, of als iemand telefonisch niet bereikbaar is en je iets belangrijks door te geven hebt. En daarbij vertellen dat wanneer je veel appjes ontvangt het gevoel krijgt dat je altijd bereikbaar voor iedereen moet zijn en jou dat stress geeft. Of ze je gewoon wil bellen als ze zin heeft in een goed gesprek, maar de app beter links kan laten liggen bij jou. Gewoon duidelijk naar haar communiceren dus en gaat ze door met onzinnige apps sturen daar niet meer op reageren.
Oh ik zou dan gewoon niet reageren. En ik open gerust een gesprek om em vervolgens niet te beantwoorden. Ben daar vrij simpel in. Al vind ik het wel behoorlijk opdringerig overkomen dat ze dan allemaal vraagtekens gaat sturen. Nogal kinderachtig ook.
Ik zou dan uitroeptekens terugsturen. Maar wat is er mis met haar zeggen: "Ik ben niet altijd in de gelegenheid om direct iets terug te sturen." En als je dat moeilijk vind, dan kun je dat achter je naam zetten in Whatsapp... Valt onder 'status' geloof ik.
Een vriendin van mij zei gewoon tegen mij dat ze eigenlijk nooit appt, alleen om noodzakelijke dingen af te spreken, te laten weten hoe laat ze op het station aankomt, dat soort dingen. Prima. Ik vind dat ook helemaal passen bij wie ze is. Vind appen echt niks voor haar. Ik vind het fijn dat ze dit gezegd heeft. Het geeft duidelijkheid over wat ik van haar kan verwachten via de app en dat dit verder niets zegt over hoeveel waarde zij hecht aan onze vriendschap.
Ik heb ook een paar van die figuren op whatsapp. Ik reageer gewoon niet meer. Werkt tot nu toe goed. En anders gewoon zeggen dat je niet zo'n whatsapper bent.