Ik moet het even kwijt, Maar hier waar ik woon maken ze dus echt pas met 12/13 weken een echo en nu weet ik ook wel dat ik gewoon moet wachten maar jeetje wat duurt dit toch lang ik weet al sinds 23 april dat ik zwanger ben en heb nu pas 23 juni de echo maar ik leef tot nu alleen maar in die onzekerheid bah Meer vrouwen die zolang moeten wachten en ja ik weet het het is ook niet anders en moet dat geduld opbrengen maar wordt zo moeilijk bah
Oh men ik snap dat je ongeduldig bent. Ik kreeg een vroege echo ivm een mk dus ik heb geen ervaring met zolang wachten. Succes
Dat is wel heel erg lang, Hier eerste echo met 10+5 gehad en dat duurde al een eeuwigheid. Succes met wachten
Zoo Dankjulliewel voor de reacties dat had ik niet verwacht eerder van tja dat duurt nu eenmaal zolang en is niet anders.. Had echt het gevoel dat ik zo ongeduldige doos ben en weer is niet kan wachten... Maar ja het duurt me echt te lang en maakt me zo onzeker voor als je de test hebt gedaan is je 1e echo een hou vast maar nu wel precies een houvast voor mij van 2 maand...
Ik zou vragen om een vervroegde echo of een pretecho laten maken met een week of 10. Zit je niet zo lang in onzekerheid. En stel dát het mis is (gaan we niet vanuit) dan heb je er niet onnodig langer mee doorgelopen. Niet elke mk herken je. Ik zag pas bij 10weken echo dat het mis was en zoals het eruit zag was mijn lichaam niet van plan t op korte termijn af te breken. Maar we gaan er gewoon vanuit dat het bij jou goed is
Ja dat is mijn angst dus ook heel erg Ben blij dat ik dus niet als enigste zo denk!! En wat betreft echo aanvragen dat doen ze dus gewoon niet of ik moet wat ergs hebben dan doen ze het wel.. En in mijn 1e zwangerschap heb ik HG gehad en was ik dus uitgedroogd en ben ik opgenomen met 6 weken en toen heb ik dus wel een echo gehad
Oh dat zou ik nooit zo lang volhouden!!! Hier heb ik 2 juni de eerste echo en ben dan ruim 7 weken. Is bij ons standaard zo rond de 8. Idd ergens een pretecho laten doen zou ik in jouw geval zeker overwegen.
Ik heb bij de eerste twee ook pas een echo met 12 weken gehad. Tegenwoordig doen veel verloskundigen ook een vroege echo met 7/8 weken, maar nog lang niet iedereen. Ik denk dat je niet anders kan dan afwachten... Succes!!
Ik snap heeeel goed wat je bedoelt! Ik woon in het buitenland en ze doen pas eerst en enige echo met 20 weken.. ik heb geprobeerd om een pretecho te regelen, maar kliniek had pas tijd in september.. zucht!! ik ben nu 12 weken en zou dus nog 2 maanden moeten wachten! Weet in elk geval mamas in nederland dat het een luxe is dat je zo vroeg een echo kan doen!! Hier zien ze het nut er niet van in en zeggen ze zelfs dat een echo voor 12 weken schadelijk kan zijn voor t kleintje... Ik hoop nu gewoon heel snel mn kleintje te voelen, dat is al een geruststelling! Mijn kwalen zijn nog op en top gelukkig en mn buik groeit dus hoop dat dat een goed teken is! (niet altijd gelukkig want voel me echt niet lekker) Heb jij ook nog steeds zwangerschapskwalen? Sterkte met wachten!!
Oh dat is bij jou nog erger dan idd dat is pas lang wachten ... Ja heb wel kwalen maar ondanks dat maakt het me nog steeds onzeker en er zit niks anders op dan wachten helaas 😓
Ja het is altijd vervelend als dingen niet in je eigen controle zijn, dat vind ik tenminste! Ik ben nu 12 weken en heb te horen gekregen dat ik inderdaad tot de 20 weken echo moet wachten.. dus ik hoop binnenkort het hartje te horen (is voor mij een grote opluchting) of nog beter ons kleintje te voelen! Hou vol en probeer niet teveel zorgen te maken, want dat vind jouw kleintje ook niet zo leuk denk ik!! Ik heb het tot week 12 volgehouden dus dan kan jij het zeker!! Wat mij soms wel helpt om te relativeren is te beseffen dat ze vroeger nooit echo's hadden... toen was dat heel normaal! Sterkte!
Dat is idd wel erg lang wachten! Ik zou gewoon dan zelf kijken voor een pretecho dan kan je in ieder geval je kleine zien nog voor de 12 weken. groetjes
Ik herken je gevoel. Bij ons wordt er ook geen eerdere echo aangeboden dan de termijnecho. Ik heb zelf bij een buro een echo laten doen omdat ik niet zo lang kon wachten. Ik wilde weten of er hartactie was. Al vind ik t ook wel spannend of t goed is blijven gaan. As woensdag termijnecho. Week later had ik intake bij de vk (die ik eerder ook had) zegt ze : had toch gebeld... Je bent te bescheiden, je draagt je verleden toch ook mee. Tja ik dacht ik ben dit keer niet anders dan ieder ander. Anyway ik had ne t geld kunnen besparen. Je kunt toch even bellen en proberen of je eerder terecht kan? Niet geschoten is altijd mis. Ps t woord pretecho heb ik een pesthekel aan, t kan ook een kl*te echo worden.
Ohhh ik vind tot a.s dinsdag (dan ben ik ruim 8 weken) al zó lang duren! In jouw situatie zou ik zeker een echo plannen bij een pretechobureau (idd stom woord)
De tweede keer dat ik zwanger was had ik me bij de verloskundige gemeld en zou ik ook pas met 12 weken mogen komen. Dat werd 7 omdat ik bloedverlies had en door een bbz ben ik nu bij de gynaecoloog. Met elke volgende zwangerschap moet ik met 5 weken komen. Twaalf weken is lang wachten, maar als ik zo je onderschrift zie zoh ik graag willen ruilen.