zwangerschapsdiabetes,dieet,afvallen

Discussie in 'Gezondheid' gestart door suze30, 21 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Ik weet sinds vorige week dat ik zwangerschapsdiabetes heb, nu ben ik bij een diabetes verpleegkundige geweest en een dietiste, ik heb een (streng) dieet meegekregen waar ik me aan moet houden en een prikker om mezelf te controleren.

Volgens de dietiste mag ik niet afvallen in de zwangerschap maar moet ik wel proberen gelijk te blijven, maar nu na 1,5 dag ben ik al 1 kg kwijt, opzicht maakt het voor mijn gewicht niet uit,want ik ben vrij fors.

Ik zit nu wel goed met mijn waardes al 2 dagen dus wat dat betreft werkt het dieet goed.

Zijn er meer meiden die dit hebben gehad en zijn afgevallen? Het lijkt mijzelf als je alle voedingsstoffen etc binnen krijgt het niet zoveel moet uitmaken....

iemand ervaring??

groetjes

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Weet er niet super veel van, ik dacht dat als je afvalt je ook meer afvalstoffen in je lichaam hebt/krijgt. Daarom is het belangrijk om voldoende erbij te drinken (water bedoel ik dan), zodat je dat ook kwijtraakt.

Misschien verder even overleggen met je dietiste? Misschien moet het dieet worden aangepast oid?

3. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Hallo Suze,

Ikzelf heb een paar weken geleden ook de diagnose zwangerschapsdiabtes gekregen alhoewel ik nu al wekenlang nog geen verkeerde waarde heb gehad. :)
    Ik mag niet boven de 8 uitkomen na het eten en dat is ook nog niet gebeurd.

Zelf ben ik ook vrij fors en heb ik een dieet meegekregen waarbij ik de eerste week iets ben afgevallen bij bijna 30 weken zwangerschap.
    Inmiddels ben ik ruim 32 weken zwanger en ben ik niet meer bijgekomen maar ook niet meer afgevallen.
    Mijn dietist zei dat dit ook precies is wat ze willen.

Ik vind het dieet trouwens reuze meevallen want je mag nog best veel eten....alleen die lekkere dingen laten staan hè....;)

Succes!

4. Krissie84

Krissie84 Actief lid

30 dec 2010
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb geen zwangerschapsdiabetes, maar ben wel aan het afvallen. Gisteren nog aan de gyn gevraagd of dit erg was voor de baby. Zij zei dat we ons daar geen zorgen over hoefde te maken. Is niet erg. Dus dat doen we dan ook maar niet.

5. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Toch zou ik het wel even melden als je diëtiste heeft gezegd dat je niet mag afvallen. Misschien even aankijken of het zich stabiliseert, maar anders toch bellen. Door het afvallen komen er bepaalde stoffen (door de vetverbranding) in je bloed die dan dus ook bij de baby komen. Is bijvoorbeeld ook niet goed als je BV geeft, dan komt het ook bij de melk.

Dus toch even melden!

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik kreeg zelfs van de assistente te horen dat ik niet raar moest opkijken wanneer ik gedurende zwangerschap zou gaan afvallen ivm dieet en zwangerschapssuiker. Ik ben idd bij het begin van het dieet ongeveer 1,5 kilo afgevallen en daarna nog wel weer wat aangekomen (uiteindelijk op 10 kg blijven steken)

Waar het vooral om gaat is dat je niet bewust bezig bent met afvallen, dus op rantsoen gaat om zo weinig mogelijk kaloriën binnen te krijgen. Dit dieet (ivm zwangerschapssuiker) is om te voorkomen dat je lichaam teveel insuline aanmaakt, waardoor je kindje te groot gaat worden.... dus een heel andere insteek.

7. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hoe dan ook, de dietiste heeft zelf aangegeven dat ts niet mag afvallen... alleen daarom zou ik het dus melden.

8. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    Ik weet ook sinds een week dat is zw. diabetes heb en ben ook al afgevallen. Ik ga mijn dietiste van het ziekenhuis nog wel even mailen of dat kwaad kan. Ben wel blij dat ik nog maar een paar weekjes hoef :)

9. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    hey meiden,

Bedankt voor jullie reacties, ik heb gistermiddag nog even gebeld met de diabetes verpleegkundige, die zei dat wanneer ik me netjes aan het dieet houdt er niets aan de hand is, ik krijg dan toch alle voedingsstoffen binnen en die neemt de kleine dan weer, ik moet wel goed blijven drinken zodat de eventuele (schijnt heel weinig te zijn)afvalstoffen goed eruit kunnen.

@jbg, oh fijn dat je nog maar eventjes moet! succes ermee!

@gentle, wat leuk om je hier weer te zien! bedankt voor je reactie en gefeliciteerd met je zwangerschap!

groetjes susanne

10. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Mijn vriendin is bij mij op bezoek(32 weken zwanger) en bij haar is ook zwangerschapsdiabetes geconstateerd. Ze heeft pas over 10 dagen een afspraak bij de dietiste in het ziekenhuis. Zij wil graag weten wat zij mag eten op een dag? Iemand hier even een kort menu plaatsen waar zij komende week mee vooruit kan?

Bedankt.

11. medousa

medousa Actief lid

20 jul 2008
    359
    0
    0
    Wat zij kan en mag eten is heel persoonlijk....dus een menu kan ik helaas niet geven (was het maar zo simpel)

Is ze al bij de diabetesverpleegkundige geweest? Misschien zou zij of de gyn de afspraak kunnen vervroegen.

Wat handig is, is dat ze nu gaat bij houden wat ze allemaal precies eet, en als ze een bloedsuiker meter heeft voor de maaltijd en 2uur na de maaltijd haar suiker controleert en dit erbij noteren
    De dietiste kan dan meteen bepalen hoeveel koolhydraten ze per maaltijd kan eten........en kan ze meteen aan haar dieet beginnen.

Deel Deze Pagina