oh wee! / samen bevallen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Riepel, 4 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Riepel

Riepel Nieuw lid

4 sep 2012
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zit met mijn vriend wat in dubio over welke zwangerschapscursus we willen doen. Eigenlijk willen wij toch wel een cursus doen waarvan een groot gedeelte samen gedaan wordt. Na wikken en wegen zitten we nu te twijfelen tussen de cursus samen bevallen en de cursus Oh wee! (van het groene kruis).

Nu kan ik over samen bevallen wel wat vinden op Internet, maar niet echt over de twijfels die we erbij hebben. Ten eerste zijn we een beetje bang dat het gedeelte "delen van ervaringen" een beetje sneu is (wij zitten er allebei niet echt op te wachten het te hebben over de nukken en grillen van andere zwangere stellen). Verder vind ik het ook niet echt fijn dat de cursus thuis bij de cursusleidster wordt gegeven. Eigenlijk heb ik liever gewoon een neutrale plek. Aan de andere kant ziet het er wel uit als een degelijke cursus (misschien met 9 lessen wel een beetje lang).

Oh wee! is wat korter (6 lessen). Deze cursus vindt plaats op een neutrale plaats en lijkt vrij zakelijk van opzet (voor de duidelijkheid: dat zie ik als voordeel). Deze cursus heeft wel als nadeel dat mijn partner slechts bij de helft van de lessen aanwezig is. Ik heb dus geen idee in hoeverre hij betrokken raakt bij de cursus. Omdat deze cursus in een beperkte regio wordt gegeven kon ik ook zo snel geen ervaringen vinden van mensen.

Graag zou ik willen vragen of jullie ervaring hebben met een van deze cursussen en of jullie me wat meer inzicht kunnen geven in hoe het eraan toegaat.

2. Itsmemarrie

Itsmemarrie Bekend lid

15 jan 2012
    958
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben samen bevallen gedaan, mijn vriend vond het erg leuk om alles mee te krijgen. Ik vond het juist prettig en erg gezellig met nog een aantal stellen et zijn die ongeveer op het zelfde punt in hun zwangerschap waren maar dat blijft natuurlijk persoonlijk. De cursus zelf vond ik erg interessant, iedere les een uur theorie en daarna ademhalingsoefeningen. 1 keer massage van man lief! Wij vonden t erg geslaagt nu maar afwachten of t tijdens de bevalling helpt :) die moet nog komen namelijk

3. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Wij hebben ook de cursus Samen Bevallen gedaan en dat beviel ons erg goed. Je leert ademhalingsoefeningen die je kunt toepassen in de verschillende stadia's van de bevalling. Ook krijg je informatie over de zwangerschap, de bevalling en de kraamperiode. Ze geven je informatie over pijnbestrijding, borstvoeding/flesvoeding en de partner wordt gedurende de cursus overal bij betrokken. Wij hebben er veel aan gehad en ik raad daarom andere ouders in spƩ deze cursus ook aan.

Deel Deze Pagina