oh wat duren die eerste weken toch lang....

Discussion in 'Zwangerschap' started by petty, Jan 11, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ja Iris wachten duurt zo lang. Normaal vliegen de weken voorbij maar nu duurt een dag zooo lang. eet pas twee dagen dat ik zwanger ben dus duurt nog heel lang voordat ik het kan vertellen. Ik heb maandag een afspraak gemaakt bij de HA voor morgen maar dat lijkt zelfs eeuwen te duren.
    Geduld is een schone zaak...

2. Anique

Anique Niet meer actief

Tsja.. ik vond die eerste 3 maanden vooral erg lang duren, omdat ik ook nog heel erg ziek ervan was. Eigenlijk niet eens er echt bij stil kunnen staan dat het mis kon gaan.. ik wist het wel, maar ik dacht er eigenlijk niet veel over na..

Maar nu ben ik bijna 6 maanden en heb ik opeens het gevoel dat het zo razendsnel allemaal is gegaan..... :confused:

3. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

Jul 31, 2007
    2,139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    hoihoi

hier nog 1 wie ook zo bang was
    ook iedere 5 min naar de wc gaan en kijken in het wcpapiertje of er geen bloed op zat
    en echt de dagen aftellen !
    en daar ook nog eens bij dat mijn moeder moest wachten op de uitslag of zei borstkanker had (dat was thank god niet zo))

ik zou pas met ruim 10 weken een echo krijgen
    maar was zo bang dat ik met 7 weken en 5 dagen al een echo heb laten maken in haarlem op eigen kosten

toen ik daar heb gezien dat het allemaal goed was het hartje klopte en het liep zelfs 4 dagen voor op groei toen was ik wel wat meer gerust gesteld

toen heb ik met 10 weken weer echo gehad en was weer alles goed liep ook weer 4 dagen voor op de groei !

echt de tijd leek voorbij te kruipen
    maar toch denk ik nu achteraf van nou het ging eigenlijk wel snel (maar dat dacht je toen niet)

veel succes allemaal met wachten en veel geluk gewenst

4. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Hallo Zwanger meiden,

Hier ook heel pril zwanger en ik word ook zo heen en weer geslingerd tussen ontzettende vreugde en onzekerheid. Ik wist dan ook al heel vroeg dat ik zwanger was, bij 3 weken en 3 dagen. Maar ik vind de tijd ook idd heel langzaam gaan.

Wel een goed idee van TS om elkaar de eerste 12 weken door te kletsen.
    Hier ook onzeker wanneer ik de ene dag wel misselijk ben en dan weer 2 dagen niet....dan ben ik toch even bang, van zou het niet goed zijn?

Hebben jullie nu ook tijdens je zwangerschap last van witte afscheiding? Is dit oke? Maak me er niet echt druk over hoor, alleen gek omdat het bij mij altijd zo voor de menstruatie kwam...

Groet Snoozie

5. Floddertje

Floddertje Actief lid

May 10, 2007
    460
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik heb gisteren nog een test gedaan en ja hoor, knalpositief natuurlijk.

Ik ben ook superonzeker, temeer omdat ik helemaal geen symptomen heb...

En ja, ik heb ook heel veel last van afscheiding sinds ik zwanger ben!

6. Miemi

Miemi Lid

Dec 9, 2007
    78
    0
    0
    Ik vind het ook zo lang duren!

Ik had vanochtend mijn eerste afspraak bij de verloskundige en die heeft een echo gemaakt (ivm bruinverlies vorige week). En ik heb het hartje zien kloppen! Dat maakt je toch minder onzeker en echt heel erg blij!

Ik ben wel een week terug gezet in de tijd. Ben volgens de vk niet 7 weken en 5 dagen zwanger, maar 6 weken en 5 dagen (moet mijn banner nog aanpasse). Nog een weekje langer wachten dus! Maar nu ik het hartje heb zien kloppen maakt me dat niets uit!

7. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Mimie, wat super dat je het hartje hebt zien kloppen! Lijkt me toch al wel een eerste geruststelling! jammer dat je een weekje minder lang bent, maar er fijn dat je al een hartje zag!

