Oh nee!!! Mss is ze linkshandig!!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door nieuwemoeder97, 20 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Zoals gezegd is het nog wat vroeg om dit vast te stellen maar als ze echt linkshandig blijkt te zijn snap ik nog de paniek niet, vind het erg overdreven ;)

Man is links, ik rechts, zoontje is nog tweehandig maar 100% links benig.

2. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.845
    4.103
    113
    Ik denk dat het nog te vroeg is inderdaad.....en ja ik vind eigenlijk wel dat je overdrijft. Heb zelf geen ervaring met linkshandigen in mijn gezin, maar dat is toch geen probleem anders? Daar kan je gewoon stokoud mee worden! 😉

3. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik heb 2 links handige kinderen.

De enige hinder die ik er van gehad heb Is het leren veter strikken. Dat was wat lastig.

Verder heb ik ze alles met rechts aan geleerd behalve schrijven.

4. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Zwaar overdreven. Ze is niet ziek hoor. :cool:

En nee, dat is nu nog niet te zeggen, al had mijn zoon vanaf baby al een voorkeur voor links.
    Mijn dochter is lang 2-handig gebleven, maar ze is nu 6 en rechts blijkt nu toch haar voorkeur te hebben.

5. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

Wij hadden hetzelfde met de oudste, deed ook heel veel met links maar is uiteindelijk gewoon rechts. En anders was er ook geen probleem, je kan er toch niks aan veranderen.

6. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    O en schrijven doen ze tegenwoordig met balpen daar zit alleen nog maar sneldrogende inkt in. Mijn oudste schrijft hele verhalen nog nooit 1 vlek gehad

7. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik ben linkshandig en heb nergens problemen mee. Alleen met sommige scharen maar dat zijn dan ook van die goedkope prullen.

Zoontje is ook linkshandig en heb nooit owww neee gedacht :)

8. nieuwemoeder97

nieuwemoeder97 Actief lid

13 mei 2014
    194
    0
    16
    NULL
    NULL
    :D ja gelukkig kan je er ook oud mee worden, had dat al door toen ik zag dat het eten in haar mondje terecht kwam, dat ze ni ging verhongeren :D

Ja absoluut, er zijn ergere dingen, en ik weet ook wel dat het overdreven is dat ik daar zo mee bezig ben, ben iemand die zich veel zorgen maakt ;)

Op het werk heb ik al verschillende keren gehad dat 'linkse' alles moesten aanpassen om het voor hun gemakkelijk te hebben.
    Daarmee dat ik wou weten hoeveel ongemakken je zoal hebt.
    Met de vulpen had ik al een idee :)

Maar dan hoor je van tijd zo, oh is ze linkshandig? precies alsof dat verkeerd is... :)

9. Rabarber

Rabarber Niet meer actief

Veters strikken ging hier juist erg snel. Ze was 4 en de eerste van haar klas met een veterstrikdiploma. Ook dit hoeft geen reden tot paniek te zijn :D

10. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    Ik ook :D en ook nog eens heel gelukkig!

When nothing goes right, go left.... :cool:

11. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.845
    4.103
    113
    Ik denk dat je er zelf een probleem van maakt door te denken dat het een probleem is....
    Zoiets als 'men lijdt het meest van het lijden dat men vreest'.
    Niet druk om maken hoor. En mocht het echt zo zijn dan zijn er wel weer oplossingen en aanpassingen te bedenken tegen die tijd.

12. rums

rums Niet meer actief

Hahaha.

Bij onze oudste was het ook al vrij snel duidelijk. Altijd alles met links doen. En nu is hij ruim 3 en nog steeds met links.

13. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    Knippen doe ik trouwens wel met rechts, dat heb ik mezelf aangeleerd blijkbaar omdat knippen met links niet werkt met een rechtshandige schaar.

En toen ik klein was hadden we geen luxe linkse scharen ;)

Tegenwoordig vast wel

14. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Oh en tijden zijn veranderd he, ik als linkshandige heb nog rechts leren schrijven met de liniaal (ja echt, ouderwetse juf) Die hebben ze nu echt wel afgeschaft hoor.

15. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Hier ben ik het mee eens. Zo erg is het niet en als ze linkshandig is dan is dat zo. Daar kun je toch niets aan veranderen.

16. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Bij dochter was het met 1,5 ook al duidelijk.
    Volgens de cb mocht je het niet officieel vast stellen, maar ze dacht het net als ik. Dochter is dus linkshandig net als ik. Man en zoon zijn rechtshandig.

Maar niks mis met ons hoor! Ik gebruik de rechtermuis gewoon in mijn linkerhand en ook knip ik met links met een rechtshandige schaar. Met een linkshandige kan ik niks en dochter ook niet.

Qua eten: volgens de etiketten hoort een vork links en een mes rechts, dus ongeacht of je links of rechts bent. Soep eet je met je rechterhand. En dit werd er vroeger bij ons ingestampt.

17. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Ik ben ook linkshandig. Nooit geweten dat dat zo'n issue was. Echt, er gaat een wereld voor mij open na het lezen van dit topic..

18. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Ja inderdaad, ik voel me ineens bewust 'anders'. :D

19. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Bij mijn oudste was het al heel snel duidelijk dat ze linkshandig is.
    Ja en het is niet altijd handig, op haar rapport heeft ze voor pengreep steeds een matig, maar haar stabilo potlood mag ze niet op school gebruiken en met het leren schrijven, precies tussen de lijntjes is het best onhandig zo nu en dan. Althans, ik ga er vanuit dat het komt omdat ze links is, voor het zelfde geldt heeft dat er niets mee te maken.
    Maar ach, linkshandige zijn vaak creatieve mensen en dat is wat mijn dochter zeker is!

Verder is het toch geen probleem als ze links zou zijn??? Of zie ik iets over het hoofd???

20. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Hier hebben we er 1 die overal links mee is behalve met schrijven. Hij heeft vanaf kleins af aan altijd een voorkeur links gehad maar schrijven doet hij echt rechts en krijgt hij links niet voor elkaar. Hier hebben ze het getest door hem ook een tijdje met links te laten schrijven op de basisschool, omdat hij verder alles links deed (incl kleuren) maar hij is dus echt rechtshandig met schrijven.

Deel Deze Pagina