Hoi Meiden, Ik hoop dat jullie me echt kunnen helpen.. Ben vorige week woensdag met de auto vertrokken naar spanje. 1630 km. in 1 keer doorgereden, wel met stoppen voor me benen te strekken, plassen, tanken.. maar nu het volgende. Ik zat gewoon naast me vriend in de auto, dus reed zelf niet.. maar had een joggingbroek aan die s gaan zweten.. Dus eenmaal in Spanje, waren me liezen helemaal kapot. Nou ik wilde toch zwemmen dus dacht.. doe een korte broekje aan zonder onderbroek of bikinibroekje. Dat gedaan, 3 dagen volgehouden, toen kon ik niet meer lopen. Ik keek in de spiegel naar me lies, en ik werd helemaal niet goed. het is helemaal kapot. Ik ingesmeerd met sudocreme, hielp niet, toen ingesmeerd met uienzalf, hielp niet, toen is me schoonmoeder naar de dokter daar gewest en kreeg ik speciaal spul. Daar zat zink in. Nu was dat een witte zalf en die droogde op. Dus na een paar dagen de hel dag op bed liggen en me liezen te laten rusten voelde ik dat het wel wat beter werd. alleen in me lies zelf geneest het niet zo goed. Het is geen schimmelinfectie het is echt kapot door het schuren. De pijn heb ik nu nog.. Wat kan ik het beste doen? en heeft iemand van jullie dit ook wel eens gehad???? Ik heb wel ook een beetje jeuk aan mijn schaamlippen. het lijkt wel of die gegroeit zijn. ze zijn erg gevoelig. Help me please.
oeh dat doet pijn! goed schoonhouden, in blijven smeren en zovaak mogelijk onbedekt laten die huid. das de enige manier..
heb je ook speciaal spul er voor wat ik het beste er op kan smeren. Het is een hele grote rode oppervlakte, en door die zalf uit spanje is de huis uitgedroogd. heb er nu even talkpoeder van ziwtzal op gedaan kijken hoe dat helpt.
Je kunt bepanthenzalf gebruiken, is heel vet en werkt super! Wel opletten dat je de zalf en niet de creme koopt. Succes!
eight hour cream van elizabeth arden is ook wonderspul!! Ruikt niet zo lekker maar is ook er vet...ik heb het altijd in huis!! Is al heel oud en wordt bij bv parfumerien verkocht..kost ongeveer 15 euro geloof ik maar je doet er heel lang mee omdat je maar erg weinig nodig hebt!! xxx
zoveel mogelijk luchtig houden doe rokjes aan en klinkt misschien wat stom maat je benen wijd houden! het moet helen en dat lukt niet als het schuurd dus geen broeken maar rokjes dragen! veel sterkte!
Liefst geen talkpoeder en zeker niet met parfum (die van zwitsal zal zeker geparfumeerd zijn), dat droogt alleen uit. Heeeeeel veel luchten, liefst geen onderbroek of knellende randjes. Lekker kinky: rokje zonder onderbroekje. Insmeren met zinkzalf o.i.d., zo vaak mogelijk. En zoveel mogelijk dan ook nog de beentjes wijd zodat het niet kan gaan broeien. De buitenlucht is het beste. Dat van je schaamlippen herken ik ook wel, had er ook last van. Veel succes, het lijkt me vreselijk!
Ik heb abrikozenpit olie, die is ingedikt maar kan zo even het merk niet zeggen.... Idd vet houden, met bepanthen of vaseline, regelmatig schoonmaken en geen onderbroek aan... GEEN talkpoeder! Vervelend dat hiermee je vakantie een beetje verpest word zeg! Hopelijk is het snel over! succes
Iedereen zegt nu wel hier geen talkpoeder, maar dat was bij mij toen ik zwanger was en een enorme buik had echt het ENIGE wat hielp bij mijn kapotte liezen hoor. Ze waren inderdaad helemaal aan het smetten, dus ik weet niet of er een echte medische reden is om het niet te doen, anders zou ik toch maar wel talkpoeder proberen. Inderdaad niet die van zwitsal maar een ongeparfumeerde.
hoi meiden, bedankt voor jullie reacties.. ben sinds vandaag dus begonnen met talkpoeder en het droogt nu wel goed uit.. mijn broer vertelde me dat hij ook altijd last heeft van zijn liezen en vooral in de zomer met natte korte broeken die schuren..ik ga morgen ochtend zowieso even de huisarts bellen om te vragen wat het beste is.
He hoi, Wat zal je een last hebben zeg! Wat wij bij clienten doen als ze smetplekken hebben is: Goed schoonmaken/wassen en vooral heeeeeel goed droogdeppen! Daarna cavilonspray aanbrengen, dit laten drogen en dan het liefst zo veel mogelijk met je benen wijd om het zo genoeg zuurstof te geven. Daardoor blijft je huid droog. Smetplekken houden van warmte en vochtige plaatsen. Door het goed groog tehouden, geneest het sneller. Cavilonspray geeft een soort beschemlaagje op je huid. Vlgs mij alleen verkrijgbaar via recept, maar dat weet ik niet zeker. Niet verwarren met die pleisterspray's! Beterschap! Aleida
Dat je schaamlippen groter zijn geworden, kan daar goed los van staan. Is namelijk een 'normaal' symptoom. Komt door de betere doorbloeding. Maar ik begrijp dat de huid kapot is? En dat komt door de lange zit? Boven heb ik al goede tips gelezen. Zorg vooral dat er géén wrijving meer komt. Bij mij hielp juist een pantybroekje, als we gingen wandelen. Die zat strak en bleef op z'n plek, waardoor de huid niet meer op elkaar wreef. Maar verder zoveel mogelijk wrijving vermijden. Dus inderdaad veel zitten/liggen met je benen wijd. En goed smeren.
Hihihi, keuze genoeg uit cremepjes en zalfjes dus daar zal ik niet mee aankomen Maar de tip om met blote benen te lopen zal ik toch niet aannemen hoor, als je benen namelijk tegen elkaar gaan als je loopt wordt het nog erger omdat het blijft schuren. Doe dan een broekje aan (je hebt van die leggingbroekjes die je onder een rok aan kan doen bijvoorbeeld. En wanneer je niet loopt dan de boel uit en lekker laten luchten! Sterkte! Ik hoop dat het snel minder wordt.
ik zou ook zeggen talkpoeder(dat absorbeert vocht/zweet om erger te voorkomen) zeker geen creme als het zo heet is dat zweet je meteen uit en word het erger. en verder aan de lucht droog houden(benen uit elkaar) succes!
Ik zou zelf eens even naar een dokter gaan daar! Want dat van je schaamlippen klinkt toch als een schimmel. Dan krijg je miconazol-zalf en ben je er binnen enkele uren vanaf (de jeuk dan). Ipv zelf nu blijven dokteren...
wat vervelend zeg!! door zink (en talkpoeder) droogt het volgens mij juist in; das de werking van het spul. moesten we vroeger altijd in het ziekenhuis erop doen bij gesmette liezen.... als het al wel wat opknapt erdoor, zou ik er wel meer doorgaan! en inderdaad: veel in de open lucht! sterkte! enne... hoop dat het lukt je vakantie niet te laten verpesten!