Hoe werkt het Fietsplan?

Discussie in 'De lounge' gestart door LoveXx, 3 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LoveXx

LoveXx Fanatiek lid

15 feb 2012
    1.754
    116
    63
    Ik heb net een nieuwe baan en daarbij mag ik ook deelnemen aan het fietsplan. Dit had ik bij mijn eerdere werkgevers niet, dus ik weet nog niet helemaal hoe het nou precies in elkaar zit.:)
    Kan iemand mij dit vertellen? Er staat dat ik €500,- van mn werkgever krijg. Maar ik neem aan dat ik dat wel terug moet betalen? Toch? :( Haha..
    Hoe werkt het?

2. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Ik denk dat je een fiets tot max 500 euro kunt kopen en dat het dan van je bruto salaris afgaat. Dus gunstig voor de belasting. Op die manier kun je goedkoop een fiets kopen.

3. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Wij mogen een fiets uitkiezen van max €749,- en ik meen €80,- aan accessoires, bij een vastgestelde winkel hier in mijn woonplaats. Dit bedrag betaal ik aan mijn werkgever, in termijnen, terug via mijn bruto loon. Ik kan kiezen om dat in 1,2 of 3 jaar te doen.... Netto ben je dus veel voordeliger uit dan dat je "gewoon" een fiets koopt..

Je kunt ook voor een duurdere fiets kiezen, dan leg je het verschil gewoon zelf bij..

4. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Zo had ik het ook.. Alleen mocht ik voor 100 euro accessoires uitkiezen. En ik moest de fiets in 1 jaar betaald hebben omdat ik geen contract had. De werkgever houd maandelijks een bedrag van je brutoloon in Tot je fiets is afbetaald.

5. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.239
    1.892
    113
    Vrouw
    Wij mogen voor 1000 euro uitzoeken. Laatst gedaan. De fietsenwinkel heeft de accesoires (kinderzitje) bij de fiets opgeteld, dus de fiets duurder gemaakt op de bon.
    Wij mogen geen accesoires van het fietsplan kopen.

Per mnd betaal ik zo'n 60 euro aan mn baas, bruto. Dat wordt van mn loon afgehaald. Voel je dus weinig van.
    Gewoon totdat afbetaald is.

Wel naar een erkende rijwielhandelaar gaan.

6. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

Bij mij gaat het in 6x van mn brutoloon af. Ik moet ook minimaal 1 jaar in dienst zijn om aan het fietsplan mee te doen en mag een fiets uitzoeken tot 750euro.

7. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.779
    3.907
    113
    Ik zou het even navragen bij PZ. Bij ons is het namelijk zo dat je zelf je fiets mag uitkiezen tot een max bedrag. Vervolgens het bonnetje in kan leveren en het bedrag bij je bruto loon wordt opgeteld de maand erna.

Het gaat dus overal net wat anders.

Deel Deze Pagina