mijn man snapt niks van nesteldrang...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door friezinne82, 29 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. friezinne82

friezinne82 Bekend lid

6 mrt 2009
    719
    0
    0
    ambulant woonbegeleider
    Mijn hoofd snapt het heus, maar mijn hele lijf en leden zeggen wat anders...

20 maart ben ik uitgerekend van onze derde spruit en nu hebben we het onzalige idee opgevat om ons huis te verkopen:cool:. Voor 3 februari moeten we verhuisd zijn en er moeten ook nog een aantal dingen verbouwd worden in de nieuwe woning, waarvan we op 24 januari de sleutel krijgen.

Ik heb het moeilijk, want ik wil heel graag dat alles klaar is als de baby geboren wordt. Mijn man zegt alleen maar dat alles goed komt en snapt niet dat mijn oren zo nu en dan dicht slaan... een voorbeeldje:

Ik: Ik wil niet dat alle babyspullen bij mijn zus komen te staan, want dan kunnen we er niet bij als we ze nodig hebben.
    Hij: In principe hebben we de spullen pas nodig als de baby geboren is!
    *hier slaan mijn oren dicht*
    Ik: NEEE, alles moet nog gewassen en dergelijke! Dat kan helemaal niet!!
    Hij: je laat me niet uitpraten...
    Ik: zeg dan ook niet van die domme dingen...
    Hij: "dus we halen ze zo snel mogelijk op, zodra het kan...

Hebben jullie nog ook van dat soort dingen? En serieus mijn hoofd snapt het...

2. angel071986

angel071986 Bekend lid

24 mrt 2013
    721
    113
    43
    Jah hoor, heel herkenbaar! Bij ons ook nog steeds dingen niet af....gelukkig wel in huis, vanaf vandaag ook pas hoor. Maar manlief zegt, dat als het echt nodig is hij zo dingen in elkaar heeft gezet. Pffffff, zo irri, maar heb nu wel een ultimatum gestelt dat als het volgend weekend niet af is dat ik het dan ECHT zelf ga doen ;). Dus ik ben benieuwd hihi. Maar inderdaad je hoofd weet soms dat je aan het overdrijven bent, maar je gevoel/hormonen zeggen iets heel anders!!! Succes met verhuizen....moet er zelf echt niet aan denken :)

3. Uppendup

Uppendup Actief lid

4 jun 2013
    323
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ken het, daarom al na tweede kerst al alle kerstspullen opgeruimd zodat ik alles kon poetsen en alles zo in huis kon neer zetten zoals ik het wou

Ben pas 17 maart uitgeteld

4. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Ja hoor herkenbaar. De babykamer moet nog gedaan worden maar manlief snap niet dat ik het nu af wil hebben. Hij staat op zijn dooie akkertje (voor mijn gevoel) te schilderen. Pfff het schiet zo niet op. Moet nog vloerbedekking erin, behangen en dan inrichten. Dinsdag al 31 weken zwanger. Maar nesteldrang nee hoor :D
    En dan door de verbouwing die net avhter de rug is, alles schoonmaken en het huis ordenen.

5. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Hihi ik lees gezellig mee en ben benieuwd hoe het mij straks zal vergaan...
    ben in juni uitgerekend (24) en dan kunnen we ook wrsch ons nieuwe huis in...
    Goeie timing ;)
    Het is nog vroeg maar ik vraag me wel af hoe ik dat straks ga doen met mijn hoogzwangere lijf en de nesteldrang tussen de verhuisdozen...;):(

6. friezinne82

friezinne82 Bekend lid

6 mrt 2009
    719
    0
    0
    ambulant woonbegeleider
    fijn dat ik in ieder geval niet de enige ben :D!

Meer verhalen? :D

7. Sproetepetoet

Sproetepetoet Actief lid

18 jul 2013
    160
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja hier ook hoor!!

Wij zijn net verhuisd en hebben een boel verklust aan de nieuwe woning... maarrrr er moet ook nog een hele boel gebeuren... Op dit moment staat de toekomstige babykamer tjokvol met klusspullen... ahhhhhrgggg!!!! Ik weet ook wel dat dat nu de enige plek in huis is, maar OMG! Wat als ons kindje eerder komt!!!! :$
    Volgens mijn man komt alles goed... maar ja dat zegt hij altijd :D

8. Vlinder24

Vlinder24 Fanatiek lid

24 feb 2010
    1.372
    3
    38
    Ja ik heb enorm last van nesteldrang.. nornaal wacht ik tot 3 koningen met kerstspullen opruimen, nu staan ze sinds gisteren alweer op se berging. Huis moet opgeruimd en schoon zijn, ccntinu. Lastig met een peutertje in huis:) mijn vriend laat me gelukkig gewoon mijn gang gaan :)

9. AuroraM

AuroraM Actief lid

15 mei 2013
    167
    1
    18
    Gooi

Herkenbaar hoor dames:) Alleen, stel dat een baby eerder komt dan 37 weken zal hij toch echt nog even in het ziekenhuis moeten blijven. Je kunt er dus van uitgaan dat je tot 37 weken de tijd hebt om alles klaar te hebben..

