Zucht Laat ik vooropstellen dat ik absoluut niet ondankbaar wil zijn! Ik ben blij dat ze iets koopt Maar.. Elke keer vraagt mijn moeder wat willen de kinderen? En aan de kinderen vraagt ze het ook altijd bij de verjaardagen en Sinterklaas Duidelijk zeg ik dan wat de wensen zijn Maar nog nooit in de afgelopen negen jaar heeft ze iets gekocht wat ze vroegen of überhaupt leuk vonden Soms vroegen ze een uitbreiding op iets die ze dan echt heel graag wilde Zo ook nu ik vertelde haar dat de racebaan die de jongste en middelste wilde nu 21 was ipv 50 Haar antwoord : ik zal even kijken of IK hem leuk vindt!?😫 En daar gaan we weer oma wil perse iets geven wat zij leuk vindt en de kinderen dus niet en dan vervolgens krijgen we dat het hele jaar te horen Oma koopt niets meer voor jullie hoor jullie spelen er niet mee of gooien het uiteindelijk zelfs weg En dit laatste is eigenlijk mijn hele frustratie prima doe je eigen zin Hartstikke leuk dat je iets koopt maar mopper dan niet zo 😡😡😡😡 Ik ben zo blij dat ik al 10 jaar niets voor m'n verjaardag krijg 😂😅 Wie herkent dit en hoe reageer jij? Of is mijn moeder echt een alien 😎
Misschien een eigenheimer. Een alien wil ik niet zeggen.!! Zou het los laten, je kunt soms mensen niet veranderen!
Ik zou gewoon geen reactie meer geven als ze vraagt wat de kinderen willen. Waarom vraagt ze het als ze toch iets heel anders koopt..
Ik zou gewoon vragen waarom ze vraagt wat ze willen hebben, als ze toch graag liever zelf wat uitzoekt maar dat ligt maar net aan het type mens en aan jullie onderlinge relatie. Hier kan dat prima, maar werkt vast niet overal zo
oh ja ik zou zelf wel gewoon zeggen waarom vragen als je er niks mee doet of toch iets heel anders koopt. maar ja ik kan dat tegen mijn moeder wel zeggen.. als je wil dat de kids spelen met wat jij gegeven hebt dan moet je toch echt iets kopen waarvan je zeker weet dat ze dat graag willen hebben. als ze dat dan bijv eens zou doen dan kan ze toch juist trots zijn dat je kids haar kado zo veel gebruiken en dat geeft toch een beter gevoel dan wanneer het uiteindelijk ongebruikt weg gaat
Lastig is dat zeg, misschien gewoon eens samen een middag gaan shoppen? Dan ben je er bij met het kopen. Ik ga vaak samen met mijn schoonmoeder shoppen om het euvel te voorkomen
Mijn schoonmoeder doet dat heel erg. Ik erger me daar kapot aan. Ik vroeg een peuterstep, maar ze zei dat ze die niet kon vinden. Vervolgens heb ik allerlei linkjes gestuurd en gezegd dat ze bij de Intertoys te koop waren. Maar daar wilde ze niet heen, vond ze een te commerciële winkel. Uiteindelijk komt ze met een hele grote step van Cars aan geschikt vanaf 5 jaar. En dan boos op ons zijn dat we haar er niet genoeg mee laten spelen. Grrr
Als ze iets mooi vindt, dan zou ik haar dat zelf weer kado geven. Kom op zeg! Je geeft aan dat je kind x wilt, dan moet je niet y kopen omdat jij (dus oma) dit mooier vindt....
Ik zou toch echt het gesprek met haar aangaan... waarom iets totaal anders kopen dan wat de kinderen zich wensen. Of ze vraagt niets meer en haalt iets op... of ze vraagt wat de kids willen en zoekt iets uit in de trant van wat ze willen. In het eerste geval mag ze dan ook niet zeuren over wat de kids met haar cadeau doen.
ik weet niet hoe oud je kinderen zijn.. Maar als je de volgende keer nou zegt dat de kinderen heeeeeeeeeeeeeeeeel erg graag samen met oma een middagje willen shoppen??
Ik heb niet echt een goede band met mijn moeder Ogenschijnlijk wel en volgens haar in haar wereld vast wel 😌 Met de kinderen shoppen met mij is uiteraard allemaal prima maar als t puntje bij paaltje komt toch weer niet
Oh hier ook een probleem af en toe! Schoonmoeder heeft daar een handje aan.. 'Ik koop nog wat kleertjes erbij met kerst! Waar wil je ze van hebben?' 'Nou, dan heb ik graag H&M of eigen merk van V&D. Vind ik zo'n leuke kleertjes! Liefst niet van die en die winkel want dat viel de vorige keer uit elkaar na 2 keer dragen.' Het werd kerst en rara wat werd er uitgepakt? Kleren uit die winkel die ik zei het liefst niet te willen! Grrrrr.. Lijkt wel alsof ze het erom doet.. En dan erachteraan zeggen 'ja ja maar ik vond dit leuk' het gaat toch niet om jou?! Dus nu geeft ze me maar het geld mee voor de kerstdagen. Schijnt dat schoonvader zich ermee bemoeit heeft (de lieverd )
Jup hier ook. Hier heeft het probleem twee kanten: 1) Ze koopt als ze de kans krijgt nét voor 5 december samen met de kinderen cadeaus die ze heel graag willen hebben. Maar natuurlijk zaten die ook al in de zak, zodat ik op het laatste moment moet proberen te ruilen (lukt meestal niet) en iets anders moet vinden (ook nogal stressvol, 1 dag van tevoren of zo). Dus nu mag ze niet meer oppassen in de weken voor de feestdagen. 2) Met kerst krijgt iedereen altijd een berg meuk waar hij niets mee wil. Dure nespressocupjes terwijl je geen apparaat hebt. Een boek over gezonder leven terwijl je nog wat zwangerschapskilo's hebt. Kerstspul waar je geen ruimte voor hebt. En dan teleurgesteld zijn als ze zelf 1 mooi cadeau krijgt (bijv. foto van de kleinkinderen in een mooi zilveren lijstje). Dus vanaf nu geef ik haar elk jaar ook een tas vol engeltjes op led-batterijen, sneeuwmanvormige wijnkurken en boeken over ontgiften tot ze de boodschap begrijpt...
Tot nu toe krijgt mijn dochter wel wat zij of wij vragen voor verjaardag/kerst/sinterklaas Soms weet ik het zelf ook niet meer hoor dochter heeft zoveel. Dus met sinterklaas is een verrassing wat mijn schoonouders hebben gekocht, weet alleen dat ze een spaarpot hebben gekocht want die was er in twee formaten een grote en kleinere en schoonmoeder wou weten wat wij liever hadden. Maar als ik zou aangeven wat ze wil en ze krijgt iets heel anders dan zou ik voortaan niets meer aangeven.
Joh, kleine spruit heeft hier wel eens van SM wat voor haar verjaardag gekregen wat was om mee te spelen bij Opa en Oma. Ging na de verjaardag dus zo weer de tas is. Hier werd overigens door haar zus iets van gezegd Ook leuk, een schommel, voor op een bovenwoning zonder redelijk balkon. Tegenwoordig bestel ik de cadeautjes via internet en laat deze ingepakt en wel bezorgen bij SO. Zo krijgt ze geen troep en iets wat ze graag wil en/of leuk vind.