20 maanden en nog nooit uit logeren geweest

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Marieke1978, 1 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1978

Marieke1978 Actief lid

16 sep 2008
    410
    0
    0
    Hoi hoi,

De titel zegt het al; mijn zoontje is nu 20 maanden en is nog nooit uit logeren geweest. Ook heeft hij nog nooit in een campingbedje geslapen.

Hij heeft van 4 tot 12 maand erg veel last gehad van voedselallergien, daarbijkomende darm/buikklachten, veel gehuild...Dat is de reden waarom toen niet. En sindsdien, tja, eigenlijk nooit een moment geweest dat het nodig was. Altijd lekker in zn eigen bedje geslapen.

Maar stel mama en papa willen er eens ff lekker tussenuit?! Hoe zou ik dit het best aan kunnen pakken? Gewoon doen, naar oma brengen en proberen? Of bijv. eerst oma eens bij ons laten slapen ? Of maak ik me gewoon tevoren al veelste druk?!

Hahahaha, jullie snappen hem vast al ; een bezorgde mama die niet goed durft :)!

Hoe deden jullie dit?

Groetjes Marieke

2. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Ik zou het gewoon zomaar een keer proberen, als jullie gewoon thuis zijn. Lukt het niet, kun je altijd hem ophalen ofzo.
    Ik denk dat als je het nu doet, je het als ouders moeilijker vind, dan het jullie zoon zelf. Zeker als hij bij bekenden gaat logeren...

3. LizaM

LizaM Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.264
    0
    0
    Hoi,

Wij hebben dat onlangs voor de eerste keer gedaan, en wat een verademing!! Onze meid was toen 1,5 jaar, iets jonger dus. En het ging super!
    Nu moet ik er wel bijzeggen dat ze 2 dagen per week naar oma gaat dus ook gewend is om daar, overdag, te slapen.
    Ik zou zeggen je kent je kindje zelf het beste maar soms maak je je drukker dan nodig is.
    Wat wij wel gedaan hebben is niet te ver weg gaan. Lukt het niet dan zouden wij zo weer terug zijn geweest. Maar ze ging sneller slapen dan bij ons thuis! En werd netjes om 7 uur pas wakker.
    Vaak gaat het goed omdat alles anders is en dat kost natuurlijk ook energie.

Veel plezier!

4. tulip

tulip Niet meer actief

hier 1 van 30 maanden die nog nooit uit logeren is geweest;) maar wel in een campingbed hoor, heel vaak zelfs al. wat ik zou doen is op visite gaan bij opa en oma, dan hem daar in het campingbed leggen en gewoon blijven zitten zelf. Voor je zoontje is dat dan niet anders dan wanneer jullie echt weg zouden gaan. Dan kun je even zien hoe het gaat. En dan evt. ook opa of oma laten gaan wanneer hij huilt ofzo.

5. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Als je kindje nog nooit ergens anders heeft geslapen zou ik het zelf niet de eerste keer zonder jou doen. Dan is het dubbel wennen. Is hij alleen maar gewend om in zijn eigenlijk bedje te slapen?
    Als jullie weg willen samen kun je misschien dan oppas aan huis regelen? Dan is je zoontje in zijn vertrouwde omgeving, en is de overgang niet zo groot. Tja, of gewoon cold turkey, alleen uit logeren, haha. Wie weet gaat dat ook gewoon hartstikke goed!

Ons zoontje is ook nog nooit alleen uit logeren geweest (wordt bijna 22 maanden). We gaan wel vaak logeren bij familie en vrienden die ver weg wonen, dus hij is wel gewend aan op andere plaatsen slapen. Omdat onze familie ver weg woont is logeren ook meteen een hele onderneming. Nog niet van gekomen daardoor. (en ik vind het ook best spannend eerlijk gezegd)

6. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Heeft hij overdag wel eens in het campingbedje geslapen bij iemand anders? Daar zou ik mee beginnen. Daarna kun je hem een keer ergens anders 's avonds zelf op bed leggen en dan weg gaan. Daar merkt hij dan waarschijnlijk verder niks van, maar is meer voor je eigen gevoel dat hij gaat logeren. Volgende stap is om hem van te voren te brengen en daar op bed te laten gaan.

