Oh oh... de klok wordt verzet!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Merijn, 20 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Merijn

Merijn Niet meer actief

Jeetje, wat zijn er veel kinderen die dan toch opeens een uur later (of dus op tijd) wakker worden! Alsof ze het aanvoelen ;)

2. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Gijs helemaal van slag, of gewoon vroeg wakker vanwege honger ( laatste flesje was best veel van over gebleven..) Ik zat vannacht kwart voor 4 beneden... Om 7 uur alweer..:x

3. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    haha ik moest ook al even denken:p
    Hopelijk is ze er al achter;)

4. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Hier was het vanmorgen 3.45u ipv 5 uur :x En zoonlief werd om 4.45u wakker ;)
    Beide klaarwakker en niet meer willen slapen.
    Hoop dat het morgenvroeg toch beter gaat.

5. matje

matje Niet meer actief

poeh toch wel veel kindjes last van
    tygo ging iets later naar bed als normaal (half uurtje wegens feestje)
    en sliep tot vanmorgen 7 uur (eigenlijk 8 dus)
    dus het viel ons reuze mee
    misschien nog vermoeid van het feestje, komen we morgen wel achter:D

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Misschien een tip voor andere dagen: hoe moeier een kindje naar bed gaat, hoe vroeger ze vaak wakker worden. Dit heeft te maken met het feit dat ze heel snel in een diepe slaap komen en die cyclus doorlopen ze maar een paar keer per nacht.
    Wil je graag dat je kindje langer slaapt? Laat ze dan aan het einde van de dag nog even slapen (30 min bijvoorbeeld) en niet veel later naar bed, goeie kans dat ze wat langer slapen! Hier werkt het als een dolle!

Mijn zoontje is gisteren een klein uurtje later naar bed gegaan dan normaal maar we hebben hem tot 17:00 laten slapen op zaterdag met het gevolg dat hij helemaal niet zo moe was en het prima trok tot 20:30. Hij werd om 8:10 nieuwe tijd wakker. Normaal is dus tussen 7:30 en 8:00! Heerlijk dus

7. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Hier ging het prima. Mijn dochter heeft vanacht 13 uur achtereen geslapen. Ze kwam pas om 9.15 vanmorgen. Nu zit ze dus weer op de goede tijd, want normaal maak ik haar om 8.15 wakker en dan om 8.30 de fles. Dit weekend ook nog eens over gegaan van 5 naar 4 flessen, dus ik sta echt te kijken hoe goed het gaat.

8. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Nou, dit is helemaal waar! Gisteren ons zoontje 1 uur en een kwartier later op bed gelegd en vanmorgen een 3 kwartier eerder wakker dan normaal 6:45 of 5:45 uur nieuwe tijd :$ PFFFFF....

9. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Dit is een hele interessante tip vind ik...
    En als ik er zo over nadenk zou het wel eens kunnen dat dat hier ook klopt. Ik vind het altijd zo gek dat na een drukke dag, als hij kort geslapen heeft, de volgende dag vaak vroeger dan normaal wakker is. Je zou dan toch denken dat hij dan juist later wakker wordt omdat hij moe is. Hmmm....ik ga hier eens op letten!

10. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Zoonlief was 6 uur wakker vanochtend(7 uur oude tijd) viel mee!

11. Merijn

Merijn Niet meer actief

Haha ik heb dat eens gedaan en toen heeft meneertje 3 uur lang in bed liggen brabbelen :D

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dan rust ie toch.. en jij hebt je handen vrij! hahahaha :D (Hoe is het eigenlijk met T?)

13. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    martijn werd netjes om half zeven (half acht zomertijd) wakker en heb voor de rest vanaf zijn ochtendslaapje de wintertijd aangehouden met fruit, brood enz en het gaat tot nu toe heel goed.
    normaal gesproken gaat hij rond half acht naar bed dus nu ook, dan is hij over de dag genomen natuurlijk een uur later maar hij heeft vanmiddag langer geslapen dan normaal dus dat red hij wel.
    ben benieuwd hoe laat hij morgenochtend wakker word, maar denk dat hij morgenochtend ook gewoon rond half acht wakker word.
    lastig dat er kinderen zijn die er wel last van hebben... hopelijk wennen ze er snel aan en kunnen jullie ook weer lekker slapen s'nachts.

14. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    Belgiƫ
    Heb Alyna gister een half uur later op bed gedaan, en ze werd vanmorgen een half uur later dan normaal wakker. ;) (half 9 nieuwe tijd, half 10 zomertijd)

Halfuurtje rekken met fruit enz en ze zit alweer op schema. :)

15. matje

matje Niet meer actief

het wordt nu wat lastiger, tygo wordt nl nu al erg moe
    en om m nou al in bed te leggen zie ik niet zitten
    nog even rekken dus...........

16. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Hier (nog) geen problemen gehad, mijn zoontje was 7.10 uur wakker nieuwe tijd. en middagslaapje ook op de normale tijd gedaan en verder alles gewoon volgens het ritme, alleen dan een uurtje later dan gisteren haha. maar tot nu is alles goed verlopen, hopelijk zet dit zo door morgen en de rest van de week.

17. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Hier ook (nog) geen problemen, gister om 20.00 naar bed(oude tijd) en vanmorgen 8.30uur(nieuwe tijd) weer wakker:$ (dus 9.30u oude tijd.)Dus ca. 13uur achtereen geslapen:$

18. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Sem was zo rond 17.00 uur niet te genieten, huilen, jammeren, niks was goed.
    Ik had hem even in de box gelegd en na 10 min. sliep hij. Een uurtje later werd ie wakker en heb ik hem zijn slaapzak aangedaan en beneden nog een fles gegeven en daarna naar bed.

Ik had vriendlief net aan de foon (hij is aan het werk) en ik zei tegen hem dat Sem niet te genieten was het laatste uur, niks was goed, alleen maar jammeren en huilen...
    Zegt vriendlief: Ja das niet zo gek he want normaal gesproken lag ie al een uur te slapen!

Oh ja...das waar ook ;)

19. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier ook geen probleem tot nu toe (althans niet voor Milan ;)).

Gisteren om half 8 (oude tijd) naar bed, gewoon standaardtijd. Vanochtend om 5 uur (nieuwe tijd) weer wakker, normaal altijd om 6 uur, dus ook gewoon normaal. En net weer om half 8 (nieuwe tijd naar bed). Hij is vandaag gewoon een uurtje langer opgebleven en hij had nergens last van!

20. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Wij hebben eigenlijk nooit zo'n probleem gehad met winter en zomertijden... Maar we leven ook niet exact op de klok met Elian en een supervast ritme hebben wij nooit gehad.. Ik ben ook niet altijd op exact dezelfde tijden moe en hongerig.
    Vanmorgen zijn we opgestaan met de zomertijd en met wat rekken met het middagslaapje en iets later naar bed zit meneer op wintertijd.

Deel Deze Pagina