Oh nee!!! Mss is ze linkshandig!!!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by nieuwemoeder97, May 20, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wwrr

wwrr Fanatiek lid

May 14, 2013
    1,280
    448
    83
    Bij het lezen van de topic titel verwachtte ik eigenlijk een grapje oid. Ik ben zelf links en zo moeilijk is mijn leven niet geweest tot nu toe hoor. Je word er echt niet minder gelukkig van :p Je doet net of het een afwijking is. Relax...

2. jippie01

jippie01 Bekend lid

Mar 25, 2011
    846
    114
    43
    Female
    Hier beide jongens rechtshandig maar zowel mijn man als ik zijn linkshandig. En daar hebben we beide echt totaal geen last/hinder van. Dus ik snap de 'paniek' niet. Vind t een beetje overdreven.

3. Inieminie83

Inieminie83 Actief lid

Jul 11, 2013
    351
    74
    28
    NULL
    NULL
    Een kind is pas volledig gelateraliseerd (dus links of rechtshandig) rond hun 6e jaar. Eerder zie je vaak al wel een voorkeur maar is het proces nog niet klaar.
    Daarnaast is een linkshandig iemand vaak minder linkshandig dan een rechtshandig iemand rechts is. Dus mensen die links zijn doen vaak toch bepaalde handelingen met rechts.
    Vroeger in mijn tijd was linkshandig schrijven indd niet handig maar tegenwoordig wordt er gewoon goed rekening gehouden met linkshandige kinderen. Er zijn speciale stabilo's voor links en scharen etc. Ik zie er echt geen enkel probleem in.

4. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Regelmatig stage gelopen op basisscholen en tegenwoordig geven ze linkshandige kinderen een balpen. Zodat je geen vlekken krijgt.

5. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Bij mijn schoonmoeder is ook linkshandig werd de linkerhand vroeger op de rug gebonden. Om het maar af te leren. Die kan nu met beide handen zo'n beetje alles.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Onze oudste is links. Maar geen problemen met knippen, geen vlekken bij het schijven (vulpen), muis doet ze met rechts. Maar ze is ook een beetje rechtshandig, ze gooit bv met rechts (maar twijfelde in het begin tussen links of rechts). Papa heeft hetzelfde ;)

7. chrystel73

chrystel73 VIP lid

Jan 9, 2009
    6,301
    2,570
    113
    Wat is er nu mis aan links zijn????

Ik ben links en soms doen mensen zo achterlijk alsof ik een derde oog heb.

Je kunt alles net zo goed. Nou ja met een vulpen schrijven gaat wel maar ik houdt mijn hand in een hoek zodat ik de inkt niet uitsmeer.

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Geen ramp ik ben zelf rechts. Kids ook. Maar mijn moeder is links super handig

9. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83

Oo hier konden ze het ook met 4 hoor maar. Het aanleren wat lastig. Maar dat had mijn vriendin is links die heeft geholpen

10. Linkshandige zijn de slimste kindjes ☺😉

11. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

Feb 16, 2015
    4,273
    3,239
    113
    Female
    Wat een paniek om niks! Ik ben linkshandig en heb er maar 1 keer hinder van gehad en dat was op de kunstacademie toen ik moest leren calligraferen. Dit deed ik dan ook op z'n kop en van rechts naar links, niets aan de hand! Je wordt er (als je er al 'last' van hebt) alleen maar vindingrijk van.