Wij zijn er altijd wel ruim voor een slaapje, waar ze dan ook heen gaat (ouders/schoonouders). Dus dat ze niet daar aankomt en 5 minuten later naar bed moet. Ik geef haar dan minstens een half uurtje om even te wennen aan de omgeving. Hier is het geen enkel probleem, alleen daarna vaak even een dagje van slag.

7. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    De eerste keer dat we onze zoon lieten logeren (hij was toen wel een stuk jonger) hebben we hem inderdaad zelf op bed gelegd, eigenlijk precies zoals we thuis ook alles deden, z'n eigen knuffel mee etc. Dat ging heel goed. tegenwoordig is hij het gewend en slaapt hij zonder problemen overal.

8. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Als je het prettig vind, dan laat je je moeder (of wie je laat oppassen) toch bij jullie thuis komen? Zo hebben wij het ook gedaan, alleen was onze zoon toen 12 weken :D.
    En als dat goed gaat, gewoon nachtje proberen. Zoals hierboven al een keer staat aangegeven, papa en mama kost het waarschijnlijk meer moeite dan je kindje ;).

9. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    denk dat je er niet teveel bij stil moet staan. Gewoon keer proberen en kijken wat er gebeurd. Wie weet gaat het wel heel goed. Vind je een nacht toch nog te lang/eng, probeer dan een middagje. Ga bij je moeder ofzo langs, campingbedje en leg SAMEN met je moeder hem op bed smiddags. Laat je moeder alles doen en blijf erbij zodat je zoon kan zien dat het heel normaal is als iemand anders hem in bed doet. Neem het niet(te snel) over. Uit bed halen na het middag dutje; laat ook dat door je moeder doen. Blijf desnoods op de gang(uit zicht) staan als je erbij wilt zijn.

Succes! Ben benieuwd hoe de eerste keer logeren zal gaan :D

10. Bri

Bri Niet meer actief

Eerst een keer overdag daarnaartoe en in een campingbedje het middagslaapje laten doen.
    Dan een keer samen daar logeren, dus jij ook.
    En dan kun je het voor het echie doen.

Ik vond dit een fijne manier om het op te bouwen (toegegeven, mijn kinderen waren véél jonger bij hun eerste logeerpartijtjes). Het ging meer om mijn gevoel dan dat de kinderen er zo'n probleem mee zouden hebben.

Met m'n oudste bleef hij de eerste keer dat papa&mama een nachtje weg gingen gewoon thuis en er sliep een oppas (mijn nichtje) in ons huis. Dan was de omgeving in elk geval vertrouwd. Hij was toen net 3 maanden oud, denk ik.

11. mroos

mroos Niet meer actief

Ik zou het gewoon lekker een keer proberen en zelf niet al te ver van huis weggaan. Slaapt ie om 11 uur dan nog niet, dan heb je de mogelijkheid om hem op te halen.
    Natuurlijk kun je er voor kiezen om hem te laten wennen in alle mogelijke stapjes, maar vaak is dit 'wennen' meer voor de papa's en mama's dan voor het kind (als je kind het vervelend vindt dat je er niet bent, dan vindt ie dit sowieso vervelend, of je nu eerst een keer erbij was of niet).

Waarschijnlijk zal hij iets minder snel in slaap komen, maar als hij dan eenmaal in zijn nachtslaap zit, gewoon lekker slapen.

Onze zoon heeft nu 3 keer gelogeerd, dit gaat hartstikke goed en ik moet zeggen dat het wel erg lekker is voor je relatie om eens wat te kunnen doen 's avonds zonder dat je optijd thuis moet zijn voor de oppas.

Deel Deze Pagina