Hallo allemaal, Wat fijn zo'n forum. En wat is er een hoop informatie te vinden! Wij hebben besloten om voor ons eerste kindje te gaan. Zo spannend! We willen gewoon zien hoe het loopt...maar lukt het eigenlijk wel om daar zo luchtig over te doen?! Want op het moment dat je het besluit neemt speelt het toch veel in je gedachten. Wie heeft daar nog meer moeite mee? Ik ben heel benieuwd hoe mijn cyclus weer oppakt! Ik heb 8 jaar de pil geslikt en ben toen gestopt. Mijn cyclus van 28 dagen had ik direct weer terug. Toen ben ik 10 maand van de pil geweest en heb ik een spiraal laten plaatsen. Dit was geen succes. Bleef er heel erg last van houden en heb hem weer laten verwijderen na twee maanden. Daarna 5 maanden een milde pil geslikt. 11 januari mijn laatste pil geslikt. Vanaf welke dag ga je dan tellen voor je volgende cyclus omdat de pil een nepbloeding geeft (die overigens de laatste x een week te vroeg was en in mn stopweek niks) 12 januari was dus mijn stopweek en 19 jan officieel pilvrij. Pfff zo ingewikkelt haha ben heel benieuwd hoe het nu zal lopen maargoed kunnen alleen maar afwachten!!!
Hoi loetje, Wij zijn ook bezig voor een eerste! Het is allemaal spannend he! Ik zal je zeggen, ik had dezelfde gedachte hoor, gewoon op zijn beloop laten, nou dat was niet zo makkelijk.. of ik moet zeggen is. de bloeding na het stoppen is je onttrekkingsbloeding. Dit is wat na je pil je nep menstruatie is. Volgens mij is dan je eerste dag meteen je eerste nieuwe cyclus dag. Je pil is na 2 dagen uit je lijf, maar het kan heel lang duren voor je lijf alles weer volledig zelf doet. wij zitten nu in ronde 10. Ik ga deze maand voor het eerst de ovulatie testen proberen. Mijn cyclus is erg onregelmatig nog steeds en ik merk iedere maand weer nieuwe dingen. Ik ga nu maar eens proberen mn eisprong op te zoeken. Neem vooral de tijd om je lichaam te leren kennen En laat je niet gek maken! Je lijf neemt je snel in de maling
Het is allemaal zo spannend! Wij zijn nu net begonnen aan ronde 4. En inderdaad... Vooraf denk je: ach we hebben ook geen haast. Het is meer dan welkom, maar we zien wel hoe snel het gaat.... En dan ben je bezig...... En denk je zou het, zou het?! hahaha. Laat je inderdaad vooral niet gek maken door alles. Wij hebben ons voorgenomen overal van te blijven genieten. Het moet ook geen 'moetje' worden. Natuurlijk zijn we ermee bezig en willen we graag, maar we proberen het niet te laten overheersen. Als het komt, dan komt het! Maar makkelijker gezegd dan gedaan hoor