10. AuroraM

AuroraM Actief lid

15 mei 2013
    167
    1
    18
    Gooi

Ik wilde eigenlijk ook de kerstspullen al weg maar is ook zo ongezellig met oud en nieuw. En huis zou ik het liefste constant op orde hebben maar is een eindeloze , onbegonnen strijd met drie kinderen in huis tijdens de kerstvakantie :)

11. Sproetepetoet

Sproetepetoet Actief lid

18 jul 2013
    160
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helemaal waar natuurlijk, al denk ik dat van klussen niet zo heel veel komen als je een babytje in het ziekenhuis hebt liggen...

Maar goed, daar gaan we natuurlijk helemaal niet vanuit... het is gewoon dat allesoverheersende gevoel alles keurig netjes aan kant te willen hebben...

12. Frietje

Frietje Bekend lid

30 okt 2013
    720
    0
    0
    Trying to take over the world...
    Gouda
    Haha heel herkenbaar. Tot nu toe is er 1 muur geverfd en ben nu 30wkn zwanger. Vloer moet er nog in (6 januari komen ze die leggen, vinyl), wachten op de grodijnen (ergens in januari) en dan moet het bedje nog in elkaar gezet worden (geen idee hoe die eruit ziet want die staat nog steeds ingepakt in kartonnen dozen) en dan moeten we nog een aantal spullen kopen en alles nog wassen wat we al van vrienden hebben gekregen.

Bij mij kriebelt het behoorlijk maar manlief is de rust himself.... Super irritant. We hebben nog geen badje, wasmiddel, etc. Kleine dingen maar goed met og 10weken op de teller wil je alles gewoon binnen hebben, ik in ieder geval wel hihi.

Gister was ik zo onrustig dat ik spontaan de woonkamer verbouwd heb (lees met bekkeninstabiliteit, blaase n nieren die niet in orde zijn) een loodzware kast verschuiven en tv ergens anders neerzetten.... Manlief moest wel lachen maar snapte niet waarom ik mij dit zelf aan deed (ik okk niet maar het staat nu wel beter)..... Dus herken het heel goed haha

13. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Heel herkenbaar hoor. Ik ben eind maart uitgerekend en nu sinds een week of 4 hebben we de kamer van onze oudste zoon af. Die moest eerst want die sliep nog in de babykamer.
    De babykamer moest nog wel helemaal verbouwd/up to date gemaakt worden. Dus plafond eruit, stucadoor erin om de muren te stuccen, muren verven, decoratie ophangen, deurtjes van de kast ophangen, meubels erin en inruimen. Alle spullen wil ik nog niet wassen want dat heeft voor mijn gevoel geen zin omdat alles anders weer in de stoffige dozen moet. Kan ik straks weer opnieuw beginnen.

Inmiddels is het plafond eruit en is het nu wachten op de stucadoor. Helaas proberen we die al 2 weken te bellen en die krijgen we dus niet te pakken grrrrrrr. Nu proberen we het deze week nog en anders gaan we opzoek naar een ander zodat we ook verder kunnen.

Manlief heeft zoiets van wat maak je je toch druk, we hebben nog 12 weken!
    Ik: 12 WEKEN?? Waar haal je dat vandaan? De baby kan net zo goed eerder komen hoor. Onze oudste kwam ook 2 weken te vroeg. Ik wil alles gewoon met week 36 af hebben zodat ik in kan ruimen als dat daarvoor nog niet kon.
    Manlief: O maar dan hebben we nog 8 weken. Komt goed schatje.
    Ik: Ja komt goed maar ga is ff rekenen? De stucadoor moet nog komen, stel hij kan over 2 weken komen, dan moet het stucwerk een week drogen voor we kunnen schilderen, het plafond moet er nog in, de muren moeten 2 keer geverfd worden en dan moeten de meubels erin de decoratie aan de muur bevestigd worden en de deuren van de kastjes erin.
    Manlief: Nou ja wordt krap maar kan prima hoor. GRRRR.

We gaan maar aan de gang in de woonkamer. Vandaag uitgebreid mijn keuken staan poetsen. Vind mijn stuitje en rug absoluut niet leuk en mijn vermoeidheid ook niet maar mijn keuken is netjes. Nu beginnen aan de woonkamer. Mijn zoon van 2,5 had het op zijn hopen dus is er een kernbom ontploft in de woonkamer.

Sorry voor het ellelange verhaal maar blijkbaar moest ik even wat frustratie kwijt.

14. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Oh meid, wat een toestand, maar ik snap je helemaal!

Hier zwanger van de tweede, blijkt ook een jongen dus qua spullen (en eigenlijk qua kinderkamer) hoef ik helemaal niets te doen. Toch wilden we de babykamer opfrissen als in, muur verven, muur behangen en een nieuw gordijn. Vanaf week 16 liep ik te zeuren op manlief dat het moest, haha. Nu is dat vrij snel gedaan en heb ik ook heel erg het gevoel: Waar ging dat nou weer over?? Ben nu bijna 26 weken en ben helemaal klaar! haha, belachelijk!
    Kan nu nog 14 weken schoonmaken, wassen en shoppen :$

Stomme hormonen...

Deel Deze Pagina