oh wat voel ik mij naar!

Discussie in 'De lounge' gestart door wachtend, 3 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misa

misa Niet meer actief

Ooh wat sneu! Ik kan me voorstellen dat je je zo slecht voelt..! Veel sterkte en beterschap!

2. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    Och, wat een vreselijk nieuws en wat een tegenvaller voor jullie allemaal.
    Je zult je inderdaad heel rot voelen, maar alsjeblieft voel je niet schuldig.
    Je beestje wordt zo goed verzorgd door jou (jullie)! Het kan vanaf morgen alleen maar beter gaan met haar. Heel veel sterkte!!

3. wachtend

wachtend Niet meer actief

Dank jullie wel allemaal voor jullie lieve woorden. We moesten een keuze maken en poes weer 7 weken opsluiten in de bench is geen optie. Poes word knettergek! Maar we moesten ook aan ons portomenee denken. Al met al is dit echt een hele dure grap en een 2e operatie met weer het dilemma gaat het helpen of niet dat konden we niet nemen.

Poes moet na de amputatie nog 10 dagen in de bench liggen, maar we mogen haar al diezelfde avond weer op schoot nemen om te knuffelen en god wat mist ze dat!

Morgen om 13:00 uur begint de operatie en hopen we op een heel voorspoedig herstel!

4. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    pfff wat erg zeg heel veel succes morgen gelukkig passe zich snel aan en zal je zien loopt ze binnenkort weer rond of ze niks mankeert maar het is wel ontzettend zielig

5. pluisje19

pluisje19 Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.754
    0
    0
    Om 13:00u brandt hier een kaarsje voor haar... nogmaals sterkte
    en knuffel haar vanavond maar lekker veel. Ik denk dat zij niet de enige is, die dat gemist heeft;)
    knuffel Pluisje

6. wachtend

En het verhaal word nog mooier. Ik ben net gebeld door mijn eigen dierenarts. Die heeft een second opinion aan gevaagd bij een orthopedisch chirurg en helaas is de operatie van poes niet goed gedaan en de chirurg die het heeft gedaan is niet bevoegd om ortopedische operaties uit te voeren. Doordat de chirurg fouten heeft gemaakt is de plaat gebroken en daardoor is de poot van poes nu helemaal verbrijzeld en niet meer te redden. De ortopedisch chirurg van de second opinion wilde het wel gaan proberen maar omdat de kans van slagen zo nihil is gaan we toch voor de amputatie. Mijn eigen dierenarts gaat nu verhaal halen bij de chirurg die poes heeft geopereerd en alle kosten op hem verhalen die zijn gemaakt in dr afgelopen week.
    Door deze chirurg moet poes dus nu haar poot missen terwijl als een echte orthopedisch chirurg het geopereerd had we poes haar poot hadden kunnen sparen.
    Ik ben echt helemaal op nu. Ik ben boos en verdrietig dat deze man mijn poes geopereerd heeft terwijl hij dit soort operaties niet eens kon. En ik ben blij dat mijn eigen dierenarts zich zo voor onze poes en ons inzet.

Het is mij allemaal even teveel nu. Gister erachter gekomen dat wij zwanger zijn van de 2e met de angst voor een miskraam (meerdere gehad) en dan deze complicaties van onze poes erbij en de angst voor weer een operatie dit keer om haar poot te amputeren. Het is wat veel.

7. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Arm beestje,sterke!

8. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    Och, meid, wat een vreselijke toestand! Inderdaad wel ontzettend goed van je dierenarts om te overleggen met een orthopedisch chirurg. Maar helaas is de uitkomst van dat overleg zwaar k..... Wat vreselijk voor jullie om te horen dat de chirurg die de operatie verricht heeft eigenlijk niet gekwalificeerd was voor die operatie waardoor, zeer waarschijnlijk, jullie beestje haar pootje moet gaan missen. Worden er nog stappen ondernomen tegen deze chirurg? Ik kan mij voorstellen dat je helemaal gebroken bent door dit nieuws.

Tegelijkertijd wil ik je toch ook (voorzichtig) feliciteren met je zwangerschap! Ik hoop en duim dat het ditmaal wel goed gaat.

Ik wil je hierbij een knuffel geven, ook al ken ik je niet......Ik vind het gewoon zo ongelooflijk erg voor jullie en nogmaals, ik hoop dat deze zwangerschap wel goed gaat!!

9. kersenflap

kersenflap Niet meer actief

Meis wat zal jij blij zijn als het avond is en poes gewoon thuis bij jou op de bank ligt, meid, denk ook even aan jezelf probeer even alles op alles te zetten en even te "genieten" er zit wat moois in jouw buik.

Ik wil je heel veel sterkte wensen. Dikke knuffel

10. wachtend

Dank jullie wel allemaal. Er gaan inderdaad stappen ondernomen worden tegen de chirurg maar ook tegen de dierenartsenpraktijk waar poes de eerste keer geopereerd is dit word allemaal geregeld door mijn eigen dierenarts omdat als het collega's onderling zijn er veel beter naar gekeken word.

Poes is nu net naar de dierenarts gebracht en ik word gebeld om te vertellen hoe de amputatie is verlopen. Ik had het er zo zwaar mee om haar weer weg te brengen voor de zoveelste ingreep!

