Hoi dames, Vroeg me af of er mensen zijn die ervaring hebben? 2 weken geleden met 27 weken een echo gemaakt en daar liep het buikje een week achter op de rest, niets om zorgen te maken maar wel extra controle. Die was dus vandaag met 29 weken. Achterstand buikje is groter geworden ongeveer 2 weken op p3 lijn. Doorbloeding placenta was goed en ctg van hartje ook. Nu dus elke week ctg maken en echo om de doorbloeding te meten en over 2 weken weer een groeiecho. Nu zei de gyn dat het vanalles kan zijn, van gewoon klein tot infectie tot chromosomale afwijking. Maar maak me dus wel erge zorgen! Heeft iemand het meegemaakt en is alles weer goedgekomen?
Ik heb hier hetzelfde met de beentjes. Eerst een week achterstand en nu 2 weken. Maar ze zeggen dat t genetisch bepaald is. Ik maak me er niet druk om. Verder doet jullie ukje het goed toch?
Wat is het totaalbeeld? Bij mij juist t buikje op de P97 maar overall op P68 Ik snap wel dat je je zorgen maakt, hopelijk trekt het bij. Zei de gyn ook nog dat t niks kan zijn?
Hier ook een buikje dat kleiner is dan normaal. Ze zit rond de p5. Krijg nu 2x per week ctg ( mede door dreigende vroeggeboorte) en doppler meting 1x in de week. 1x per 2 weken een groei echo. Tot nu toe is alles goed is ze gewoon wat kleiner. Ze is ook nog lekker druk. Wij hebben tot nu toe nog steeds gewoon een goed gevoel hierover en denken dat ze gewoon wat kleiner is dan normaal...
Ik heb het bij beide kids gehad. Maar dan niet alleen buikje maar helemaal achterlopen. Zoon is bij 35 weken gehaald. Mijn dochter zou te vroeg komen of overlijden in de buik. Vanaf 28weken om de dag ctg en doppler, elke 10 dagen een groeiecho. Op een gegeven moment opgenomen voor dagelijkse ctg's en doppler, maar uiteindelijk is ze pas met 38 weken geboren. Ze was wel mini, ze heeft een hartritmestoornis maar is verder gezond. Houdt dus moed, mijn dochter zat onder de p3 maar was en is een sterke dame.
Hier ook p3. Geen oorzaak bekend en de verwachting was dat het na de geboorte wel bij zou trekken toen dat niet gebeurde zijn onderzoeken gestart. Hier bleek een chromosoomafwijking de oorzaak maar in 50 procent vd gevallen is er geen verklaring voor een kleine baby
Bedankt voor jullie reacties! Hier groeit de rest (hoofdje en beentje) wel volgens termijn. Allen het buikje blijft dus achter. En de gyn zei dat het gewoon kan dat hij wat kleiner is, die kans is het grootst. Soms komt het door een infectie en zelden door een chromosoom afwijking. Maar ja in mijn hoofd staan de "doemscenario's" al klaar. Ik snap dat het niet altijd het ergste hoeft te zijn, maar het gaat wel om ons kindje natuurlijk dus zorgen maken doe ik me wel. Laten we hopen op het beste en ga proberen me zo wenig mogelijk zorgen t maken natuurlijk.
Hier ook een zoontje die rond de 27 weken een buikje had die op p5 lijn was, rest allemaal goed. Vele echo's en ctg's en kijken of de doorbloeding van de navelstreng oke was Ik ben uiteindelijk met 39 weken ingeleid meer voor mijn eigen gevoel, maakte mij zorgen en het was een erg rustige baby in de buik. Hij was 3100 gram wel wat klein voor een jongetje maar niet erg. Het is nig steeds een kleintje, maar kerngezond jongetje.