Help!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Meis28, 27 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Mijn zoontje van 15 weken krijgt bv en dit is altijd prima gegaan. Hij is heel goed gegroeid en weegt nu al over de 8 kilo en is zon 65/66 cm lang. De laatste dagen heb ik het gevoel dat hij vaker wil drinken (slaapt ook slecht overdag en is ineens een beetje lastig). Nu vanavond, ik had hem al een paar x voeding gegeven, hield hij niet op met brullen. Uiteindelijk heb ik hem het flesje gegeven wat ik vanmorgen gekolfd had (190cc) en dat heeft hij ook nog helemaal opgedronken. Daarna was hij eindelijk rustig (en bekaf)..
    Nu ben ik bang dat ik niet meer voldoende melk heb voor hem!! Hij slaapt de nachten door sinds twee weken en dan merk ik dat mijn borsten vol zijn. Hij drinkt dan uit 1 en de ander kolf ik 180-190 cc ongeveer.
    Gedurende de dag merk ik dat mijn borsten niet echt meer vol zijn. Eerder voelde ik dan af en toe stuwing maar nu sinds een tijdje niet meer. Wat moet ik doen?!!!

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.944
    113
    Vrouw
    Jeetje, de tijd vliegt, wat is je zoontje al weer groot!
    En daar is ie dan: de 4 maanden-dip :(

Kan heel lastig zijn inderdaad.
    Snel en weinig willen drinken, onrustig en wat boos zijn, of juist veel aan de borst..Hij voldoet aan alle criteria
    Het komt weer goed hoor!
    Probeer te voeden op een rustige plek met niet te veel afleiding.
    Heb je twijfels over je productie, kolf een keertje na, maar 5 minuten, gewoon voor de extra stimulans.
    Dat je borsten leger voelen, is op.zich niet gek. Je productie is steeds meer in balans, en je maakt ook melk aan tijdens het voeden, dus je borsten staan niet meeop knappen.
    Volg je kindje, straks is er weer rust!

Enne, 190 cc uit 1 borst!! Wahaha, ik haalde dat per kolfbeurt uit 2 borsten, dus...dat zit denk dat het wel goed zit hoor! :)

3. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Niet zulke grote flessen geven hoor, meer dan 130ml is in de meeste gevallen echt niet nodig.
    Klinkt als regeldagen of de 4maanden dip, als je zo makkelijk zo veel kolft heb je echt niet te weinig melk. Gewoon lekker laten clusteren en ontspan!!

4. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Die 190 is wel na een lange nacht van 11 uur he? Haha.
    Ik denk nu ook aan zon dip want heb wat dingetjes zitten lezen.. We moeten er vast dan een doorheen samen!
    Ik heb een rekensom gezien van 120 cc x aantal kilo's:aantal voedingen per dag en kom dan wel uit op zon 180 ofzo per fles. Is dit teveel? Wat minder aan hoeveelheid en meer flesjes meegeven straks aan De oppas ?

5. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.292
    17.182
    113
    Ik dacht ook gelijk aan de 4maanden dip (en vraag me af waarom dat de kraamverzorgsters daar niks over zeggen). Gewoon zo vaak voeden als hij vraagt. Het kan even duren maar het gaat over, echt.

Hoe het zit met naar de oppas kan ik niks over zeggen

6. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Je hebt idd waarschijnlijk even een dip. Die heb ik toen ook gehad en ook af en toe wat bijgevoed met gekolfde melk uit de vriezer, omdat ik er oververmoeid van raakte. Met 6 maanden had ik ook weer zo'n dip.

Ik zorg er dan voor dat ik meer eet en meer thee drink, dan gaat het sneller beter. Ook leek de borstvoedingsthee te helpen.

Onze zoon drinkt af en toe een flesje en dit is altijd max 160cc geweest. Daarna vond meneer het te koud en hoefde hij niets meer.
    Hij dronk bij mij met 7 voedingen ong 900cc (gewogen in het ziekenhuis toen hij daar een dagje lag ivm vaccinatie) per dag rond die tijd en was toen ong 5 kilo).

Deel Deze Pagina