Dank jullie wel voor de voorzichtige felicitaties ik ben ook best nerveus erover en hoop inderdaad dat alles goed gaat. Vandaag dan ook mijn laatste sigaret gerookt (met die operatie van poes erbij dit besproken met huisarts en die zei ook teveel stress om poes etc is ook niet goed), mijn foliumzuur gehaald en maar 2 a 3 koppen koffie per dag en duimen dat ik de 12 weken goed door kom.

11. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Kan me voorstellen dat dit teveel ineens is, probeer toch je rust hierin te vinden. Dat is niet alleen voor jou goed, maar ook voor dat kleine wondertje dat nu in je groeit. Ik hoop dat je eigen da hierin wat kan betekenen. Het is toch te belachelijk voor woorden dat men kennelijk maar wat doet en er dus voor zorgt dat er een poot van zo'n diertje moet worden geamputeerd. Dat had dus niet gehoeven?

Sterkte iig, ik hoop de ze goed uit de operatie komt en dan kunnen jullie haar eindelijk weer knuffelen!

12. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Sterkte ermee. Niet leuk voor de kat en voor jullie.
    Ik heb vaak katten met 3 poten gezien, ze kunnen zich daar goed mee redden, maar het is natuurlijk net leuk.

Hopelijk kom je na de operatie een beetje tot rust. Lekker kroelen met je kat. Wens je een goede zwangerschap

13. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.261
    23.368
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Lieve wachtende, ook al ken ik je niet, ik leef zooo met je mee! Als ik denk dat onze kat Joey dit mee zou moeten maken. Ik krijg al tranen in mn ogen als ik er maar aan denk! Ik hoop dat alles geregeld wordt tussen de dierenartsen, ook al is het een schamele troost. Ik hoop dat je poes snel weer mag halen vandaag. En wat fijn dat die operatie zo minder belastend is en je haar vanavond lekker op schoot mag nemen.
    Ook een voorzichtig gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik ga duimen dat het goed blijft gaan.
    Dikke knuffel!

14. Indy1986

Indy1986 Niet meer actief

Wat zielig! Sterkte en beterschap voor de poes en jou!

15. Amare

Amare Niet meer actief

Heel veel beterschap en sterkte voor jullie en de poes!

16. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Hele dikke knuffel

Hopelijk is poes snel weer thuis
    En ook van mij een voorzichtige gefeliciteerd. Hoop mee voor jullie dat het een plakbeeb is

En lekker genieten als je poes straks weer lekker mag kroelen, dat zal poes iig wel doen denk ik

17. pluisje19

pluisje19 Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.754
    0
    0
    Ben nu wel nieuwsgierig hoe het met haar is... En gefeliciteerd:)

18. wachtend

Sorry voor de late update maar poes kon pas om 18:30 uur opgehaald worden en erna was het wat spitsuur met zoon naar bed brengen en telefoontjes die we kregen.

Poes heeft de amputatie goed doorstaan! Het is een apart gezicht en ik heb wel wat traantjes moeten laten geloof mij!

Poes doet het super! Probeert zich nu al op haar 3 poten voort te bewegen dit gaat met vallen en opstaan. Maar ze is wel al op de bak gegaan!! Zo trots! En dat zonder vallen!

Verder is ze heel duf en bewegen doet haar wel zeer dus we hebben besloten haar vanavond nog niet uit de bench te halen en haar eerst bij te laten komen van alle indrukken.

Ook de dierenarts gesproken die waar de eerste operatie is gedaan en meneer wilt niet bekennen dat er fouten zijn gemaakt. Hij zei : tja die orthopedisch chirurg heeft makkelijk kletsen als hij niet weet hoe het pootje was na het ongeluk. De dierenarts zelf heeft alle medewerking toegezegd om recht te krijgen of het inderdaad fout was poes op deze manier te opereren en daar ben ik erg blij mee. Ik wil duidelijkheid. We kunnen niets terug draaien maar graag wil ik wel een correct verhaal.

Hierbij een foto van poes op 3 poten....

19. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Dat ziet er al heel netjes uit zeg! Hoe naar ook, voor je het weet is ze niet anders gewend en doet ze niet onder voor d'r zelf als hoe ze was met 4 pootjes..

Neemt niet weg dat ik me helemaal in kan leven in hoe jij je nu moet voelen. Je gunt het je diertje niet om zoveel pijn te moeten lijden en al die ellende en stress door te moeten maken als het heen en weren naar de dierenarts en al die nare operaties.. Hopelijk gaat ze nu opknappen heen en kun jij straks ergens vrede vinden in hoe het allemaal gelopen is. Sterkte..

(en een voorzichtig gefeliciteerdje;) )

20. wachtend

Vannacht was drama om 0:45 uur werd ze wakker door hele erge pijn en heeft ze alles bij elkaar gegild. Haar haar medicatie gegeven en toen was ze weer rustig tot half 9 en begon het weer van voren af aan.

Net met de dierenarts overlegd dat we de morfine gaan ophogen naar 3x per dag en haar heel veel rust gunnen. Ze is moe, heeft pijn en beseft nog niet dat haar poot eraf is.

Deel Deze Pagina