Wanneer hebben jullie tegen familie verteld dat je zwanger bent? En hoe hebben julie dat gedaan? Hebben jullie een orgineel idee? Ben 4 weken zwanegr van de eerste.
mijn ouders wisten het met 5 weken precies, mijn familie met 7,5 week. ik heb een goede band met mijn familie en als het fout was gegaan had ik hun steun nodig gehad, vandaar. ik heb het in een sinterklaasgedichtje verwerkt, maar ik neem dat jij niet zolang wilt wachten
Wij hebben het 2 stel goede vrienden verteld met respectievelijk 6 en 8 weken omdat we hun steun ook echt wilden hebben als het mis zou gaan. Verder heb ik het 2 hele goede collega's verteld dat als het mis zou gaan op het werk dat ik wel bij iemand terecht zou kunnen. En zij hebben me ook gesteund in die vermoeiende 1e weken door af en toe wat werk over te pakken, dat was wel fijn. De rest hebben we het pas verteld toen we de 12 weken echo hadden gehad en vrij zeker wisten dat alles goed was. Toen hebben we als 1e de ouders het verteld en daarna de rest.
Wij hebben het gelijk na de test verteld.. Mijn ouders sokken met de liesfte opa en oma en mijn schoonouders een beker. Het is cliche, maar we konden het gewoon niet voor ons houden. ze zouden het zowiezo gelijk weten, omdat ik niet meer rook en drink. En ja dan gaan er natuurlijk wel belletjes rinkelen...hihi En daarna de vrienden en fam verteld met het blijde nieuws (4,2 weken zwanger). En ik moest het tegen mijn baas en collega's vertellen (4,4 weken zwanger), want ik mag nu bepaalde dingen niet meer, wat ik wel erg jammer vind. Het was trouwens ook maar goed dat collega's het wisten anders kon mijn collega mij niet opvangen toen ik flauwviel in de werkplaats, en daar staan toch al best wel gevaarlijke apperaten. Is gewoon makkelijk dat ze iets weten, als je niet lekker voelt en rare dingen hebt.
heb het de dag na de test verteld met i love opa en oma spenen..heel simpel maar wel doeltreffend!! Was blij dat ze het wisten toen het fout ging!! Zou het bij een volgende zwangerschap weer meteen vertellen!
Een vriendin en nichtje gelijk op de dag dat we positief hadden getest... vriendin had het mij ook verteld toen ze positief had getest en met mijn nichtje ging ik die dag winkelen en wist dat hun ook bezig waren voor een kindje. Ik kon het niet meer voor me houden en toen ik het van ons vertelde, vertelde zij ook dat ze zwanger is(3 weken verder dan mij) super leuk! Mijn ouders/schoonouders wilden we het op vaderdag gaan vertellen maar toen we de 1e echo hadden gehad (ik was toen 6,5 week zwanger) en het misschien op een miskraam ging uitlopen (ze zag geen hartje) waren we zo van slag dat we het eerder verteld hebben... gelukkig was er bij de 2e echo wel een kloppend hartje te zien! 3 collega's wisten het ook al vrij snel. Toen de 2e echo goed bleek te zijn hebben we het de broers/(schoon)zussen verteld en vrij snel daarna stond het ook op mijn hyves en heb ik een babysite aangemaakt hihi... dinsdag de 3e echo (ben dan ong. 12w6d) maar vin het nu wel weer heel spannend hoor...
Mijn familie weet van de MMM af en zal hun dan ook echt geen dag langer in spanning laten.. Zijn familie word na drie maanden ingelicht!
Wij hebben het alle keren vrij snel verteld aan onze ouders en aan goede vrienden. De eerste keer was het speciaalst natuurlijk, toen hebben we ze een mok kado gedaan met 'de liefste opa/oma van de wereld' erop. De laatste keer hebben we veel langer gewacht, daarvoor had ik 2 miskramen gehad en we wilden echt zeker zijn (voor zover dat ooit kan!), een paar goede echo's gehad hebben. Een paar goede vrienden en een collega wisten het wel eerder, dat laatste ook omdat ik me vaak niet lekker voelde en wilde dat er iemand was die wist waardoor dat kwam. Leuke ideetjes: * shirt/mok/iets anders met tekst over opa en oma erop * een fotootje van de test in een lijstje met de tekst: kleinkind op komst, of zoiets * voor een 2e of volgende: de oudere kindjes een shirt aandoen met 'ik word een grote broer/zus' en dan zo binnen laten stappen op een feestje
hoi wij zijn aan komende maandag 8 weken zwanger en hebben het gister dus zaterdag tegen de schoonouders verteld en vandaag zondag gaan we het tegen mijn ouders vertellen. En we hebben baby sokjes gekocht en daar aan een kopie van de echo vast gemaakt, is dus erg goed in de smaak gevallen. We hebben al een goede echo gehad dus ja wat ze ons verteld hebben is dat de kans dat het fout gaan nu een heel stuk kleiner is dus we hebben zo iets van we vertellen het gewoon. Maar tegen vrienden vertellen!!!! ik denk dat als we het er over hebben dat het dan gezegt word maar anders wachten we tot de 12 weken. Nu kunnen we de 4 weken ook nog wel wachen hahahah. iedereen succes met het vertellen of niet hahahah groetjes sherly
Wij hebben het ook al vrij snel verteld. De avond dat ik een positieve test had, was ik zo in de wolken dat ik de test op tafel had laten liggen. Die avond kwamen er vrienden spontaan langs, en het eerste wat m'n vriendin ziet als ze binnenkomt is die test! Toen heb ik het de rest van de vrienden ook heel snel verteld, we zijn een heel hecht clubje. Mijn ouders en de schoonouders hebben we het met 7-8 weken verteld (ook met speen I love oma & opa). Mijn collega's horen het pas als we de echo hebben gehad en alles goed is.
