Kraam visite / borrel & wat op kaartje?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Do1981, 26 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Dames, we zitten een beetje te dubben hoe we het gaan doen met kraam visite en wat we daar dan over op het kaartje gaan zetten.

Vorige keer hebben we een borrel gedaan (op terras café in de zomer, zo’n 40 mensen denk ik) en de meest naasten kwamen thuis. Vonden we een fijne combi.

enerzijds lijkt dat me nu icm de Corona maatregelen en onzekerheid lastig, want (grote) groep mensen bij elkaar. Maar anderzijds heb ik eigenlijk ook geen zin in veel bezoek de hele tijd over de vloer (drukte/ en ze brengen mogelijk ook van alles mee je huis in).

Ik ga begin feb bevallen. Dus een borrel zou wel ergens begin april kunnen. Ik weet op zich een goede binnenlocatie die erg groot en goed geventileerd is (loods idee). Begin april is perfect daar.

of toch thuis steeds verschillende mensen?

En als we een borrel doen, moeten we denk ik wel een inzetkaartje nu al meesturen met het geboorte kaartje. Dus locatie binnenkort al reserveren voor in april. Maar geen idee wat dan kan en of ik dat dan ook wil.

we hebben recent Corona gehad trouwens.
    En vorige keer best een heftig herstel gehad, verwacht er nu ook niet doorheen te fluiten, zie denk ik een beetje op tegen allerlei bezoek thuis.
    hoeveel bezoek komt er ook nog bij een 2e? Of is dat niet standaard minder?

ik weet het dus niet helemaal. Iemand nog een andere invalshoek of idee?

2. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    Wij hebben gewoon de borrel gepland/ gereserveerd, eind januari. Grote kans dat het niet door gaat, maar heb liever niet iedereen zo vroeg op bezoek. Als de borrel niet doorgaat zullen we wel wat mensen ontvangen maar is de kleine ondertussen ook wat ouder.
    Denk trouwens dat we de boel dan verplaatsen naar voorjaar.

We hebben dus kaartje met inzet gestuurd.
    En qua bezoek, de kraamweek alleen ouders en broer en zus en daarna ook beste vrienden op bezoek gehad.

Hier was het niet minder bij de 2de en nu ook 3de niet. Zelfs meer aanmeldingen voor de borrel, maar denk dat dat door corona komt en iedereen vooral zin heeft in een samenzijn.

Do1981 vindt dit leuk.
  3. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Dank!

Dat is ook wel zo natuurlijk. Als het dan niet door kan gaan, dan plan je het gewoon verder weg nog een keer. Dat is wel een slimme.

En bij 1 op 1 kraambezoek aan huis zitten mensen toch dichter op de baby. Bij een kraamborrel is er toch wat meer afstand tov de baby over het algemeen :|
    Dat vind ik wel een prettig idee.

en ik denk dat bij een borrel mensen die wat meer op afstand staan eerder zullen komen dan dat ze op bezoek bij ons thuis komen. Dan moeten ze contact opnemen en plannen en een borrel is gewoon op vast tijdstip en zet je in je agenda. Dus leuk om mensen die je wat minder vaak ziet (zeker de laatste tijd) ook te zien.

2jongensmama vindt dit leuk.
  4. SydneyGirl

SydneyGirl Niet meer actief

Ik ben midden januari uitgerekend en ga er 100% vanuit dat dan het max 2 bezoekers per dag advies nog geldt. Tijdens de kraamweek zelf is bezoek dan niet mogelijk (kraamzorg is al 1 a 2) en vind dat echt helemaal niet heel erg; best spannend een new born, zelf nog herstellende en dan niet alleen Corona maar ook verkoudheid/griep die voor mijn gevoel als een malle rondgaan deze winter (inhalen van vorige winter toen heel veel mensen ineens heel erg niet verkouden etc waren, beetje als de inhaalslag van RS deze zomer).

Geen idee natuurlijk hoe dit in februari zal zijn, maar verwacht zelf niet meteen een enorme versoepeling van de regels op dat vlak. Borrel in april op z’n vroegst en alleen echt de meest directe naasten eerder op kraamvisite klinkt als een goed idee.

5. Mapje

Mapje Niet meer actief

Ik weet niet of het standaard minder is maar hier toevallig wel. Bij de eerste kwamen echt alle buren, ooms en tantes, collega’s, neefjes en nichtjes, hele vriendengroep met aanhang etc van m’n man en weet ik allemaal wat. Maar ik had dan ook het eerste kleinkind in mijn familie en we waren ook een van de eersten in de vriendengroep van mijn man. Bij de tweede was het al de helft minder (de neefjes nichtjes en ooms en tantes kwamen niet meer :roflmao:) en nu bij de derde plus Corona mis ik zelfs nog wat mensen die wel willen komen maar nog niet geweest zijn omdat het niet lukte. En dan na 3 maanden zoals nu ben ik er klaar mee en dan hoeft het ook niet meer van mij. Dan zien we elkaar wel weer een keer maar hoeft het geen kraamvisite meer te zijn. Ik denk dat het er maar net aan ligt…

6. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    @SydneyGirl dank!
    Daar had ik eigenlijk nog niet over nagedacht. Als er een beperking nog zit op
    aantallen bezoekers, dat, dat ook beperkingen geeft in de kraamweek.

nu heeft onze kraam net Corona gehad (in dezelfde week als ik), dus in tzt met haar bespreken hoe zei daarin zit. Maar ik vind dat op zich ook niet erg om bezoek compleet te beperken. Zou het alleen wel vervelend vinden als mijn ouders niet langs kunnen komen.

@Mapje dank voor je reactie! Ik kan het niet zo goed inschatten. Enerzijds denk ik dat er minder mensen zullen komen.
    Maar anderzijds hadden we het vorige keer ook al niet mega groot en zullen misschien ook veel mensen denken dat dit wel een mooie gelegenheid is om elkaar weer te treffen als er een borrel is.
    Als we geen borrel zouden doen denk ik dat bezoek redelijk beperkt zal zijn. Maar toch ook dat er nog best wel wat mensen thuis langs zullen komen.

SydneyGirl en Mapje vinden dit leuk.
  7. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    Ja vind ik ook, en zeker tegen april zit je waarschijnlijk al buiten. Wij hebben evt ook Heaters en buiten mogelijkheden, kleine lekker in een wollen pak, dus hoop echt dat dat het kan straks, maar ga uit van niet. En denk dat we het dan ook naar april verzetten.

Do1981 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina