bubbelbad

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Inggrid, 25 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    Ik heb misschien een rare vraag waar jullie misschien wel antwoord op weten. Ik ben nu dikke 31 weken zwanger mag je dan in een bubbelbad. heb er ooit iets van gehoord dat dat niet verstandig is. ben normaal erg nuchter maar begin toch soms te twijfelen of dat kan of niet. :(muts denk ik dan:).

Alvast BEdankt

Ingrid

2. Bunnymoeder

20 feb 2009
    87
    0
    0
    Je mag wel in het bubbelbad, alleen niet te lang. Baden die warmer zijn dan je lichaamstemperatuur daar mag je maximaal 15 minuten in. En dan ook nog niet dagelijks. Met name tot 14 weken raden ze het ten zeerste af (dus ook geen 15 minuten) maar daarna kon het volgens mijn verloskundige niet zo heel veel kwaad. Ze waarschuwde om er niet te lang in te zitten en goed naar je lichaam te luisteren omdat je er iets eerder duizelig van kan worden. En ze waarschuwde om er niet alleen in te gaan zitten dat als je je niet goed voelt dat iemand je kan helpen om er uit te komen.

Wij zijn onlangs op vakantie naar de VS geweest en daar heeft elk motel wel een hottub en ik heb regelmatig in de bubbelbaden gezeten omdat dat warme water zo fijn was voor m'n bekkenpijn.

3. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Ik heb t van de week nog gevraagd aan mijn vk over het zwemmen en bubbelbad vanwege onzekerheid tot welke week in je zwangerschap dit nou mag...Mij werd verteld: zolang je t zelf fijn vind en kan mag je zwemmen en bubbelen, alleen idd goed naar je lichaam luisteren en niet al te lang liggen bubbelen..

IK vind t ook heerlijk vanwege mijn bekkenklachten en voel me dan zo ontspannen en licht in t water...

Meestal als je ontsluiting hebt raden ze t af vanwege infectiegevaar, maar dat weet je dan al wel neem ik aan want dan breken je vliezen tog?? Of word door je vk wel verteld of je al ontsluiting hebt tijdens je controle??? Dit weet ik dan niet zo goed :)

4. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    na breken van vliezen dan geen bad meer dus ook geen bubbelbad... ontsluiting en vliezen gebroken staan los van elkaar... je kan al weken met ontsluiting rondlopen.. zolang vliezen niet gebroken zijn zit boel nog netjes afgesloten en kan het geen kwaad om te badderen.

5. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

idd mag gewoon, tenzij je gebroken vliezen en geen weeen hebt. als je wel weeen hebt mag je wel in bad om ze op te vangen. (gelukkig!)
    en tot 14 weken moet je idd voorzichtig zijn met heel warme bubbelbaden.

6. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    o thanks. Dat wordt vanavond dus lekker bubbelen in het bubbelbad.

7. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Hier een week geleden ook nog lekker gebubbeld. Maar idd niet te lang. Bij mij gaf mijn lichaam dat zelf ook aan, op een gegeven moment was het ook niet prettig meer dus ja dan ga je er vanzelf wel uit. Was lekker bij een thermaalbad, werd de kleine ook lekker rustig van.

Deel Deze Pagina