Hoi meiden, Mijn zoontje van ruim 5 weken is een goede slaper. Ik geef volledige borstvoeding en over het algemeen slaapt hij van voeding tot voeding. Incl. voeden is hij dan meestal zo'n drie kwartier tot een uur wakker, en in die tijd houden we ons aan de werkwijze van Ria Blom (Regelmaat en inbakeren). Na het voeden, knuffelen en spelen in de box gaan ons mannetje dus weer slapen en overdag maak ik hem vaak vier uur na de vorige voeding wakker voor de nieuwe voeding. 's Nachts laat hij over het algemeen minstens 6 uur tussen de voedingen zitten, heerlijk voor z'n papa en mama dus! Als hij wakker is, is hij alert en vrolijk, hij poept en plast goed en groeit super! Het is een super mannetje! M'n gevoel zegt: het gaat prima met hem. Maar ergens vraag ik me toch af of een baby ook teveel kan slapen. Is zoveel slapen normaal voor een baby van zijn leeftijd? En ben ik op de goede manier bezig om hem weer in z'n bedje te leggen als hij laat merken weer moe te zijn? Hoor graag jullie ervaringen! Alvast bedankt!
Als het super gaat, dan gaat het super. Sommige pasgeborenen slapen 16 uur en andere 22 uur per etmaal.. dat kan dus flink verschillen. Zolang een kind gezellig is, goed eet (plasluiers en af en toe een poepbroek) en papa en mama zijn blij, dan is het goed. Teveel slapen is dus niet aan de orde. Blijf in de gaten houden dat je kindje lekker blijft slapen en blijf sturen op een dag / nachtritme. Mijn kindjes sliepen ook veel en gemakkelijk en door overdag het een beetje te reguleren sliepen ze beide heel snel (7e en 8e week) door (8 uur achter elkaar). Ze kwam ook altijd maar één keer per nacht (23:00 - rond 4:00 en dan om 8:00 weer..)
wij hebben ook een lekkere slaapbaby konden haar in begin niet eens wakker krijgen voor voeding de ene slaapt meer dan de andere geniet er lekker van tuurlijk is het goed als je merkt als hij moe wordt dat je hem dan in zijn bedje legt.. je doet het super
Je bent hartstikke goed bezig en je zoontje zo te horen ook . Idd zoals al gezegd, bij voldoende plas/poepluiers, een alert kind tijdens 'wakker-tijd' en goede groei, bestaat teveel slapen niet. Vooral blijven doorgaan zo! geniet er lekker van zolang als het duurt (hopelijk voor jou heel lang, haha)
Bedankt voor jullie reacties! Fijn om bevestigd te worden in mijn gevoel dat ons mannetje het prima doet! En ik geniet er zeker van dat hij zo super slaapt, ik besef me dat we daar veel geluk mee hebben!