een paar vragen

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Mamsie2010, Mar 25, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

Jan 1, 2013
    985
    8
    18
    Noord Brabant
    Mijn zoon wordt in april 4 en is dus nu aan het oefenen op school. Ik merk alleen dat hij het erg moeilijk vindt om een plekje te vinden in de bestaande groep. Hij voelt zich buitengesloten en hij vindt de jongens te druk. Hoe zorg ik dat hij zich niet buitengesloten voelt?
    Vanmiddag gingen we naar de speeltuin en dan is hij gewoon bang voor jongetjes die te druk doen.
    Motorisch is hij niet heel snel dus hij klimt niet snel de trap op van bijv de glijbaan zodat hij er vanmiddag bijna vanaf werd geduwd. Wat kan ik eraan doen dat hij motorisch beter ontwikkelt?
    Verder is hij wel sociaal en weet best wel veel. Hij heeft buiten school/kinderdagverblijf vriendjes en vriendinnetjes dus hij heeft geen moeite met contact maken met andere kinderen

2. InLove

InLove Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    3,707
    0
    0
    Is hij niet bang omdat hij de jongetjes van school nog niet kent? Die wendagen/uren zijn niet voor ieder kind handig. (Hier op school doen ze er niet aan, gaat op andere manier )

Mijn dochter ging gelijk na de zomer naar school. Ze heeft erg moeten wennen, maar toen ze de kindjes kende, de juf vertrouwde, alles in de klas wist te vinden, wist hoe de dagen verliepen, ging t goed.

Denk dat t ook echt wennen is, Tis niet niks natuurlijk. Zou t zelf denk ik doodeng vinden!

3. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

Jan 17, 2010
    3,076
    0
    0
    Ik denk dat dat een kwestie van gewenning is. Mijn dochter was eerst ook zo maar nu ze iets ouder wordt (lees 4,5 jaar) vind ik toch echt dat ze veel meer aan kan en zelf ook wat steviger in haar schoenen staat.

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,167
    8,897
    113
    Ik denk inderdaad dat het grotendeels gewenning is. Mijn dochter heeft de eerste weken op school ook best moeten wennen aan alles, terwijl ze dat soort dingen altijd heel makkelijk oppikt. Zo iets is een heel grote verandering, dat heeft gewoon tijd nodig. Als hij over een tijdje een beetje aan alles gewend is, kun je misschien een keer een kindje bij jullie thuis uitnodigen, maar daar zou ik tijdens de wenperiode echt nog niet aan beginnen.

Mbt motorisch: misschien kan hij op gym- of dansles? Onze oudste zit sinds ze 3 is op dansles, daarvoor hebben we ouder- en kindzwemmen en -gym gedaan. Dit ook omdat ze motorisch niet echt handig is. Met name het dansen heeft haar veel geholpen en helpt haar nog steeds. En verder proberen we haar te stimuleren dat je uit kijkt voor andere kinderen en dat andere kinderen dat ook voor jou moeten doen. Dus bv. als je bijna van de trap afgeduwd wordt, dan mag je daar wat van zeggen tegen het andere kindje.

5. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

Jan 1, 2013
    985
    8
    18
    Noord Brabant
    Hij heeft een paar weken op gym gezeten maar als hij niet wil dan doet hij dus niet mee. Ik probeer hem te leren dat het niet altijd zo werkt maar hij heeft nu al een erg sterke mening waar hij niet van af te brengen is

Het zal zeker wennen zijn, opeens de grote school waar hij weer de jongste is ipv de oudste
    Ik moet er zelf ook nog aan wennen om op het schoolplein te staan:)

Share This Page