12. Khlo

Khlo Fanatiek lid

Jan 16, 2015
    1,022
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja linkshandig zijn is echt vreselijk. Je kunt er absoluut niet mee leven... Jezus wat een issue kun je maken over zoiets. Linkshandigheid is geen dodelijke ziekte, doe ff normaal joh. Leven gaat prima als linkshandigr, vulpen was vervelend maar dat was mijn enige grote uitdaging als linkshandige. Zoals je ziet, echt vreselijk dus dat links zijn ;)

13. Bailief

Bailief Niet meer actief

Relax :D
    Ik heb ook al heel lang het idee dat mijn dochter links is. Kan volgens het CB niet. Maar ze geeft met alles de voorkeur voor links. Ik denk dat ze het wel overleefd. Mijn vriend is ook links en met hem gaat het prima :D

14. chrystel73

chrystel73 VIP lid

Jan 9, 2009
    6,301
    2,570
    113
    O ja bij onze tweede was het al snel duidelijk dat ze links was toen ze nog twee moest worden.
    Nu in groep 3 schrijft ze met een stabilopen voor links.
    Die hadden ze in mijn tijd nog niet.

15. Pbmama

Pbmama Actief lid

May 10, 2016
    149
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh jee wat een ramp ;) Onze dochter is gedwongen linkshandig door een handicap maar geloof niet dat ik mij ooit 1 seconde druk heb gemaakt over de punten die jij aanhaalt.

16. Survivor

Survivor Bekend lid

Oct 23, 2011
    749
    8
    18
    Kokkin, knuffelaar, wasvrouw, schoonmaakster.. Mam
    Flevoland
    Je overdrijft inderdaad wel een beetje ja. Zowel mn moeder als ex zijn linkshandig. Dochter heeft eerst een tijd gehad dat ze de voorkeur had voor links en nu doet ze weer wat meer met rechts. Zelf hoop ik eigenlijk vurig dat ze linkshandig blijkt te zijn. Lijkt me fantastisch. En is ze rechtshandig, dan is dat ook fantastisch. Want ze is al een fantastisch mensje.

17. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,466
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik ben linkshandig en vind je reactie een beetje eh... Bijzonder.
    Schrijven met ganzenveer (vlekken) is namelijk al een eeuw of wat uit de mode. ;)

Mijn oudste heeft pas rond haar 4 verjaardag echt 'gekozen' voor een hand. Daarvoor kom ze met beiden eigenlijk heel veel en wisselde ze vaak. Bij onze middelste zag ik het al veel vroeger, zo rond de 18 maanden of zo. Misschien wat later.
    Onze jongste: geen idee. Hij is nu 18 maanden en vindt het allemaal wel prima. Het is me nooit opgevallen bij hem. En eerlijk, het boeit me ook echt totaal niet.

18. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

Sep 16, 2009
    2,158
    110
    63
    Ik ben zelf linkshandig en heb er echt nog nooit problemen mee gehad. Ja sommige dingetjes zijn misschien iets lastiger, maar niet onmogelijk. Ik hoor vaak hoe mooi ik schrijf, ook met vulpen. Nooit vlekken of iets. Ik vond het vroeger al overdreven toen er zo op gehamerd werd dat je rechts moest schrijven. Wat maakt het uit?

19. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Ik dacht toen ik dit topic opende echt dat de titel sarcastisch was bedoelt, maar het is echt serieus? :(

We leven in 2016. Zelfs wanneer je kind met zijn of haar voet schrijft hoeft dat niet eens een probleem te zijn.

20. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Ik ben ook linkshandig en heb hier absoluut geen problemen mee. Ja, vroeger toen ik met een vulpen moest schrijven. Dan veegde ik nog wel eens wat uit. Maar goed, dat hebben ze tegenwoordig niet vaak meer. Ik had linkshandige scharen op school maar daar kon/kan ik niet mee knippen. Altijd " gewone" scharen. Computermuis staat altijd op de "gewone" stand. Ik leg hem alleen aan de linkerkant.

Het enigste waar ik niet mee om kan gaan is standaard dunschillers. Voor de aardappels. Die staan vaak rechtshandig maar tegenwoordig kan je ze ook veranderen door het mesje andersom te zetten. Of natuurlijk een gewoon mesje gebruiken.

Mijn dochtertje liet rond dr 1e verjaardag al duidelijk zien dat ze links was. De juf op de kleuterschool vroeg of ze er wat mee moest. Niet dus. Lekker laten gaan.

Share This Page