Behalve het frikandelvorkje, is het botermesje uit restaurants ook altijd voor rechtshandige en wat meer gedoe 😂.!
Mijn zoontje is 6,5 jaar en is zowel links als rechts Voetballen doet hij met links, schrijven/knippen etc doet hij wisselend. Dus er is op jonge leeftijd nog niks van te zeggen...Zelfs bij mijn zoontje is het dus nog onduidelijk.
Is niks ergs aan hoor. Misschien zijn sommige dingen wat onhandig, zoals schrijven. (Ben rechts, dus heb geen ervaring) Maar tegenwoordig wordt daar echt wel rekening mee gehouden op school. Overigens hoeft het nog niet zeker te zijn. Het kan nog best wisselen. Je moet haar in elk geval nooit gaan dwingen de dingen met de rechts te gaan doen, want dat is slecht voor de ontwikkeling. Bij linkshandige is het motorische gedeelte rechts in hersenen namelijk meer ontwikkeld. En voor rechtshandige andersom.
Hihi, volgens mij maak je je wel een beetje te druk hoor Ik ben zelf linkshandig en heb dit nooit als een probleem ervaren! Ze zeggen juist dat linkshandigen veel creatiever zijn en daar ben ik trots op! Inderdaad met schrijven had ik vlekken op mijn handen, maar dat maakte echt niet uit (zeker als kind niet). Ik muis met rechts en knip met een rechtse schaar net zo makkelijk met mijn linkerhand. Zou me er dus niet zo druk om maken Ik zou het zelfs wel leuk vinden als mijn zoontje ook links word!
Er zij wel meer mensen linkshandig hoor op school hebben ze vaak linkshandige scharen en vulpennen enzo. En als ze linkshandig is dan ligt dat toch al vast dus zou me er niet te druk om maken!
Ik ben ook links maar het enige onhandige ooit was een vulpen. Maar dat zijn sowieso kundingen dus dat moeten ze gewoon afschaffen. Ik vind het leuk om links en dus een beetje 'anders' te zijn
Ik ben ook links. Behalve schrijven op de basisschool en blikopeners heb ik geen problemen. Ik kan vrij weinig met rechts. Dochter is ook links naar mijn idee. 2,5 jaar nu. Vanaf het begin doet ze alles met links. Net zo'n linkspoot als ik. Ik weet dat het nog kan veranderen maar hier is het zo duidelijk...