Toen ik 5 weken was heb ik het mijn ouders en schoonmoeder verteld! Ik was tè enthousiast om het voor me te houden. Ik heb het gewoon via de telefoon gedaan. Grt Vanilia
M'n schoonouders weten het al, aangezien die om de hoek wonen en ze al een vermoeden hadden. Mijn kant weet nog van niets. Zit nog te bedenken hoe ik het m'n moeder moet vertellen, maar m'n vader + familie wordt ingelicht op de familie dag in september. Ik ga een taart bij de hema bestellen die je zelf kan maken, met een foto van de 1e echo er op en als tekst: 26 maart 2010 komt er een nieuw familie-lid bij. Nu voor m'n moeder nog iets bedenken.... maar ik woon totaal niet in de buurt, dus dat wordt even zoeken naar een orgineel idee.
Ik denk dat ik ouders en schoonouders een foto ga geven van de positieve test. Vandaag nog een test gedaan ( had ik nog liggen) en binnen 30 sec al dikke streep. Weet nog niet wanneer ik het ga vertellen ik denk net voor ik naar de vk ga, ivm mijn eigen kinderziektes kan ik die even na vragen.
It's all up to you.. Daar zijn geen regels voor, dat moet je zelf bepalen. Dus laat je niet wijsmaken dat je tot 3 maanden MOET wachten, dat is bij iedereen anders. Bij mij wist iedereen het al met 5 weken, ik was ook zó enthousiast dat ik het geen dag langer voor me kon houden. En gaat het mis? Ja dat is erg, maar dan heb je toch ook weer de steun van de mensen?
ik ben met 4 weken zwangerschap niet lekker geworden op mijn werk dus moest ik het daar vetellen want ik moest naar het ziekenhuis per ambu! mijn ouders en schoonouders heb ik het een dag na de test verteld! mijn opa's en oma's heb ik het met 5 weken verteld de rest weet het nog niet jaaa onze broers weten het ook de rest doen we volgende week na de echo ik kan het toch niet verbergen heb al een aardig buikje! bij mijn 1e heb ik buiten mijn ouders en schoonouders om 3mnd gewacht met vertellen! ps: ben nu 6 weken 2dagen zwanger!
Wij konden het met 6 weken echt niet meer voor ons houden! Eerst nog 2 testen gedaan en hebben de familie (gezin beide kanten) iedereen een erwtje gegeven en laten raden wat ze er mee moesten met als antwoord dat hun kleinkind zo groot was op dat moment.. of dat ze oom of tante werden.. Je moet de gezichten dan is zien haha echt om nooit meer te vergeten.. Veel plezier met het vertellen en succes de komende weken en hopen dat alles goed gaat. Groetjes
M'n zus had ik gelijk aan de telefoon... Ouders en schoonouders na de echo van 7 weken.. Rest van schoonfamilie afgelopen week, en a.s. de rest van mijn familie!! Ik heb een fotolijstje gemaakt met de echo en een gedichtje! Viel erg in de smaak tot nu toe!
iedereen een erwtje gegeven en laten raden wat ze er mee moesten met als antwoord dat hun kleinkind zo groot was op dat moment.. of dat ze oom of tante werden.. Je moet de gezichten dan is zien haha echt om nooit meer te vergeten.. Wat een ontzettende leuk idee om het zo te doen. Zal wel ff duren voor t kwartje valt.haha
Wij kwamen er zelf laat achter (met bijna 7 weken pas) en waren zelf een beetje beduusd van het nieuws... Toen heel snel de ouders en een paar goede vrienden verteld. De nekplooimetingsecho was toevallig precies met 12 weken, en daarna hebben we het iedereen verteld. Als je twijfelt of je het iemand wil vertellen of niet, vraag jezelf dan af of je wil dat diegene je bijstaat als het mis zou gaan. Zoja, dan lekker vertellen. Maar ik heb toch ook wel een paar mensen in m'n omgeving waarvan ik er niet aan moet denken dat ze me komen 'troosten'. Dan is het toch fijn dat het hier in Nederland vrij gebruikelijk is tot drie maanden te wachten
Wij hebben het gisteren aan ouders en schoonouders verteled met 8 weken 2 dagen. Ik had slabbetjes besteld bij yoursuprise.nl waarop je fotos kunt laten afdrukken. Dus voor elke opa en oma een slabbetje met hun eigen foto en daarbij de tekst opa en oma gezocht!! Ze waren helemaal door het dole heen en ik zou het nu het liefst aan de hele wereld vertellen, dus dat zal nu wel langzaam gaan gebeuren..