Of is dat overdreven? Onze dochter is nu 19 maanden, en pakt veel vast met haar linkse hand. Als ze eet, neemt ze meestal de stukjes in haar linkerhand ipv haar rechterhand. Die gebruikt ze ook wel, maar minder. Wanneer is duidelijk of ze links of rechtshandig zal zijn? Kan je dat nu al zien, of is dit nog te vroeg, en ben ik aan het panikeren voor niks? Ja panikeren. mss is dat overbodig, maar de meeste dingen zijn gemaakt of gemakkelijker voor rechtshandige mensen. Dus daarom denk ik, oh nee. Met haar hand over haar zinnen die ze zal schrijven, en dus vlekken ik weet nog van klasgenoten vroeger dat ze daar altijd voor tegen hun voeten kregen Dus... jullie reacties, en neen ik ben geen anti-linkerhandige
Whaha wij als rechthandigen hebben een linkshandige goed he . zit dan ook recht van haar met eten en zo heel mqkkelijk hoor.
Ik denk dat het relatief vroeg is om dit al met zekerheid vast te stellen. Maar als ze linkshandig blijkt is dat geen ramp. Het maakt haar juist bijzonder. Linkshandigheid is tof! En wel om deze 9 redenen...
Op het CB zeiden ze dat het pas rond de drie jaar duidelijk was, maar wij vonden het al veel eerder duidelijk. Rond de veertien maanden was het eigenlijk al overduidelijk dat ze een duidelijk voorkeur voor links had. Ik ben het toen gaan opzoeken en het is inderdaad mogelijk om het bij een duidelijke voorkeur al veel eerder te zien. Ik heb er trouwens nog nooit een seconde over gepanikeerd .
Ik ben linkshandig, maar heb echt nergens een probleem mee. Sommige dingen zijn iets onhandig, maar ik heb bijv altijd rechts geknipt en de muis gebruikt (kon ik en klikken met rechts en schrijven tegelijk met links ). Schrijven was met vulpen niet heel fijn, maar het viel alles mee. Een voorkeur kan er zeker nu zijn, maar volgens mij staat het nog niet vast op deze leeftijd. Tenminste, onze jongste deed ook eigenlijk alles met links rond die leeftijd, maar nu juist overwegend rechts. Ik hoop stiekem wel op een linkshandige (ik ben dus zelf links, een zusje, mijn moeder, opa en beide schoonouders: wel leuk nog zo'n linkshandige, al maakt het verder natuurlijk totaal niets uit ).
Er is niks wat niet kan of onhandiger is voor een linkshandige hoor! Ben ook linkshandig en ondervind er echt geen problemen van. Dus echt nergens druk om maken. En het is volgens mij nog niet bepaald hoor bij je dochter op die leeftijd.
Ik vermoede hetzelfde bij mijn oudste. Toen ben ik op onderzoek gegaan. Voor zover ik aan informatie kon vinden word het pas echt zichtbaar als ze naar school gaan. Tot die tijd zou je het niet kunnen zien.
Mijn dochter deed als jonge peuter ook álles met links, maar nu ze een beetje schrijft blijkt ze toch echt "gewoon" rechtshandig.
Hier eentje die ook echt links is, van kleins af aan ging alles naar haar linkse hand. Hebben thuis een linkshandige schaar maar verder nog geen "aanpassingen".
Die van ons doet ook alles met links! 😄 Ik zelf links handig en het was vroeger wel wat lastig, maar ik heb het idee dat de maatschappij er nu beter op ingespeeld is.
Hier was het bij beiden al rond de eerste verjaardag overduidelijk. Hier 2 linkshandigen dus...man is rechts, ik ook links. Het enige waar ik vroeger de pest over in had was met een vulpen schrijven...ik had een grote blauwe vlek.
als ze wel links is is het toch ook niet erg mijn zoontje van 5 is ook links het was mij zelfs nooit opgevallen tot zijn kleuter juf het vertelde
Ik ben zelf links en dat is echt geen belemmering hoor. Ik knip met rechts en een muis kan ik ook gewoon rechts gebruiken. Het enige nadeel van links zijn is dat je penvlekken op je vingers krijgt. Vooral op de basisschool met een vulpen veegde ik nog weleens wat uit maar verder heb ik nergens last van. Mijn zoon doet ook veel met links en als hij straks ook echt links blijkt te zijn lig ik daar geen seconde van wakker. Sorry maar ik denk echt dat je je te druk maakt aangezien je er toch een topic over opent.
Met zoon van 4 laatst nog bij de kinesiste geweest(voor iets anders) maar zij zei ook dat het nog te vroeg was om te bepalen of hij links of rechtshandig ging zijn.
3 van de vier kinderen en ikzelf zijn linkshandig, nooit problemen gehad.. Alleen schrijven met vulpen is verdraaid onhandig.
Hier ook alles links met Mik. Boeiend. Koop ik een linkshandige schaar en met schrijven is ook een oplossing voor. Mijn vader en broer zijn ook linkshandig en hebben nog nooit problemen ondervonden. Muis kan je ewoon instellen voor een linkshandige. Dan zijn de knopfuncties omgedraaid.