Na de geboorte van mijn dochter ben ik gestopt met mijn opleiding aan de universiteit, maar nu wil ik toch wel graag iets oppakken. Ik heb alleen een VWO diploma en daar kom je niet makkelijk mee aan de bak! Ik zit nu te denken aan een thuisstudie tot Onderwijsassistent. Deze opleiding duurt ongeveer twee jaar en waarschijnlijk kan ik hem fluitend doen. Op die manier ben ik toch lekker thuis voor mijn dochter, hoeft ze alleen tijdens de stagedagen naar een oppas en heb ik straks een papiertje. Nu had ik me al bijna ingeschreven, maar bedacht me ineens dat het ook wel handig is om te weten of er überhaupt werk in is. Heeft iemand hier een idee van?
Ik ben onderwijsassistente, maar hier in de regio is er nauwelijks werk in te vinden. Ik heb nog nooit als onderwijsassistente gewerkt, werk al jaren in de kinderopvang
Ik heb ook die papieren maar werk gewoon in een winkel als verkoopster, er is hier ook bijna geen werk in. Je kan beter de zorg in als je dat ook leuk vind, want die meiden kunnen allemaal gelijk aan de slag.
ik heb ook het diploma onderwijsassistente, maar er is barweinig werk in, en ALS er al werk te vinden is, is het vaak in het speciaal onderwijs.
Uuuh, bij de LOI staat gewoon nog SPW-4 (Activiteitenbegeleiding of Woonbegeleiding). Geen idee, zal vast dezelfde opleiding zijn
Zou kunnen hoor dat het bij de LOI nog wel SPW is. Komt volgens mij ook wel op hetzelfde neer. Weet je al of je dan activiteiten- of woonbegeleiding wil doen en in welke sector? Ben benieuwd. Vind het stoer hoor, dat je met een opleiding begint! Zeker een thuis opleiding. Heb je toch behoorlijk discipline voor nodig. Wil je niet liever een HBO doen? Of begin je liever rustig en daarna verder zien? Als je straks werk hebt kan je vaak via de instelling waar je werkt ook opleidingen volgen en doorgroeien.
Ik wil activiteitenbegeleiding gaan doen. Voor MBO gekozen vanwege de financiën (goedkoper, we hebben het niet zo breed) en vanwege psychische klachten waar ik op dit moment hulp voor krijg. Een MBO-opleiding doe ik waarschijnlijk fluitend en dan heb ik tóch een papiertje. Ik heb Pedagogiek op de Universiteit gedaan, maar niet afgemaakt. Dat is wel de richting die ik op wil (heb getwijfeld tussen Pedagogische Wetenschappen en SPH), dus dan is SPW natuurlijk wel een goede start!
Wat lief, dank je wel! Ik twijfel soms een beetje of ik het wel moet doen (omgeving vindt het zonde van m'n kwaliteiten), maar zo'n opmerking motiveert enorm Ik ga vanavond de opleiding bestellen!
Ach daar moet je je inderdaad niks van aantrekken. En zoals ik al zei, bij de instelling waar je komt te werken zijn er vaak wel mogelijkheden om door te groeien en opleidingen te volgen. Niks mis met onderaan beginnen. Daar doe je juist heel veel kennis en ervaring op.
Dat is ook zo! En niet alles in 't leven loopt zoals je gepland hebt Ik ga het gewoon doen en kom vast ooit nog wel eens bij mijn droombaan uit!