Rooibos, ja ik vond het ook zonde hoor (zie reactie boven mijn foto). Maar mijn angst won het helaas van mijn liefde....
Eng idd, maar heb er deze week al 2 binnen gehad, 1 zo'n grote en 1 gewone wesp..en al mijn moed verzameld en ze allebei gevangen met een glas en papiertje en buiten weer losgelaten..(en zelf hard terug naar binnen gerend, deur dicht gedaan en ben blijven kijken tot ie uit het glas vloog
Wij hadden er van de week ook 1 binnen. Denk dat ie wel 5cm was. Manlief heeft hem buiten vrij gelaten. Later was er ook op de radio een stukje dat er dit jaar al mega wespen gesignaleerd zijn. Word een echte plaag zeggen ze dus bereid je maar vast voor. Brrrrr
Natuurbericht: Goed weer voor wespenkoninginnen Dat zag ik ook, hier halen andere site's hun informatie vandaan. En daar staat dat ook van die plaag en dat de winter ideaal is geweest voor wespen en het weer van nu ook.. Nou lekker is dat! Gr. Carlien
Meid, ik mag je feliciteren, je hebt net een heel wespennest uitgemoord Dit is geen hoornaar (die hebben rood op hun rug), maar een koninginnewesp, waarschijnlijk op zoek naar een plek om een nest te maken. Nu is DE tijd om die dingen te vermoorden, elke grote wesp die je pakt is een nest minder. Wij hebben er van de week ook al 2 te pakken gehad.
als je zo'n imker of hoe heet zo'n man belt, komen ze vaak ze gratis weghalen...het gaat nogal slecht met de bijen...
Manlief is vandaag op onderzoek gegaan... nest aan een stoelkussen vast!!! Dus daarom was mevrouw zo aan het waken... sorry, maar dat nest gaat eraan!! Beestjes mogen ergens anders een huisje bouwen maar niet bij ons huis waar mijn kids veilig rond horen te lopen
Oeh dat is een freaky grote zeg! Bah, ik haat wespen! Ik heb nu zelf in de ventilatieruimtes van mijn voorgevel een bijennest zitten, maar ik laat ze maar zitten. Goed voor de bijenpopulatie, alleen ik ga nu liever via de achterdeur naar binnen, schijterd dat ik ben
zag net een flinke koningin zoeken naar een spleet in de deurpost bij de buren. uiteindelijk zag ik hem de regenpijp ingaan. Heb der aangebelt en hij is er met een insectespray ingegaan. hopelijk is het nu opgelos
Vroeger is bij mijn ouders thuis ook eens een wespennest naar binnen toegekomen. Gewoon door het plafond heen gevreten. Ik trok de deur van de hal open en werkelijk overal zaten wespen. Dus vooral niet dichtkitten zo'n nest want ze kunnen in je huis weer tevoorschijn komen!
ik ben en blijf uit voorzorg alle ventilatie gaten, inspuiten met speciaal spul tegen wespen.. Puur prefentief..