Mijn dochter is heeft sinds een week ineens geen zin meer om te slapen. Normaal gesproken slaapt ze van 19u tot 7u en smiddags tussen 12u en 14u. Ze viel altijd meteen in slaap en er waren eigenlijk nooit problemen. Tot deze week!! Ze wil 's middags niet slapen en gaat steeds uit haar bed en 's avonds is het hetzelfde verhaal. Gisteravond was ze tot 22.30u aan het spoken en vanmorgen was ze 6.15u al wakker!!! Ik dacht dus dat ze vanmiddag wel lekker lang zou slapen maar ze wilde helemaal NIET slapen! Geen seconde!! Ik weet niet hoe ik het aan moet pakken. Ze zijn vanmiddag 2 uur bezig geweest maar ze wilde niet gaan slapen. Wie heeft tips voor me hoe ik het aan moet pakken? Wat doen jullie als je kind niet wil slapen? Laten jullie hem/haar bijvoorbeeld in de kamer spelen of moet hij/zij in bed blijven liggen? En tot wanneer ga je door met proberen? Alvast bedankt!! ps: er zijn geen veranderingen oid aan de hand op dit moment dus daar kan het niet aan liggen.
Ik denk dat het weer een van de vele fase's is. Quinn heeft het ook gehad, en wij hadden dan het voordeel dat hij nog in zijn ledikant sliep, en er ook niet uit kwam. Dus hij viel op een gegeven moment wel in slaap Ik denk dat het stug volhouden is, en niks zeggen schijnt het beste te werken als je je kindje terug in bed legt. Keer op keer.
Hier ook een vergelijkbaar probleem. Onze kleine laten we nu max 1,5u slapen in de middag en vanavond is hij goed gaan slapen (hij slaapt van 20.30 - 8.00 ong). Afgelopen avonden zelfde probleem. Hartstikke wakker en echt niet willen slapen. Zelfs niet na half uurtje baby tv kijken. Dus werd elf uur voor hij in bed lag, maar ook weer om half acht (eerder dan normaal) wakker! Geen idee, misschien een fase waar ze doorheen moeten
Hmm wij zijn misschien wat cru.. maar we doen gewoon de deur dicht Zeker overdag is dat het enige wat een beetje werkt. Desnoods gaat ze spelen.. (doet ze vaak ook.. maar wel in bed met Vincent de pop) en dan valt ze wel in slaap over het algemeen. en inderdaad als ze later slaapt is ze vaak ook vroeger wakker.. dus dat doen we niet meer 'savonds is het niet echt een probleem.. ze komt nog 1x uit bed om het licht uit te doen maar buiten dat ze rustig nog een uur ligt te zingen komt ze er niet echt uit. Hebben nog wel ergens een foto die we onder de deur door genomen hebben.. zie je dat ze echt met dr gezicht tegen de deur ligt te slapen. Gelukkig gebeurd dat zo goed als nooit
Hier ook gehad...is na een paar weken over gegaan. Alleen smiddags trouwens, niet savonds. Ik liet haar eerst t een uurtje proberen om te slapen. Daarna ging ik naar boven dat ze niet hoefde te slapen maar wel moest rusten. Dan zette ik wat speelgoed bij haar in t ledikant en zo hield ze t nog vaak een uurtje vol. Nu slaapt ze weer; de laatste dagen echt weer 3 uur smiddags (fijn voor een hoogzwangere..)