8. PieterPost

PieterPost Fanatiek lid

Nov 21, 2007
    1,149
    0
    0
    Hier nog een in de wachtstand, gek genoeg als je terug kijkt naar de dag dat je positief testte, is het wel snel gegaan, maar nu lijkt het toch maar niet die week 13 te willen worden,...zucht.

9. Miemi

Miemi Lid

Dec 9, 2007
    78
    0
    0
    Ha Passiepaar, dat is inderdaad waar! En om het nog eens van een andere kant te bekijken: je bent al over een kwart van je zwangerschap heen!

10. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

hey meiden,

De eerste 12 weken duren idd erg lang! al die onzekerheid enz. echt overal om ieder klein pijntje enzo jezelf gek maken mjeh :(
    Maar zodra de 12 weken voorbij zijn moet ik echt zeggen tijd lijkt dan ineens veel sneller te gaan :eek:

Zodra jullie de 12 weken voorbij zijn kun je alleen maar genieten :D

Fijne zwangerschap meiden !

11. petty

petty Actief lid

Jul 10, 2007
    451
    0
    0
    ha! leuk leuk leuk, t cluppie word steeds groter!

welkom meiden!

hier kun je lekker mee kletsen en zo helpen we elkaar die 12 weken door!

12. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Dat laatste is niet de bedoeling, daar hebben we de maand topics voor.

13. moniquekenitra

moniquekenitra Actief lid

Jan 3, 2008
    217
    0
    0
    Belgie
    ja echt ik krijg volgende week de eerste echo maar ik kan niet wachten tot de 12 weken voorbij zijn!

14. hoi meiden ik ben ook pril zwanger.
    maar ik maak me niet zo´n zorgen om ieder pijntje. misschien komt dat ook omdat mijn collega net wat verder zwanger is dan ik en ik haar ervaringen ook hoor.
    ik heb de 23e al een echo. dan ben ik 8 weken zwanger. waarom ik dat al zo vroeg krijg weet ik niet maar we zien wel

xxxxxxxxxxxxxxxxx

15. Maartje78

Maartje78 Bekend lid

Nov 16, 2007
    563
    0
    16
    Hallo,
    hier nog een net zwangere, en pfff wat duurt het nog lang zeg voordat de eerste weken om zijn.
    Mijn moeder en vriend weten het al wel, mijn vriend zijn ouders nog niet (zijn moeder heeft zelf 2 doodgeboren kindjes gehad die ze niet verwerkt heeft, dus zijn we bang dat als het bij ons misgaat zij helemaal instort)
    Nou nog een probleem..... Carnaval, we zitten in een carnavalsvereniging en vieren goed carnaval, dus ik denk... dat ik aan de antibiotica zit dit jaar.
    Pff lastig hoor al die leugens..
    Hoe doen jullie dat?

16. petty

petty Actief lid

Jul 10, 2007
    451
    0
    0
    hahah hier nog zo 1! die leugens en zooo moeten opletten op je woorden! ik ken het, het enige wat je kan doen is idd een leugent voor eigen bestwil verzinnen steeds.. :) je kunt niets anders..

17. petty

petty Actief lid

Jul 10, 2007
    451
    0
    0
    ik mag van mijn verloskundige ook als ik wil colgende week al voor een echo maar dat doe ik niet, ik kies ervoor om dit te doen met 12 of 13 weken voor t eerst, puur omdat je dan ook echt een mensje ziet.
    en je hebt geen garantie dat wanneer je die echo hebt gehad het niet mis kan gaan..ik wacht het dus gewoon af. en wat ik ook minder vind als je met 8 weken zou gaan duurt het nog zoooo lang voordag je weer mag...

18. petty

petty Actief lid

Jul 10, 2007
    451
    0
    0
    hoi natasja, wat bedoel je nou precies hiermee?

19. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Dat we dus topics hebben om samen door de zwangerschap te gaan, zie de bevallingslijsten.
    Als je dus samen door de eerste 12 weken heen wilt, sluit je je normaal aan bij die topics (voor de hele zwangerschap natuurlijk ook!)

Dus geen aparte topics die op hetzelfde neer komen.

20. petty

petty Actief lid

Jul 10, 2007
    451
    0
    0
    oh sorry..maar ik had deze topic niet in eerste instantie met die intentie geopend :oops: dit was meer om mijn hart te luchten en daarna kwam ik op dit idee..

ik zal in het vervolg beter opletten ;)

Share This Page